Gå til innhold

vanskelig dette her...


Anbefalte innlegg

Er i gang, men synes det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når vekta danser opp og ned hele tiden til tross for at jeg føler jeg er flink..

 

Noen som har noen gode motivasjonstips? Vil gjerne ned 11 kilo i løpet av ikke for lang tid - men er realistisk - vi tar en og en av gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier du deg hver dag? Hvis du gjør det, kan jeg garantere at vekta kommer til å fortsette å sprette opp og ned. Og det er helt naturlig! Du veier feks alltid mer om kvelden enn om morran, du veier mer før du går på do enn etter, du veier ofte mer dagen etter trening pga støle muskler, de fleste av oss veier mer når vi har mensen eller når vi har spist noe veldig salt dagen før. Mange veier også mindre hvis de har spist altfor lite en dag eller flere, eller hvis man har drukket en del alkohol dagen før (alkohol tørker jo ut kroppen).

 

Noen typer mat veier jo også mye mer enn annen. Feks vil en tallerken full av grønnsakssuppe veie mye i magen rett etter inntak, mens en pose chips som egentlig har MANGE flere kalorier vil ikke merkes på vekten med en gang. Men det kommer! Både oppgang og nedgang tar litt tid, og det er derfor viktig å ikke stresse.

 

Hvis du veier deg hver dag vil jeg anbefale deg å kutte ned til en gang i uken, helst en fast dag. Gjerne en dag midt i uka der alt er som normalt (alkoholfritt, uten for mye salt og trening dagen før osv.).

 

Og sist, men ikke minst: ha tålmodighet og ikke fokuser for mye på målet. Selvfølgelig skal du klare å gå ned 11 kg, men se heller på hvordan kroppen forandrer seg underveis. Etter bare noen kilo kommer du til å føle deg mye bedre, og da gjør det ikke så mye om resten går litt saktere! Dette vet du jo sikkert, men klarer du å gå sakte ned i vekt er det mye lettere å holde seg der...

 

Håper dette hjalp litt! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang' date=' men synes det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når vekta danser opp og ned hele tiden til tross for at jeg føler jeg er flink..

 

Noen som har noen gode motivasjonstips? Vil gjerne ned 11 kilo i løpet av ikke for lang tid - men er realistisk - vi tar en og en av gangen...[/quote']

 

ofte veier du deg? Husk vekta kan variere veldig fra dag til dag. Derfor lønner det seg ikke å veie seg for ofte. (selv om det er fristende) Husk også at varmekabler kan gjøre vekta litt "tullerusk".

 

Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

 

føler med deg.. er der selv.. har holdt på siden 13 april men på fredaf fikk jeg beskjed om å ikke belaste tærene på det høyre benet på 4 uker og da gikk motivasjon heeeeelt i bunn.. Har nemlig gått 1-1,5 t tur hver dag i 2 uker og var så godt i gang.. Dette gjør også at jeg mister motivasjon ift mat også.. nå er jpo sommeren her om 1 mnd (for meg) og nok en gang en sommer med tragisk kropp...

 

hvorfor skal det bli slik?

 

 

trine

 

 

Er i gang' date=' men synes det er vanskelig å holde motivasjonen oppe når vekta danser opp og ned hele tiden til tross for at jeg føler jeg er flink..

 

Noen som har noen gode motivasjonstips? Vil gjerne ned 11 kilo i løpet av ikke for lang tid - men er realistisk - vi tar en og en av gangen...[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trine.

 

Det går helt fint an å holde seg til et kosthold og en viss mengde kalorier, og til og med trene, dersom du virkelig vil. Jeg skjønner at motivasjonen daler.. men når motivasjonen min daler, da tenker jeg alltid på Cato Zahl Pedersen.

"Hvis Cato kan gå til sydpolen uten armer, da kan jeg gjøre dette", tenker jeg ofte.

 

Du kan trene armene og bli sterk mens du venter på at beina skal komme etter. Vet ikke om du trener på helsestudio, men hvis du gjør det, da er det jo såre enkelt. Få en treningsveileder der til å vise deg hvordan du kan trene overkroppen. Dersom du ikke går på treningsstudio, kan du ta situps og få sterk mage eller kjøpe deg noen manualer og få sterke armer.

 

Hvis du er skikkelig nede er sikkert rådene mine ganske mugne for deg, men tenk over det. :-)

 

Lykke til.

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...