Gå til innhold

Står helt fast...


Gjest Kamilla911

Anbefalte innlegg

Gjest Kamilla911

Noen som vet noen gode slanketips til meg?

Er 163 høy, veier 61 kg og er 15(snart 16) år.

Problemet mitt er at jeg spiser sunt og trener nok, men går bare ikke ned i vekt.

Det stopper på 60-61, vil så gjerne noen kilo til sommeren...

Noen som har noen GODE og REALISTISKE råd?

 

Kamilla=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caterpillar

I følge din BMI har du normal kroppsvekt. Flott at du trener og spiser sunt. Kanskje kroppen din har funnet sin idealvekt?

 

Nå vet ikke jeg hvilken kroppsbygging du har, og hvor mye av dette som er muskler/fett (husk at muskler veier mer enn fett!). Er det kun du selv som synes du trenger å gå ned i vekt? Jeg ville snakket med foreldre, og kanskje lege, før jeg la ut på noe slankekur hvis jeg var deg. Med tanke på din alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gumselund

Hei

Jeg er ca like høy som deg (160), og er på vei ned i vekt nå. Jeg har satt meg som mål å komme meg ned i 60-62 kg, da det er idealvekten min. Selv da vil jeg ligge helt i grensen av å ha en BMI som er overvektig, selv om jeg da vil være slank så det holder! Det er noen av oss som er tyngre enn andre, uten at det betyr at vi er tykkere, er min erfaring. Så dersom det ikke er slik at det er veldig synlig at du har noen kilo for mye, er det sannsynlig at du ikke har det! Og da vil ikke kroppen miste mer vekt selv med en slankekur, da er det kun en svært skadelig sultekur som hjelper, og det bør du ikke begi deg ut på.

 

Dersom det likevel er sånn at det er synlig at du har mer enn 1 kg ekstra, og du dør etter å få dette bort, ta kontakt med fagpersonell, helst legen din. Men dersom du lever sunt og trener, er det sannsynligvis ikke så mye mer du kan gjøre...

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla
Noen som vet noen gode slanketips til meg?

Er 163 høy' date=' veier 61 kg og er 15(snart 16) år.

Problemet mitt er at jeg spiser sunt og trener nok, men går bare ikke ned i vekt.

Det stopper på 60-61, vil så gjerne noen kilo til sommeren...

Noen som har noen GODE og REALISTISKE råd?

 

Kamilla=)[/quote']

Jeg er nesten like høy som deg og veide omtrent det samme da jeg var på din alder. Jeg syns også jeg veide litt mye da men sannheten er at jeg var veldig godt trent og i super form. Skulle gjerne vært der nå :) Det som jeg gjorde- og kanskje du også gjør er å sammenligne seg med andre som kanskje har en annen kroppsbygging eller er mindre utviklet.

Dersom du likevel mener du veier et par kg for er det sikkert lurtå snakke med en lege eller helsesøster slik andre har foreslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Er enig med alle de andre her. Høres ut som du er helt fin. I tillegg er du inne på tråden for de som skal ned 10-20 kg??? Du har vel ikke tenkt å gå ned 10 kg? Kroppen din utvikler seg fortsatt og du vokser. Du er trent og, som sagt, høres helt normal ut. Fortsett og spist sunt og tren og gled deg over det :-) Den beste måten å gå ned på er å spise sunt og trene og det er jo akkurat hva du gjør. Benbygning kan man ikke gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest solskinnet

Hei!

Du veier absolutt ikke for mye, du føler det kanskje bare slik fordi kroppen din er under utvikling. Bare fortsett å tren og å spise sunt og ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...