Gå til innhold

May`s nye liv :-)


Gjest DaimBolle

Anbefalte innlegg

Gjest DaimBolle

Etter inspirasjon fra Heges krympetråd og Rinas slankedagbok så fikk jeg også lyst å lage min egen slankedagbok her inne, hvor jeg kan betro mine innerste tanker, oppturer og nedturer. så kan hvem som helst lese og kanskje kjenne seg litt igjen, og kanskje til og med bli litt motivert. først litt om meg selv:

jeg er 21 år gammel og er foreløpig student, men nærmer meg jo arbeidslivet eksamen for eksamen. jeg har vært stor hele mitt liv men siste årene siden jeg begynte på videregående så har vekten bare gått opp og opp og OPP!! det er skikkelig frustrerende å være stor, man aksepterer det til slutt på en måte at det er ikke ment at jeg skal være slank og passe normale klestørrelser,osv...jeg har alltid slitt med selvtilliten på grunn av vekten min og mobbing i tidligere skoleår, og mye på grunn av den dårlige selvtilliten så fikk ikke jeg meg kjæreste når veninnene mine gjorde det, noe som igjen førte til trøstespising....

 

for å gjøre en lang historie kort så var jeg inne i en skikkelig ond sirkel selv om jeg utad var en snill og positiv jente som skjulte seg bak sjenerthet og humor. men for to år siden skjedde det noe som virkelig snudde på tilværelsen min: jeg fikk meg kjæreste! og med han steg selvtilliten min og jeg begynte å ta et oppgjør med mine "indre demoner" og i 2006 klarte jeg å gå ned 17 kg ved hjelp av kostholdsendring og trening,men jeg hadde betraktet det som et slankeprosjekt, så når jeg slutet så gikk jeg tilbake til gamle usunne vaner og vekten gjorde som hos mange andre .... den gikk opp igjen, men jeg klarte å stoppe den før jeg gikk over der jeg var. jeg veide 120 kg på det verste da jeg "våknet" og innså at jeg vil slett ikke være en stor tjukk person med dårlig selvbilde, jeg vil få frem den sunne glade jenta jeg føler lever på innsiden men som har vært undertrykket i så mange år.

 

jeg begynte sakte men sikkert å snu den vonde sirkelen og har tatt hele prosessen steg for steg. jeg begynte med trening og fant treningsformer som passer meg (dårlige minner fra skolegymmen hjalp ikke akkurat på...) så når jeg begynte på mitt første Grete Roede kurs 3.mars i år så hadde jeg gått ned 3,5 kg. Første kurs førte til 6,6 kg i minus og jeg veide 109,8 når jeg begynte på mitt andre kurs 30.april.

 

er skikkelig motivert og håper å nå målet mitt denne gangen. det er i dag 30 kg unna men for første gang i mitt liv føler jeg faktisk at jeg kan klare det, jeg må bare ta det steg for steg og akseptere at det ikke er gjort over natten å få fjernet noe som har tatt år å bygge opp. uvanene truer hele tiden med å komme tilbake så jeg må være skikkelig bevisst på signalene og stole på at kursleder og medslankere får meg i rett fokus igjen.og så har jeg jo suuuper hjelp i denne vektklubben, hvor mange sliter med de samme problemene som meg samtidig som det er supermotiverende å lese om andres suksesser!!

 

PS: jeg prøvde klær på KappAhl på fredag og jeg har gått ned en størrelse, fra bigsize stativene til 44/46 i topper...det var sinnsykt deilig! selv om det er en lang vei igjen til mål så er jeg nå på god vei :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar
Gjest DaimBolle

Takk for meldingen Hege, håper det går bra med deg også? det er så kjekt på denne siden å se hvor mye folk går ned..hvis jeg selv har stått stille en stund så er det motiverende å lese om andre som har gått ned for det viser meg at det nytter å stå på og at man ikke kommer noen vei med å gi opp ved første hindring. i dag har jeg vært på min siste forelesning dette semesteret og nå er det full eksamenspugging, likevel har jeg noen innlagte treningspauser for å få ut litt oppdemmet energi og for å bedre humøret etter noen timers lesing. så passer jeg på å spise mye frukt og knekkebrød. føler dette er en god uke i grunn og gler meg litt til veiing på mandag, håper den viser fremgang = nedgang.

 

i går ble det en uplanlagt ute-middag med chips og kyllingsfilet og jeg glemte å si at jeg bare skulle ha liiitt dressing på salaten,jaja...håper det gikk bra likevel for jeg hadde spist sunt tidligere på dagen og hadde 900 kcal igjen å gå på...tror den middagen var over det men skal trene litt ekstra i dag. hjemmevekten klarer jeg ikke å unngå selv om mange mener man ikke skal veie seg hver dag, men jeg klarer ikke å la være og det går igrunnen greit for meg, da kan jeg følge med ekstra godt i stedet for å få store negative overraskelser på kurskvelden. i dag viste morgenvekten 106,3 og det er ny bunnotering, utrolig herli skal jeg si...ser ut som om jeg kan klare å nærme meg to sifret etter dette kurset, det slutter 18 juni...da er det ikke kurs igjen før slutten av august og det blir spennende å se om jeg klarer å fortsette i sommer på egenhånd og møte i høst med lavere vekt enn på maaaange år. :-D

 

nei nå skal jeg hjem til samboeren min som kom hjem fra 14 dagrs jobb i går, så skal vi gå oss en tur i fineværet før vi mekker middag og jeg må begrave nesen i boken i noen timer til. i morgen er det killer-vakta på jobb: 8 timer i kassa.... gruer meg som bare det, men alle penger kommer godt med så er bare å heve nebbet og være glad for at skulegreierne kommer litt på avstand i noen timer. god ettermiddag til dere alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Ja nå er det helg igjen og heldigvis skal jeg ikke i noen konfirmasjon eller noe. så skal dra med meg sambo ut på tur i dag og sanke noen trimpoeng, da bikker jeg 20 trmpoeng denne uken og i tillegg skal jeg prøve meg litt på den pilatesballen min igjen...hadde ikke helt taket på det sist. i går kveld ble det hjemmelaget pizza med improvisert grov bunn og sunne ting oppå...det var et helhjertet forsøk og resultatet var ikke så gale da. men smakte ikke akkurat som peppes pizza. men det må jeg jo bare akseptere at i min nye livsstil så er ikke fete pizzaer noe smart valg. føler jeg er virkelig i siget med min nye livsstil, men noe i meg går og "venter" på at jeg skal møte veggen liksom, at jeg venter på et nederlag snart slik jeg har endt opp med mine tidligere forsøk på å slanke meg... får bare håpe at det ikke kommer denne gangen for nå har jeg holdt på litt over 2 måneder og noen av mine tidligere uvaner er helt borte og de som er igjen er under bearbeiding. så ser vektmålet mitt en plass i horisonten men det er deilig å være underveis også! håper alle har en super helg og møter fristelser med standhaftig beherskelse! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Ja nå er det søndags kveld og jeg har samlet nesten 24 trimpoeng denne uken noe jeg er veldig fornøyd med. men jeg har litt problemer med å beregne kcal jeg, noen ting er veldig enkle men visse brødtyper o.l er veldig vanskelig å beregne. og i går laget jeg og sambo grove boller ved å bytte ut melet i oppskriften med grovere typer (blanding av flere sorter: rugmel, fullkornmel, hvetekli, havregryn osv) og jeg aner jo ikke hva kcal innholdet i de blir...så må ta det på ca mål og da kan det jo hende at jeg bommer med mye enten i ene eller andre retningen...synes det er litt frustrerende så kanskje jeg skal begynne å spise mer knekkebrød for å være mer nøyaktig med beregningene. er det noen som har det på samme måte??

 

ellers så har jeg vært 5 timer på jobb i dag og sprang som en galning men tjente godt.hehe..og nå sitter jeg å regner finansregnskap for harde livet og super kaffi for å holde meg våken. snart på tide å legge seg tenker jeg...holde ut en time til. grurgleder meg til veiing i morgen, vet at jeg har gått ned og håper det er mer enn en kilo for målet for dette kurset er minst 6-7 kg og forrige uke ga 200g så nå hadde det vært kjekt med 1,8 så jeg får en kilo i uken..kanskje er jeg optimistisk men jeg har alltid høye mål for meg selv, må ha noe å jobbe mot! ellers blir jeg slapp..hehe

Håper alle har hatt en bra helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Ned 1,5 kg!! er kjempefornøyd!

klart jeg vet at jeg har jobbet for det men likevel kunne jeg jo risikert å stått stille eller gått ned 100g eller noe sånt, det er jo ned det også for all del men føler 1,5 gir mer valuta for penger og innsats.var og handlet på Meny etter kursmøtet og fann mange greie lettprodukter...synes Meny er kjempeflinke på sunne matvarer og økologiske matvarer...det er supert! nei nå skal jeg gjøre litt mer finansregnskap før jeg finner køyen etter en travel dag med eksamenslesing, kurs, trening og litt husarbeid...og skal tidlig på`n igjen i morgen. håper alle får flotte resultat på sine veiedager...for det er så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

I går startet jeg dagen bra med å prøve den quick-and-easy havregrøten til frokost...laget meg så den sunne og store matpakken til noen timer på lesesalen. men når jeg kom hjem på ettermiddagen og etter å ha spist en litt liten middag (i ant kcal) så skjedde det jeg hater mest når jeg prøver å slake meg. jeg sprakk...:-( jeg må si det er den sunneste sprekken jeg har hatt men likevel....masse kcal i overflod som kroppen min ikke har nytte av og som jeg får skikkelig dårlig samvittighet av...min ellers gode motivasjon forsvant som dugg for solen og jeg trøstet meg med: flere sånne Alpen-bar (har fortrengt hvor mange jeg tok), frukt med myyye krem, to pakker med havregrøt med sukker og smeltet smør...og brus og diverse...gikk laaant over kcaloriene mine i går kan du si...skikkelig nedtur.

 

men i dag er humøret litt bedre og etter 8 timer søvn og en kald dusj og en kaffikopp så sitter jeg her med nesen i pensum igjen.skal prøve å ta meg en tur i løpet av dagen..litt trim og friske luft gjør vel bra for konsentrasjonen. håper jeg klarer å holde kcal i dag for vil tilbake i slankesporet,hehe..gir ikke opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

de siste dagene har slankingen gått rett vest. må virkelig prøve å komme meg inn på rett vei igjen, for nå går det på humøret løs. men å prøve å overbevise meg selv om at jeg ikke er sulten, det er bare et sug på kcal kroppen min ikke trenger. det hjelper ikke når sjokoladelysten er enorm!!

lysglimtet i dag er likevel at jeg er ferdig med en a de to store eksamenene mine...og neste torsdag har jeg bare en igjen. deilig deilig. håper jeg klarer å komme meg tilbake på slankemodus igjen... god helg til alle sammen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Så deilig det føles. har akkurat dusjet etter å ha jogget på ellipsemaskinen min i 30 min. og nå sitter jeg å spiser ingers rugbrød med krydderskinke, taffelost med tomat og pesto og oransje paprika på toppen. det var bare nydelig! er litt lei meg for at jeg ikke har eksperimentert mer med oppskriftene i bøkene, men jeg har rett og slett ikke tatt meg tid. har vært travelt opptatt siste månedene med skoleoppgaver og prosjekt og deltidsjobb og trening. men til høsten så skal jeg ikke jobbe ve siden av skolen så forhåpentligvis blir det en bedre balanse mellom studering og trening og kanskje jeg får testet noen flere oppskrifter etter hvert.

gruer meg til veiingen på mandag for de siste 4 dagene har gått litt over stokk og stein. er på vei tilbake nå men det blir nok ikke noe nedgang. håper bare ikke jeg har gått opp.:-(

menmen...skal ikke ta sorgene på forskudd. nå må jeg sette meg ned å studere tilneste eksamen som er på tirsdag...ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Takk for det fillefjonka. leser i siste innspurten nå. og tenk du hadde rett!! selv om jeg har hatt den vanskelige og tøffe uka så hadde jeg gått ned 200g til i dag. det var deilig. satser på et større tall neste uke og har satt meg som mål å nå 104,5 innen dette kurset er over. så satser jeg på å begynne på kurs 3 i slutten av august under 100 kg..og da er jeg jo over helvveis.hehe. har akkurat trent litt til slankekrigen, en halv time på sykkel og en halv time på joggemaskinen...er skikkelig motiverende å se hvor flinke de er på tv!! blir skikkelig motivert hver mandag jeg når jeg har vært på kurs og kommer hjem og får svettet litt mens jeg ser slankekrigen! hehe...og i dag er det flott vær samtidig,ekstra deilig! håper alle har fått flotte resultater. og uansett så er det bare å stå på. fordi:

- jeg vil bli slank og se bra ut

- jeg føle meg bra

- ta utfordringer på strak arm...men både fysisk og mental selvtillit

- kjøpe klær i ormale størrelser

- tørre å gå i bikini

- føle meg bra!!

 

slankeklem fra may

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Hei på deg!

 

Kjempeflott! Det går gjerne i rykk og napp, og da er det viktig å ikke gi opp! Når en så senere ser at det virkelig går nedover også, er det mye lettere å holde fokus!

 

Så fortsett å stå på, vi klarer dette sammen :-)

 

klem fra fillefjonka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

I dag ble jeg ferdig med enda en eksamen og nå merker jeg seriøst at det nærmer seg semesterslutt. har en liten muntlig på torsdag og så er siste den 12 juni, med god tid å lese på, så kjenner for tiden at mye stress løftes av skuldrene mine. er også straks ferdig med mensen så nå er motivasjonen på stigende kurs og jeg trimmer bedre og spiser bedre igjen. det er deilig og blir kjekt å se resultater på vekten igjen. gikk ned 200g i går og det er litt for lite synes jeg men ble glad for det på grunn av den fæle spiseuken min, takket være treningen fløy ikke vekten til værs.

 

Føler meg ofte sulten for tiden og det går over i et søtsug som er nærmest umulig å motstå! jeg vet at noen spiser grønnskaer for å "fylle opp" og jeg har begynt å bli flinkere til å pynte skivene mine med paprika agurk osv men jeg sliter med dette for jeg har aldri vært stor fan av grønnsaker og sliter med å få i meg noe særlig,prøve å endre holdningen min og vet at mye motstand kan sitte i hodet men jeg synes flesteparten av grønnsakene smaker ufyselig... er det noen som har tips?? jeg er på meny 3 (1900 kcal) og samler ca 20 trimpoeng per uke...kan det være at jeg spiser for lite...? kurslederen min mente at jeg burde holde meg på 1900-2000 kcal... er det noen som har erfaringer med noe lignende...? så vil jeg gjerne høre fra deg :-)

nå skal jeg slave litt foran tvn for første gang på lenge og så skal jeg legge en slagplan for lesingen i morgen..før jeg legger meg og sover skikkelig ut! gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

i dag tidlig viste vekten at jeg har 200g igjen til den laveste vekten jeg var på forrige slankeforsøk...og regner med å passere den magiske linje i løpet av helgen. har akkurat kommet hjem fra jobb og laget meg til herlig quick and easy havregrøt med eple...mmm... så snart skal jeg finne køya for i morgen skal vi tidlig opp og pakke for vi reiser på campingtur i pinsehelgen...skal bli kjekt men håper virkelig jeg klarer å være flink med mat og trim. trim skal jeg alltids få til for det er nydelig natur der vi skal. maten er det verre med. blir nok litt grilling ja. så håper jeg klarer å beherske meg og ta kylling og mye salat. har planer om å ta med en knekkebrød pakke i veska..hehe..spørs hvor mye jeg kommer til å spise av den men er jo en liten påminner og nødløsning. håper å kunne rapportere en hyggelig nedgang på mandag. håper det går bra med alle dere også!! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

min sambo kom hjem fra kurs på fredag og på lørdag stakk vi til dønfoss camping for å feire ene søstera sin fødselsdag. så det ble flere dager med grilling og kaker....men det ble også ekstremt lange gode turer i skog og mark så mange trimpoeng ja. tror ikke akkurat at jeg har gått ned så mye men tror jeg har forebygget å gå opp. så nå er det full fokus frem mot mandag og veiedag. skal på jobb i 5 timer i morgen. i helgen blir det eksamenslesing og kanskje en klassefest. men der skal jeg være flink. bare en vinflaske og ikke noe potetgull og annet snacks!! nå skal jeg være kjempeflink fremover. mai måned har kommet og gått med mange fristelser og tunge dager. synes likevel jeg har taklet de bra i forhold til hva jeg ville gjort for et halvt år siden så er egentlig stolt av meg selv. men når jeg tenker antall uker jeg så å si ikke har gått ned et gram så er jo selvfølgelig det litt kjipt.!! men det nytter ikke å dvele ved gamle sorger. heller fokusere på kommende dager og hvordan jeg skal takle hverdagsfristelsene....komme meg inn i den gode sirkelen igjen! skal bli deilig. er jo ikke lenge til jeg kommer meg under 100 tallet (ikke i følge morgenvekten..da er det 5 kg igjen) men nå tar jeg natta her! ciao

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

nå er jeg klar for ny fight mot kiloene. har laget meg en skikkelig belønningsliste, kilo for kilo..hvor noen av belønningene er større enn andre. spesielt på spesielle tall, blant annet 99. det har som sagt blitt noen dager på camping med mye trim men også mye kaker og snop og grilling så det var egentlig ganske deilig å komme seg hjem nå. har hatt noen utrolig flotte dager sammen med min kjære, men det skal bli godt å komme inni de gode matvanene igjen. for her hjemme finnes det ingen fristelser i skap og skuffer, bare mye frukt og annet sunt. dagen i dag begynte nydelig med havregrøt og nettsurfing. så syklet jeg i 1 time og ti min mens jeg så charmed. (elsker den serien!) og så måtte jeg vaske gangen og trappa her i borettslaget, min tur denne uken. så tok jeg meg en laaang og nydelig dusj før vi stekte brød til lunch. om en liten time må jeg vende nesen mot jobb. det blir nok 5 kjeeedelige timer men får bare tenke på pengene og at jeg bare skal jobbe til 1 august. da er det ferie før alt fokus rettes mot studentlivet igjen.

en liten vann-skål for en flott slankedag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Takk for det Nefertiti. det kjekt at andre leser dagboken min og kjenner seg igjen, for det hjelper jo å vite at du ikke er alene om å ha et overvektsproblem. det er lett å tenke at alle som har noen kilo for mye er fråtsere som bare stapper i seg alt de orker. det er selvfølgelig noen som er sånn. men det finnes like mange årsaker som det finnes fete mennesker. det eneste vi kan gjøre er å prøve å finne ut hvorfor akkurat JEG har blitt feit, og hvordan kan jeg endre på vaner og livsstil for å bli sånn jeg ønsker?

 

føler grete roede er en god sti å være på, hvor vi har kursvkeldene samt vektklubben her inne. jeg har blant annet blitt veldig inspirert av Rina sin slankedagbok. hun tar op mange tema som er vanskelige og små situasjoner i hverdagen som gjør at vi spiser for mye kcal, likevel går hun på med friskt mot og får forbløffende resultater!!

 

nå har jeg lagt bak meg en vanskelig mai-måned og nå kommer juni med nye muligheter! er straks ferdig med eksamenene dette semesteret så da er det bare jobbing og trimming på meg! den nye belønningslisten min er skikkelig motiverende og jeg gleder meg til neste kilo er borte for da får jeg lese den nye Jason Bourne boken av robert ludlum (boken er allerede kjøpt!) og jeg gleder meg. har nedprioritert lesehobbyen min de siste tre årene for jeg har ikke følt jeg har hatt tid men nå handler mange av slankebelønningene om at jeg får kjøpe meg en valgfri bok og lese den. :-) håper alle får en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Hadde gått ned 1,9 kg siden forrige veiing. og det er to uker siden. så det er nesten 1 kilo i uka og det har vært mye grilling og kake og is og har ikke vært like flink hele veien. men det var utrolig deilig å se det tallet på vekta i dag. ga meg et skikkelig motivasjonskick til å fortsette!! dette skal bli bra. skal virkelig holde frem med treningen og satse på å møte til kurs i august enda lettere enn jeg slutter på kurs 2. men det er enda tre veiinger igjen så tar ikke de bekymringene helt enda. prøve å være kjempeflink disse tre siste ukene.

 

Har nettopp sett finalen i slankekrigen USA og det gir inspirasjon å se hvor flotte deltagerne er blitt etter å ha slanket bort nesten halve seg. når de har gått ned alt fra 27 kg til 96 kg så skal jeg f..meg klare de 40-42 kiloene jeg har drasset på for mye. nei nå skal jeg gå en liten kveldstur i lag med min kjære (har vært sammen i 2 år i dag!!)...så er det natta.thihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

Har vært ute og gått en liten tur men så måtte jeg pelle meg inn igjen og lese til eksamen.jeg har bare en igjen nå men motiasjonen for å lese er jo på bunn når det er så fint vær som frister ute. sitter nå og spiser nyinnkjøpt vannmelon og har på meg et sommerskjørt som ble kjøpt i fjor sommer. det passet ikke helt da så da ble det brukt i bilen på langturer, men nå passer det. gleder meg til jeg får slankere lår og overarmer samt få bukt med den stooore magen min. jeg føler hele tiden at den er enoooorm, og nå på grete roede så virker det som om fettet inni valkene har løst seg opp så hele valkeorkesteret disser i vei når jeg rører på meg. uffa. kommer ikke til å savne den når jeg først blir kvitt den nei. og målebåndet sier jo at jeg er 13 cm mindre rundt magen så noe er jo forsvunnet, og mer skal det bli!! er skikkelig motivert for en god slankesommer med mye trening ute. gleder meg kjempemye til å bli ferdig med den siste eksamenen så jeg slipper det stresset i bakhodet. så kan jeg konsentrere meg om jobb og trening. nå er det tilbake til logistikk boken. me tytast. Håper alle har det fint i fineværet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

enda ei uke er snart over hu hei hvor fort det går! har akkurat vært fem timer på jobb og det er utrolig hvor mye hyggeligere kundene er når det er fint vær. men det gjelder vel meg også. nå sitter jeg i sofaen og drikker farris og spiser kvelds. straks er det litt sykling og så er det tilbake i logistikkboka.

 

det ble litt smågodt i pausa i dag men det var bare bittelitt...og hadde til og med mer igjen etter jobb. så disiplinen er helt klart myyye bedre enn tidligere.

det er så kjekt å gå sommeren i møte med 17 kg minus...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

i går var den siste eksamenen overstått og sommerferien erklæres herved for påbegynt,hehe. skal jobbe en del fremover men det er deilig å slippe å bekymre seg for skolerelaterte ting på noen måneder.

i går ble det feiret med smågodt,en six-pack,big one og lignende digg. så i dag viste vekten 2,4 kilo opp...satser på at det er mest på grunn av alkoholen. men må si at det var utrolig deilig å la hemningene fare for en liten stund. selv om den dårlige samvittigheten kom rimelig kjapt!

men gårsdagen er lagt bak meg og sunn mat og trening...ja takk!!

har gått en times tur i lag med mamma i dag. har ikke vært på besøk hos folka mine siden tidlig i mai så var på tide. men hadde ikke før kommet innom dørene her før de ringte fra jobben. så nå er det jobbing både fredag og lørdag. men pengene kommer godt med så det er bare å lete frem servicesmilet.

 

ps: mamma var imponert over hvor mye jeg har gått ned og ønsket meg lykke til videre, det var jo kjempekjekt!! skal prøve å gå ned så mye jeg kan før mandag. som for øvrig er siste kurskveld på kurs to. satser på å møte enda lettere til nytt kurs i slutten av august!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

må tilbake til leiligheten i kveld fordi jobben ringte og maste i går og siden jeg er ferievikar så må jeg bare troppe opp!! trenger jo pengene også. er bare så kjedlig å sitte i kassa på en dagligvarebutikk, er jo derfor jeg tar utdanning for å slippe å kaste bort livet mitt i en kjedelig jobb. er jo tross alt bare 22 år og skal jobbe i 40 år før jeg pensjonerer meg... er jo derfor jeg slanker meg også! for å få en mye bedre livskvalitet og tilbringe livet mitt med god helse og en kropp i harmoni med sjelen.

 

det kommer jo alltids mange nok hindringer og problemer i livet om jeg ike skal slite med overvekt, depresjoner og lav selvtillit på toppen av det hele. er nå på vei til å få rensket ut det snopet som ble inntatt på mandag/tirsdag og det er deilig å være tilbake i de gode kostholds- og treningsvanene mine. begynner virkelig å akseptere at dette er blitt mitt liv nå. og det er deilig med så mye ekstra energi!

 

samboeren sier han har ftt en helt ny dame,hehe...17 kg lettere og med et mye mer stabilt og godt humør! gleder meg til han kommer hjem om en uke. da skal vi begynne å gå på fjellet i lag og gå lange turer om kveldene. kanskje jeg skal finne en spennende oppskrift i bøkene mine og overraske ham. er ikke ofte jeg tar meg tid til å eksperimentere på matfronten..det skal jeg gjøre! kanskje teste det en gang før han kommer hjem så jeg er sikker på at det blir spisende,hihi. man kan si at jeg har potensiale som kjøkkenchef! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

kommer absolutt ikke til å gå ned noe til mandag men satser på å ikke gå opp. det ble eksamensfeiring både mandag og tirsdag med myyye snop. (var planlagt "sprekk") onsdag torsdag og fredag var bra dager med hensyn til mat men ble bare en halvtimes trening hver dag (pågrunn av vonde knær og dårlig tid) og i dag er det fest igjen. har bestemt meg på forhånd hva jeg skal drikke å spise så klarer jeg det er det håp om å være i form til mye trening i morgen og på mandag. og neste uke skal bli en knall uke...nesten ikke jobbing og da blir det myyye trening. håper det blir finevær så det er fint å gå ute.

 

men nå må jeg fyke. skal ta bussen til jobb...så er det rett på party!!! weee

god helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DaimBolle

våkna i ganske så shabby tilstand for å si det sånn...hodepine, stygg følelse av blac-outs, heksehår, sminke smørt utover hele trynet, halveis påkledd,drinkflekker på den nye genseren min.... jaja...skal nok bli en liten stund til jeg drikker så mye sprudlevann...kjenner visst ikke mine begrensninger lenger...

 

men nå er formen på stigende kurs og jeg har akkurat syklet en time og drukket tonnevis med vann. og spist mye proteiner. så i morgen satser jeg på å begynne uken med trening og jammy sunne mat, prøvd å planlegge litt og har lyst å begynne å eksperimentere litt med matoppskrifter..har ikke hatt tid til det tidligere.

 

skal på siste kurskveld på kurs 2 i morgen og jeg antar at jeg står stille så det vil si at jeg har gått ned 10,8 kg på to kurs og det er jo supre greier, sier meg godt fornøyd med det. er veldig spent på hvordan det kommer til å gå nå fremover mot kurs 3 som ikke starter før i slutten av august. på en måte er det skremmende men på en annen måte så tror jeg det vil være veldig lærerikt. kommer sikkert litt tøffere utfordringer men jeg satser på at jeg kommer meg gjennom dem, og vil så gjerne møte med tosifret tall til høsten. det vil si at jeg må gå ned 5,5 kg på litt over 2 mnd, det burde jo teoretisk sett være fullt mulig men er klar over at det ville komme hindringer...som is for eksempel...

 

like etter jeg startet på kurs 1 fikk jeg samboeren min til å ta noen bilder av meg mens jeg prøvde 3 forskjellige bukser jeg har kjøpt som er for små (har aldri vært passe men har kjøpt dem på grunn av motivasjon!!)

jeg veide 116,4 kg når bildene ble tatt

- svart bukse (str44,litt stretch)

på bildet: stumpen var ikke helt inni buksa og fremme var det en glippe: 10 cm

nå: den passer men sitter litt stramt over lårene

- dongeribukse (str46 u/streth)

på bildet: fikk den et stykke oppover lårene men der satt den fast

nå: stumpen er for stor og det er en glippe fremme men jeg ser håp

- nike joggebukse (str L)

på bildet: satt fast like under hoftene..

nå: fikk den på meg men sitter som pølseskinn, ikke noe vakkert...

 

det er skikkelig motiverende å ha slike fysiske mål..ikke bare kilomål.. og jeg ser at jeg nærmer meg sakte men sikkert, selv om forandringer ikke vises over natten. føler at buksene mine bare slenger rundt rompe og lår for tiden..men vegrer meg mot å gå ned en størrelse for magen er blitt så slapp at den "velter" og skvulper over linningen og det blir bare verre og verre...så prøver å ikke gå med for stramme bukser for å unngå litt skvulping...har store komplekser for den svære uformelige magen min, så det skal bli deilig å minske den..kommer ikke til å savne den koseputen i det hele tatt!!! men nå er det natta...må være opplagt til trening i morgen og veiing i morgenkveld..natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...