Gå til innhold

Starte i dag - NED 4 kg?????


Gjest septemberbarn

Anbefalte innlegg

  • Svar 153
  • Created
  • Siste svar
Gjest makrell

Ja jeg blir med på 4 kilo til 15.juni... Høres realistisk ut.

Jeg veier nå 83,5 kilo og vil under 80 til sommeren. 24.mai skal jeg fjerne overflødig hud og fett på magen,full bukplastikk ,så da forsvinner det vel kanskje et par kilo der,men satser uansett på å tape 4 kilo på egenhånd...Har tenkt at jeg til slutt skal veie mellom 70 og 75 kilo,legen sa at det var passe vekt for meg,jeg er 170 lang. Men jeg må sette meg oppnåelige delmål underveis,ellers virker vein så innmari lang fram til målet!

 

Jeg kan jo si litt om meg selv,er 33 år,gift og har 3 barn som er 8,9 og 11 år.

 

Jeg er for tiden sykmeldt og har veeeeldig god tid til å trimme...

 

Idag skal jeg i svømmehallen kl 12,det skal bli deilig...

 

-makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på her, har prøvt å starte noen nye tråder men liten respons...

Startet min kur for en uke siden, og resultatet er 2.7 kg!! strålende fornøyd, men det er jo lettest i begynnelsen så jeg regner med kampen starter nå. Da sier vi 4 kg på 4+ uker, det bør jo være mulig:)

 

Litt om meg:

 

vekt i dag:77.3

Mål 72

Alder 24

Høyde 175

 

Jeg er gift, har en gutt på snart 2 år og bor i rogaland.

 

håper vi får i gang en god tråd, alle trenger motivasjon og drahjelp!!

 

Lykke til folkens, klem hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lenamor

Her slenger jeg meg på ;D og jeg SKAL klare det, jeg bare SKAL :)

Hjelper meg å vite at dere er her, dere skal hjelpe meg til å holde oppe. holde meg unna godteriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septemberbarn

Kjære dere.

 

kom hjem fra joggetur med nabodama, kjekt at dere er med! Jeg trengte denne lille gruppa nå.

Jeg er 31,5 år, uten barn.

 

Jeg sliter veldig med å holde meg rundt trivselsvekta mi,

 

Er 168 og veier 70 kg om morgenen uten klær. Trivselsvekten min er 64.Der var jeg i høst, jeg veide nok bare 62 kg i høst, raste ned etter et samlivsbrudd. Likte ikke den vektnedgangen, den kom over en måned rett og slett fordi jeg ikke spiste. Nå begynner jeg å komme meg, men vekta har akselerert ... Har prøvd i en måned på egenhånd, men kommer ikke ned en kilo... ser at maten jeg har i meg er preget av følelsene jeg har ... den kommende måneden skal jeg prøve å legge merke til hva jeg egentlig føler alle de gangene jeg får lyst til å småspise nøtter/mørk sjokolade eller ta et glass vin ( som fort blir tre) (mine slagere som en faktisk , dessverre, legger på seg av...)

Jeg trener masse. HAr følt det litt tungt at jeg ikke holder vekta når jeg tross alt er så mye ute i fjellet på lange turer. Gikk 25 mil på ski i løpet av 7 dager i påska, men i perioden etterpå gikk jeg opp i vekt! Sier vel sitt om at vi må spise sunt til tross for massiv bevegelse - pluss at kroppen har vært i krisemodus og suger til seg det den kan.

 

VEl mye om meg. DEt er ikke snakk om overvekt i mitt tilfelle, men har nå veldig ønske om å gå ned i allefall 4 kg - til 66 kg, så tar jeg det derfra siden!

 

Startråd til meg selv: (og dere;)

 

*HVer gang du går forbi ølkrana, rødvinsflaska eller sjokoladen som de andre kan forsyne seg av: Tenk at det kunne du også spist, hvis du hadde villet. DU vil ikke fordi du vil ha en sunn sterk kropp full av levende, glade celler som får god næring døgnet rundt. Det vil om to måneder vise seg i huden din, men allerede om en måned vil du merke det på klærne.

 

*Det er ikke en straff at du ikke spiser dette, det er en belønning til deg selv.

kroppen er ditt tempel;)

 

*Ikke gå ut døra om morgenen uten å ha drukket en halv liter vann. DET gir en følelse av å ha startet riktig.

 

*ha tilgjengelig grønnsaker i kjøleskapet som er skrelt. En gulrot hjelper på det meste, så lenge den ligger KLAR!

 

 

 

Kan dere gi eksempel på en dagsmeny, sende det dere spiser en dag?

Jeg slurver veldig og spiser nok for mye....

Håper jeg ikke skrev for langt.....

 

kjekt at vi er flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septemberbarn

til deg som har gått ned 2, 7! God start får en si..

Og til deg som skal ned litt over 10 kg, tror det er veldig bra du blir med på delmål hos oss!

Dere er kasnkje helt inne i veinga av mat osv...

Jeg trenger å bli litt inspirert der.

 

JEg blir veldig sulten om kvelden (selv om jeg har spist drøy middag og jevnt hele dagen først).

Forslag til sunn kvelds som metter?

 

Skal vi veie oss neste onsdag?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makrell

Jeg spiser dette i løpet av en dag...

 

Frokost:

60 gram brød

Vita hjertegod margarin,40% fett

40 gram pålegg,syltetøy,makrell,hvitost,brunost,egg,skinke,det jeg har lyst på..

Kaffe,vann(jeg drikker ikke melk

 

Lunsj:

Egentlig det samme som frokost...

 

Middag:

150 gram poteter,ris,potetmos..

200 gram fisk,kjøtt,kylling,etc

Masse grønnsaker,

masse vann

 

Kvelds:

Samme som frokost,kutter gjerne ned på brødmengden,ca 40 gram brød...

 

Forslag til kveldsmåltid som metter: 1 beger med yoplait dobbel 0% yoghurt med 2-3 spiseskjeer havregryn oppi,det metter iallefall min mage... Eller en kornblanding oppi yoghurten.. Gjerne en frukt ved siden av...

 

I tillegg til dette spiser jeg ca tre frukter pr dag og gjerne et par knekkebrød mellom lunsj og middag hvis jeg blir veldig sulten... Eller mellom middag og kvelds hvis jeg spiser tidlig middag...

 

Jeg velger karbonadedeig istedet for kjøttdeig når jeg bruker det og bruker mye kylling og svinekjøtt. Lager også ren biff innimellom da rent kjøtt er veldig sunt og inneholder mye proteiner som er veldig viktig...

Men er desverre ikke så veldig flink til å bruke ren fisk,da blir det heller fiskekaker,fiskepinner,fiskeboller og fiskepudding...

 

Jeg tror det er viktig å bruke mye "vanlig mat" fordi dette er jo noe jeg må leve med resten av livet,dessuten må jeg lage mat som barna og gubben også spiser.

 

Velg matvarer og pålegg og smør som er magre,jeg steker mat i vita hjertegod flytende margarin. Man sparer egentlig mange kalorier på å være bevisst og lese kaloriinnhold på matvarene...

 

Også koser jeg meg på lørdagene med litt sjokolade og litt potetgull hvis jeg har lyst på det... Tror ikke det skader med en "utskeielsesdag" i uka!!!

 

Men det er jo også viktig å trimme,jeg har tidligere trimmet en og en halv time hver dag men har redusert nå

til en time fordi jeg så at motivasjonen dalte...

 

Dette ble et langt innlegg men håper det kan være til hjelp.

 

Jeg er med på å veie meg onsdager.

 

LYKKE TIL!!!

 

-makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isabella

Hei, jeg vil også være med. Hektet meg på en annen tråd men der var det ikke så stor aktivitet. Jeg vil gjerne ned noen kilo, fort!! Men det er nok bare langsiktig jobbing som duger. Jeg var 82 for 2 uker siden, i dag er jeg 80,9. Men nå må jeg begynne å jobbe for å komme meg under 80. Det er som en usynlig glassvegg for meg, klarer ikke å trenge gjennom og se 79,9. Men jeg håper dette forumet kan motivere meg. Jeg er 34, har to barn og alt fettet legger seg på magen. Jeg skal veie meg neste onsdag. kanskje veier jeg under 80 da, isåfall skal jeg dele gleden med dere alle!! Stå på. Nå skal jeg ut og jogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septemberbarn

flott at du skal ut å jogge!

Fettet rundt magen blir det deilig å kvitte seg med, det sitter liksom veldig i veien!

du kommer ned under 80 skal du se. Vi følger med. Gratulerer med vektnedgangen du allerede har fått til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makrell

...og barna skal snart i seng! Det skal bli godt å få det stilt rundt ørene...

 

Idag har jeg trimmet i en time og forbrent 684 kcal,regnet ut med pulsklokke.

Og så har jeg tenkt å ha klokka på i et døgn for å finne ut mere nøyaktig hvor mange kcal jeg forbrenner iløpet av et døgn. Jeg er nå oppe i 1631 kcal og har hatt den på i 7 timer og 18 minutter...(inkl. treninga selvfølgelig..) Jeg er spent på hvor mye den viser i mårra tidlig. Skal ta den av klokka ett i mårra formiddag.

 

Nå har jeg bakt brød av det nye fibermelet,er veldig spent på om de blir gode. Har spist kjøpbrød i to dager nå og føler jeg er sulten konstant!

 

Isted spiste jeg en kanelgriffel....mmmmm... Og jeg angrer ikke!!! Jeg føler at jeg gir litt mere blaffen nå,håper det går over,jeg MÅ holde ut til jeg har nådd målet mitt... Deretter blir det jo en kamp om å holde vekta.. Menmen,det får jeg ta når den tid kommer...

 

hadet

 

-makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en datter ifjor sommer, og speilbildet viste en overvektig og usunn "kjerring". Her måtte det skje noe. Gikk ned 15 kg på 4 måneder ved å spise sunnere, gå lange turer og drikke masse vann. Deretter har det nesten stått stille..

 

Nå må jeg ta et siste krafttak og gå ned de siste 4 kg'ene. Motivasjonen har dalt, samtidig som jeg ser jo at jeg ser mye bedre ut nå. Og i forhold til hvordan jeg så ut før, så er jeg kjempefornøyd. Men jeg vet at jeg var ikke fornøyd tidligere når jeg veide 63 kg. Veide 55 kg fram til jeg var 25 år, nå er jeg 32 år.

 

Vekt: 63 kg

Høyde: 162 cm

Mål: 59 kg

 

Det er 5 uker til 15. juni, og med trening og mindre kcal om dagen, burde jeg klare det. Det hadde vært så perfekt å begynne sommerferien med en vekt under 60 kg. Jeg har allerede kjøpt nye bikinier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at vi er blitt en solid gruppe, det betyr virkelig mye for meg å kunne gå inn her og lese litt om dere, og"rapportere" min uke:)

 

Jeg spiser omtrent det samme som -makrell-

#2skiver/4 knekkebrød med pålegg til frokost, lunsj og kvelds

dette skal tilsvare 220 kcal pr. måltid

 

#1skive/2 knekkebrød med pålegg til mellommåltid, 110kcal.

 

#150g. potet/pasta/ris

150g. kjøtt

0.5 dl. saus

Middag tilsvarer 400 kcal, husk grønnsaker/salat

 

#melkerasjon 2ookcal

 

#frukt: 3 forskjellige pr. dag 200 kcal

 

#kosemerker 50kcal på dag, disse sparer jeg opp til helgen:)

 

Dette skal tilsvare 1600kcal, det er mye, men for og holde oppe forbrenningen er det viktig og spise alt. Det bør ikke være mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid!!

 

Jeg er med på veiedag onsdag, det passer fint.

 

Har nettopp hatt en halvtime intensiv på apparatet hjemme og avsluttet med en lang dysj, inklusiv fot skrubing og peeling, deilig når lillemann er i seng!!

 

Lykke til med uka folkens, så gleder jeg meg til å høre mer fra dere på onsdag!!:)

 

Klem fra Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tigerdame

Hei

Jeg også prøver å slenge meg på. Har prøvd en stund uten noe hell.

Det langsiktige målet er 8-10 kg ned, men har innsett at det ikke blir til denne sommeren.

 

Alder: 36

Lengde: 158

Vekt: 61

 

Har samboer og to flotte jenter på 7 og snart 12 år. Håper å kunne lære dem å spise mer sunt enn vi gjør i dag. Ønsker ikke at de skal slite med det samme som meg når de blir eldre.

 

ha en fin natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Helg alle sammen!!!!

 

Hørtes spennende ut med pulsklokke -makrell-, men det er jo så dyrt...

 

Skal bare ønske dere lykke til i helga, kos dere og husk at vi ikke er på slankekur men driver med livsstilendring- det er lov og unne seg noe godt!

 

Tips: Lag en god frukt salat med jordbær, fersk annanas og ellers det en måtte like. Dryss litt sukker på toppen, smaker fortreffelig:)

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makrell

Pulsklokka viste at jeg forbrenner ca 3000 kcal på et døgn inkludert trimmings... Så da vil det si at jeg spiser ALT for lite mat!?! Burde jo da ligge på minimum 2200 kcal i inntak av mat pr dag.. Men jeg spiser jo sånn at jeg er mett. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre,jeg ligger på ca 1600-1700 kcal pr dag.

 

Det er nok derfor vekta stopper opp så leeeeeeeenge om gangen. Jeg vet jo egentlig det,da,men syns deet er vanskelig å spise mere,får så innmari dårlig samvittighet...

 

Jaja,jeg kan jo prøve å trimme litt mindre....men det er så utrolig deilig å bare lange ut når man først er kommet seg ut og i gang....

 

Hmmmm....dette hørtes egentlig ut som et luksusproblem.... Får stappe i meg en sjokolade hver dag.. Hehe...NEI!!!!! Det blir jeg ikke å gjøre...

 

Gleder meg til veiings på onsdag.

 

Ha en strålende helg alle sammen!!!

 

- makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makrell

...fiberbrødene ble veldig gode,kan absolutt anbefales...

 

Pulsklokka kjøpte jeg på sånn coop medlemskupp,den kosta 650 kr(ordinær pris 1099 kr...) Kjempefornøyd med den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kreps69

jeg har lyst til og henge meg på,er med i en annen tråd også-de har vært i gang lenge og er snart v sitt mål.

 

høyde 165

vekt 61,8

trivselsvekt 57

 

blir bare gå og sykkel turer på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fryktelig motivert på torsdag, men så kom fredag med sjokoladekake på jobben (spisepress) og smaksprøver på nytt godteri og nye iser.. Smaksprøvene kunne jeg holdt meg unna, men etter kaka så jeg ingen vits.. Så kom jeg hjem, og sambo laget kylling med masse bacon og ost, pluss noe potetgreier med masse smør. Til forrett hadde vi årets første ferske maiskolbe med smør.. Så ingen vits i å stoppe:-).

 

Nå er det på'n igjen med motivasjonstanker, veiing og målsetting.. Veier 62,8 kg. Men etter å ha regna ut basalstoffskiftet og med tanke på at jeg ammer, så kan det hende at jeg har spist for lite i "flinke" perioder som jeg ikke har gått ned noe. Veldig irriterende hvis dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest isabella

Hei, titter innom for å se om dere er flinke!. Jeg skal skjerpe maksimalt i helga. Hadde en liten sjokoladesprekk i går, men det var jo fredag... Skal jogge en tur i dag og spise magert hele helga. Det er nemlig slik at mine helger ofte strekker seg fra torsdag til mandag. Og da blir det mye kos. Derfor håper jeg at en mager helg vil gi resultater til onsdagsveiingen. Jeg er sååå klar for å se tallet 79,9!!! Ps: jeg spiser Ingers rugbrød. Her i Oslo selger de dem på baker Hansen. Kjempegodt. FInner ikke tilsvrende brød i matbutikken. Anbefales! Dessuten har det kommet en ny frokostblanding som heter Rugfras, markedets sunneste i sitt slag sa de... Smakte godt. Ellers bruker jeg den 4-korn + med sprø havreflak, den metter godt. God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har nettopp oppdaget vektklubben, og synes det virker som en veldig ålreit måte å motivere seg videre på.

Høyde: 162

Vekt: 66

Mål: 57 - så disse første fire kiloene blir et delmål

 

Er 30 år. For noen uker siden begynte jeg å jogge og gå mer. Jogger 2-3 ganger i uka, og går minimum 10 000 skritt hver dag. Skal begynne med styrketrening i tillegg. Men ser ikke ut til at jeg går ned noe særlig, og nå er det på tide å gjøre noe med kostholdet.

 

Har vært flink så langt i dag, men skal på middag i kveld så da blir det gjerne litt ekstra kos... :-(

 

ps. Hva er basalstoffskifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septemberbarn

Hei dere!

GÅr det bra?

Jeg merker at jeg er tyngre når jeg er ute og løper, flere pulsslag ...

 

HAr gått tur opp til en liten topp i dag, 1,5 time t/r fra huset. Ble svett!

 

Skal spise laks hos venner i ettermiddag, utfordring å si at jeg ikke skal ha pils, men nå starter perioden hvor en må skjønne at det er en selv som bestemmer over en selv!

 

Jeg har jo det hyggelig lell.

 

Håper veldig jeg har gått ned en halv kg i alle fall på onsdag. kiloene sitter tradisjonelt veldig klistret siden jeg har lavt stoffskifte(en sykdom som reduserer forbrenning)

SÅ hvis det ikke løsner noen gram nå kommer jeg til å trenge massiv støtte her inne.

HAr nemlig sykla/gått en time hver dag hele uka...

 

 

Noe jeg har lurt på;

Da jeg gikk kurs for tre år siden lærte jeg å spise 1250 kcal. dere opererer med 1600...kan jeg gå opp til det når jeg beveger meg daglig?

Mitt hold vekten nivå var på 1350 så jeg undrer veldig!

 

 

- drikk vann

- knask grønnsaker

- stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også kurs for 5 år siden da skulle vi ligge på 1250 kcal, som du sier. Men de nye kursene sier 1600kcal, dette fordi vi skal endre livsstil og ikke slanke bort annet enn fettet. Ny forskning viser nemlig at en ikke greier å forbrenne mer enn o.5kg. fett pr uke, resten er muskelmasse eller vann.......

 

Lykke til de siste dagene før onsdag alle sammen, og velkommen til alle som har hoppet på i det siste:)

 

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest septemberbarn

Jeg syklet til jobb i dag.

Er ikke flink nok til å veie maten.

Er veldig spent på onsdag.

Har trent hver dag, enten syklet/gått i marka/step.

 

Fortjener litt nedgang, syns jeg....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest makrell

Idag har jeg trent aerobic og raket den digre plena og sanket 5,3 trimpoeng... Syns alt går strålende greit nå,men jeg har holdt på så lenge med denne "nye" livsstilen at det er blitt en vane,jeg fyser sjelden på noe godt og hvis jeg gjør det holder det lenge å ta en frukt!

 

Trim er blitt en vane,jeg bare MÅ ha min daglige dose med svettings...

 

Samvittigheten "lar" meg heller ikke skeie ut i hverdagen,på lørdagene spiser jeg litt sjokolade.. Det rare er at da får jeg ingen dårlig samvittighet,bare for at det er lørdag. Hadde jeg spist en sjokolade på en onsdag hadde jeg blitt pottsur av dårlig samvittighet.. Jaja,det sitter vel i hodet da!!!

 

Det eneste jeg sliter med er at jeg syns vekta kryper så SAKTE nedover. Jeg vil bli ferdig å slanke meg,kunne leve uten å tenke kalorier... Men det blir man jo sikkert å tenke mer eller mindre hele livet.. For jeg skal ALDRI tilbake til der jeg var!!!

 

Når jeg ser bilder av meg selv som er tatt for to år siden blir jeg kvalm. Jeg fatter ikke at jeg har vært så diger.

 

Får bare håpe man en gang blir fornøyd med kroppen,en dag skal man jo slutte å gå mere nedover,det kan jo bli en prøvelse det også for oss som har vært på slanking 2/3 av livet...

 

Men iallefall,ha en fin uke,jeg er kjempespent på resultater på onsdag.

 

Stå på,folkens!!!

 

- makrell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...