Gå til innhold

Hamburger og chips


Anbefalte innlegg

I dag kom min kjære med ideen om å kjøpe kinamat og ta med hjem for å spise. På tur til byen så fant han plutselig ut at han heller vil ha hamburger og chips.. Så, det endte med at han kjøpte det mens jeg kjøpte meg kinamat. Bare det, at da han plukket meg opp etter at han hadde kjøpt sin mat, ble jeg møtt av den deeeeilige lukten av chips og krydder i bilen.. SNUFS!! Jeg ble kjempemisunnelig der jeg satt med min pose med kinamat. Ble skikkelig SUR faktisk. Så jeg sa i fra at dette ble siste gangen vi gjør det på den måten. Greit jeg er ganske flink til å motstå fristelser, men dette var MYE værre enn å motstå litt godteri eller ett glass brus. Var sur lenge...men spiste nå maten min, og den var god....men der satt han ved siden av og knasket i seg sprø chips og deilig burger med masse stæsj. SUKK...tenkte jeg. Men......så forsøkte jeg med litt FORNUFT :) Den sa: "siden du motstår denne fristelsen kommer du ett skritt nærmere målet ditt." Jeg fokuserte på målet mitt....at jeg skal kunne gå på H&M og kjøpe meg jeans, som ikke er herremodell!!

 

Jeg fortalte ikke min samboer hvordan jeg ragerte. Ikke annet enn at jeg ble misunnelig fordi det luktet så godt. Men han merket nok at jeg var litt mutt... hehe..

 

Har hatt en litt tung slankedag i dag.... nesten trist og på gråten til tider. Hvorfor skal man fristes så mye! Men, å skifte fokuset hjalp jo. Får øve på det :) Ska se for meg at jeg er 13 kilo lettere og tripper inn på H&M og kjøper bukse med letthet hver gang jeg blir fristet....

 

Sånn! Da har jeg fått lettet mitt hjerte!

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, shhh. Skjønner utmerket godt hvordan du har det i dag. Gubben min dro ut i går og kjøpte pizza med hvitløksaus.......hyyyyl. :) Jeg satt der med salaten min. Jeg kunne tygd ørene av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinamat som er sååå godt! *lyst på* :)

 

Jeg fikk meg en liten oppvekker da jeg bestilte mat på McDonalds for en stund siden og leste kalori-innholdet i pommes frites. Det var rimelig høyt kan man si! Mistet faktisk litt lyst på pommes frites som er laget på andre måter enn i stekeovnen hjemme da. :-s

 

Men hamburgere er jo litt bedre! Om man lager de selv kan man få de veldig sunne, men det går også fint an å få til en som ikke er helt gal om man kjøper den ute. Spesielt om man kutter feit dressing er det vel ingen krise å spise en burger i ny og ne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok om å gjøre å ikke synes synd på oss selv, men heller være stolt for at vi holder oss unna. Men, den følelsen man får når man har SÅÅÅÅ lyst på er ikke god nei...grøss...jobber enda med humøret faktisk..hehe..

 

Kinamat er knallgodt :) Men det hadde smakt enda bedre visst begge hadde spist det. Og slik blir det fra nå av. Jeg har sagt at han får dra ut å spise den typen mat uten meg visst det ikke passer for meg å "skeie ut" litt. Det finnes selvfølgelig magrere alternativer. Men chips er og blir godt selv om det visst nok er 46% fett!

 

Denne linken ga meg en liten oppvekker da, både på den positive og negative siden: http://www.burgerking.no/naringsguide/naeringsguide_juli2005.pdf

 

kjekt å se at panini er ett greit alternativ, det er godt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...