Gå til innhold

Hvordan klarer dere å holde dere til vekta?


Gjest Ã…ste

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å holde meg til det jeg bør veie(har gått mere ned) I dag synes jeg at jeg var flink, jeg klarte å holde meg til den ene halvtimen etter middag som legen sa at det var greit at jeg trente.

 

I dag spiste jeg ei kornmokjeks til frokost og drakk 1 glass vann

Til lunsj: Et knekkebrød (kavli, med kalkunskinke) og 1 glass eplejuice.

Siden det var ei som hadde bursdag spiste jeg et lite marsipanstykke og et stykke sjokoladekake.)

 

Til middag spiste jeg 2 stk pizza biter (big ban pizza.)

 

Kan noen gi meg noen tips om hvordan dere klarer det? Jeg aner ikke hvor mye kalorier jeg egentlig trenger eller jeg er 151 cm lang. Vet at en av dere sendte den adressa men, jeg finner ikke fram der. Så kan noen si meg det ja da hadde jeg blitt glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Linja, ingen her inne er kvalifiserte til å hjelpe deg - spør legen din eller be legen din om å få komme til ernæringsfysiolog og sett opp diettplan med dem og be om oppfølging. Det er for tungt for en ungjente alene å ta tak i spiseproblemene dine.

 

Du spiser både for lite og feil mat - jeg antar at du er ganske ung og en kropp trenger mye næring - vitaminer, mineraler, antioxidanter (frukt, bær og grønnsaker) og generelle byggestener (fett og karbohydrater [viktig for mange funksjoner i kroppen - ikke minst for hjernen) og proteiner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er ganske ung (er 27år.) Trodde aldri at jeg skulle få problemer med noe slikt men, tok feil der gitt.

 

Skal tilbake til legen den 14.mai skal ta mange blodprøver da. Viste vel egentlig at dere ikke kunne hjelpe egentlig men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moving

Jeg liker ikke helt at du er her inne og leser alle de innleggene som er her inne. Jeg sier ikke dette for å støte deg ut, men jeg er redd du blir dårligere av å lese om slanking! Tror det vil trigge din situasjon og gjøre deg værre.

 

Anbefaler deg å oppsøke miljøer, forumer og hjelp hvor du får snakket med noen. Aner ikke om IKS er noe for deg, men hva med å ringe dit? Kanskje de vet om et diskusjonsforum på nett hvor du kan får oppfølging og noen å snakke med i det daglige!

 

http://www.iks.no/

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spiste jeg lasagne til middag på jobb synes ikke at den smakte noe i det hele tatt nå(er egentlig veldig glad i lasagne.) Jeg spiste opp all salaten, ei halv loff skive men, ikke all lasagnen.

 

Jeg spiste to små stykker marsipankake og et lite stykke romkake før lunsj for vi feiret en som hadde at rund dag, så kan vel hende at det var derfor, at jeg ikke syntes det smakte noe særlig med lasagne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Isabelle

Hei:)

Er ikke sikker, men hvis det er slik at du har spiseproblemer/spiseforstyrrelser, så vet jeg akkurat hvordan du har det! Jeg ble medlem her for å få tips og oppskrifter til et bedre kosthold, holde vekta, ettersom mitt kosthold er elendig. For meg har det hjulpet, ikke trigget.

 

Lasagne er jo kjempegodt da:)Spørs vel på hvem som lager den da, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...