Gå til innhold

Noen gravide her?


Gjest trangeklr

Anbefalte innlegg

Gjest annelize
Er det noen her inne som er gravide og som skal prøve å ikke legge på seg så alt for mye? Jeg er 13 uker har lagt på meg 0' date='5 kg.[/quote']

 

jeg er 13+6 uker på vei, og har lagt på meg 3 kg allerede.. har fått litt panikk, og akkurat bestemt meg for å "slanke" meg igjen, bli sunnere ihvertfall!

gikk på kurs før jeg ble gravid, ned 6 kg.. så hadde jeg tenkt å fortsette å slanke meg frem til magen begynnte og vise.. men det var bare å legge fra seg med en gang.. så da blei det til at jeg tenkte litt essa, skal jo bli tjukk alikavell, men etter mange skrekk historier om opp 30 kg, og 40 kg. har jeg bestemt meg for å legge helt om.. :) heldigvis.. gått tur og greier i dag. det har vært en sjeldenhet siden jeg blei gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JulieMamma

Ja

 

er 5 uker på vei og har fortsatt ikke kommet ned etter forrige gang, tenkte jeg skulle prøve å følge GR opplegget og har bestillt meg dvd mammatrim med Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt fit mama dvd, og skal gjøre hva jeg kan for å ikke gå opp for mye. Er nå 6 uker på vei, begynner å merke at jeg er gravid mht. symptomer, er dødstrøtt hele tiden. Så jeg prøver å samle overskudd til mer enn en gå tur hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To kilo har jeg lagt på meg allerede! Det synes jeg var mye for bare å være 6 uker på vei...Er det vireklig vanlig å begynne å legge på seg så mye så raskt.

Jeg kan ihvertfall ikke legge på meg 2 kg. i mnd. fremover, jeg har allerede flere kilo for mye....også er det en hel mnd. til jeg skal til legen. Hvordan kan jeg stoppe kiloene fra å komme uten å gjøre noen skade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som er gravide og som skal prøve å ikke legge på seg så alt for mye? Jeg er 13 uker har lagt på meg 0' date='5 kg.[/quote']

 

 

Hei.

Jeg er i uke 30 nå og har lagt på meg . 7 - 8kg. Dette er vel ikke så mye, men det er nå det begynner å bli "farlig". Jeg la på meg 20 ved første svangerskap og 18 i det andre. Ble gravid mens jeg gikk på grete roede kurs nå og har derfor ikke kommet helt ned i ønsket vekt igjen etter siste fødsel.

Planen er å være flink fremover både med kosthold og trim, men det er ikke alltid like lett da... Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trangeklr

Jeg er nå 16 uker og har lagt på meg 2 kilo. Jeg er sulten hele tiden.. Prøver å være flink, spise ofte og ikke så mye! Har heldigvis mest lyst på god, grov mat så jeg koser meg veldig når jeg spiser:)'

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Er det noen her inne som er gravide og som skal prøve å ikke legge på seg så alt for mye? Jeg er 13 uker har lagt på meg 0' date='5 kg.[/quote']

 

 

ja er i uke 23 og det har kommet 9xtra kg på kroppen her...sliter no vanvittig med å ikke stappe i meg så mye digg mat..gikk opp 25kg forrige sv.skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er gravid for første gang:) I 12. uke har jeg tatt av meg 1 kg siden jeg ble gravid. Jeg har IKKE slanket meg, men har en del kilo for mye fra før. Jeg har bare prøvd å spise sunn mat og ikke bli stappmett, og det har fungert så langt. Har aldri hatt så lite lyst på godterier, kanskje fordi jeg vet at det jeg putter i meg går rett i babyen. Vet at utfra min BMI (29), bør jeg ikke legge på meg mer enn 8 - 10 kilo iløpet av graviditeten, men vi får vel se hvordan det går. Jeg har gått på kurs før, og spiser nå ca mitt daglige energiforbruk + 200 kcal fordi jeg er gravid, men jeg teller ikke lenger. Prøver også å trene jevnlig. Har kjøpt videoen fit mama, og den er bra. Trener også på studio, men tar det litt rolig. Håper inderlig at jeg iallefall klarer å holde meg innenfor 15 kg vektøkning, ellers så kommer jeg til å slite veldig etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 16 uker på vei nå og har lagt på meg 4kg.. :) Er normalvektig, men må hele tiden jobbe for å holde vekten nede med GR til vanlig altså, havner lett i gruppen med lett overvekt om jeg ikke står på. Ikke like lett med denne jobbinga nå som jeg er gravid igjen gitt.. Får liksom ikke motivert meg til å trene 4 ganger i uka med en gutt på under to hjemme og som gravid.

 

La ikke på meg så vannvittig mye sist heller, selv om jeg også da la på meg mye i starten. Men de fem kiloene ekstra som var igjen satt som støpt gitt! Det tok laaang tid å bli kvitt dem, så jeg forsøker alt jeg kan nå for å ungå at det blir 5kilo denne gangen også. Legger gjerne på meg under amming også (de fem kiloene ble til 9kilo før jeg klarte skremme og torturere dem vekk).

 

I går hadde jeg en mager dag og jeg ser jeg lå på 1400kcal, noe jeg vanligvis ligger på når jeg slanker meg. Dette er vel litt lite og virker sikkert mot sin hensikt? Ikke at jeg ligger så lavt til vanlig altså, jeg skulle bare ta en litt mager dag, vanligvis er vel problemet at jeg ligger litt for høyt. Men nå skal jeg i hvertfall logge det jeg spiser her inne så jeg ser hvor landet ligger til enhver tid.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest trangeklr

Jeg er nå kommet til uke 28 og har lagt på meg 9 kilo.. Har sklidd litt ut i kosten. Har i peroder spist mye godteri, men har nå blitt flinkere! Spiser ellers relativt sunn og grov mat. Håpet på å holde meg på 12 - 15 kilo, men det ser ikke ut til at det går gitt!

 

Har ikke fått vært så mye i aktivtet pga manglende overskudd. Men når formen er fin er jeg raskt på med jogge skoene og går en liten tur!

 

Håper det går fint med dere alle her inne! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som er gravide og som skal prøve å ikke legge på seg så alt for mye? Jeg er 13 uker har lagt på meg 0' date='5 kg.[/quote']

 

 

Hei, vær så snill og nyt svangerskapet, spis normalt og sunt, aktivitet daglig og så går det bra, du må nok regne med at du vil lege på deg 10-15 kilo i forløp av svangerskapet, og blir det mer er det ikke verdens undergang, du blir slank igjen med trening. Det kan være farlig og fokuserer for mye på vekt i svangerskapet, tenk på barnet ditt. Jeg har fått 3 barn og har blitt slank igjen. Og det var herlig å være rund og fin . Nyt det!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idieH1982

Jeg er ei jente på 24 år (straks 25...), samboer og nettopp tatt test som var positiv... Vi har håpet på dette, så gleden er stor! :( Men veldig rart da... Tror det ikke ennå.. :) Har ennå ikke vært til lege, men 3 positive tester er vel til å stole på.

 

Jeg er 166 cm og veier nå 82 kg. Startet for en kort stund siden på 85, så det har gått riktig vei. Men nå er det vel bare å fokusere på at oppgangen ikke blir så stor, og kose meg med den lille i magen...

 

Håper det går bra med dere andre, og at dere nyter svangerskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest trangeklr

Uke 35 og lagt på meg 15 kilo!! Argh! Men det er vel fortjent, for jeg spiser godt og er ikke noe flink til å trimme!! Håper trim motivasjonen kommer tilbake etter fødselen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest idieH1982

Hei igjen!

 

Da er jeg 14 uker på vei. Jeg sliter med hyperemesis, eller ekstrem svangerskapskvalme. Så jeg har gått ned 5 kg, noe som kroppen min tåler greit siden jeg har litt ekstra å gå på. Er veldig sliten da, tar på å kaste opp så mye. Men nå håper jeg at jeg ser slutten snart, og at jeg også kan kose meg med den voksende magen.:) Håper det går bra med alle her inne, og at vekta ikke overskygger at vi bærer frem et nytt liv!:) Kos dere!

 

klem fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg er 7 uker på vei imorgen, å veier ca 20 kg for mye allerede. Bare på 3 år har jeg gått opp ca 20 kg. Har veldig dårlig forbrenning. Men det at jeg er gravid gir meg motivasjon til å spise sunnere. Vil ikke si at jeg skal slanke meg akkurat nå når jeg er gravid. Grete kosthold er perfekt start på svangerskapet. Masse grovt og frukt:-)

Det som skremmer meg mest i forhold til å være overvektig i svangerskapet er diabetes. Vil forhindre at jeg får det. (Håper jeg unngår strekkmerker også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godtesjuk

Hei!

 

Jeg er også gravid, er 12 uker på vei. Har gått opp 0,5kg til nå, men før jeg ble gravid veide jeg ca 10-15 kg for mye... Prøver alt jeg kan å spise sunt og bra, men sliter litt med godisen. Spiser altfor mye av det. Men har faktisk blitt flinkere etter jeg ble gravid, så da klarer jeg nok å bli enda flinkere også :)

 

Vi kan jo prøve å motivere hverandre litt her inne?

 

Hvordan er formen din? Jeg føler meg ganske så bra, litt ekstra trøtt bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er bare trøtt, ellers føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt. Idag har jeg spist fisk til middag så nå er det tid for middagsdupp:-) Har begynt med tran og sanasol + forlat. Blir motivert til å være sunnere når vi er gravid å da. Formen til dere andre gravide da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...