Gå til innhold

hjelp


Gjest seminardama

Anbefalte innlegg

Gjest seminardama

jeg startet på kurs tirsdag det har gått bra tror jeg. tøff start med jobbreise i utlandet onsdag og torsdag og møte med lunsjservering i dag. Ikke vekt ogalt på øyemål. I dag måtte jeg spise karbonade til lunsj jeg tok da en karbonade ( den var liten) en brødskive uten smør og salat. kutta ut dressing, smør og ertestuing... må jeg ta dette som middag eller kan jeg spise middag senere i dag? jeg spør jeg er fersk her... vanskelige dette med lunsjer som andre bestiller- noen som har tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla
I dag måtte jeg spise karbonade til lunsj jeg tok da en karbonade ( den var liten) en brødskive uten smør og salat. kutta ut dressing' date=' smør og ertestuing... må jeg ta dette som middag eller kan jeg spise middag senere i dag? [/quote']

 

Det finnes vel ingen fasit på hvordan man skal gjøre det, men slik jeg ser det er jo det viktigste hvor mange kcal du får i deg i løpet av dagen og hva de kcal'ene kan gjøre for deg det som teller. Dvs sukker gir mye kcal og lite annet, mens laks også gir en del kcal men du får viktig og sunt fett i deg :)

 

Vet jo ikke hvilken meny du følger. Uansett så er en brødskive med karbonade på ikke så mange kcal. (kommer jo an på karbonada da)

Og det erstatter jo ikke en middag hvor du bør få i deg grønnsaker, proteiner og noe stivelse. Så jeg ville spist middag med god samvittighet.

Spiste selv brødskive med fiskekake til lunsj :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

jeg går også på meny 2. Tror nok det er mer enn det jeg har spist tidligere, men jevnere fordelt i løpet av dagen da...men jeg syns det hjelper å tenke kostholdsendring ikke slanking. Da er det lettere å huske at det jeg putter i munnen er jo til for å hjelpe kroppen min til å bli sunnere :) og selv om det er ganske mye mat når man spiser sunt så skal det ikke så mye snop / kake/ fett pålegg til for å endre mengden betraktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seminardama

Har aldri gått på kurs før jeg.. tenkte å ta av 10 kg:-) men dette var enklere enn jeg trodde. Har mista suget etter sjokolade- og det er sikkert fordi at jeg spiser jevnere det da, og det er sunt....tar litt taco til kvelds jeg- bruker yoghurt naturell istedet for rømme og 150 kg kjøttdeig er uansett for mye... masse ja grønnsaker er bra.-) Har veiing på tirsdager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[......... og 150 kg kjøttdeig er uansett for mye... masse ja grønnsaker er bra.-) Har veiing på tirsdager

 

Skjønner du synes det er mye mat ja. Jeg hadde aldri greid å spise 150 kg kjøttdeig til middag. hehe. Jeg greide bare ikke å la være å kommentere den :)

Lykke til videre og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...