Gå til innhold

går det virkelig an å gå ned, med så mye mat???


Gjest masy72

Anbefalte innlegg

Gjest masy72

Heisan.

Jeg startet på kurs på tirsdag, og ble temmelig sjokket over hvor mye mat en skal spise. Har gått på kurs for 12 år siden, og gikk ned 30 kg på 3 kurs. Da var det ikke mer enn ca 1100 kcal per døgn, uavhengig hvor mye man trente.

 

Er vandt til å spise magre produkter i slankeperioder, men nå må jeg velge med mye fett i (sundt fett selvfølgelig :) for å komme opp i 1600 kcal - som jeg fikk beskjed om å få i meg om dagen.

 

Dette er veldig uvant, og jeg er livredd for å ikke gå ned i vekt ved neste veiing....

Jeg har til nå 14 trimpoeng, men alikevel synes jeg at det er mye mat å spise.

 

Hvilke erfaringer sitter dere andre igjen med?? Og hvor mye går dere ned per uke sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg også har tenkte mitt over hvor mye mat man skulle spise i begynnelsen, men etterhvert blir man vant til det, nå merker jeg at jeg blir kjempesulten etter tre timer, og merker at forbrenningen har økt. Jeg har gått ned alt fra ingenting til 1 kg i uka.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg også tenkte mitt over hvor mye mat man skulle spise i begynnelsen, men etterhvert blir man vant til det, nå merker jeg at jeg blir kjempesulten etter tre timer, og merker at forbrenningen har økt. Jeg har gått ned alt fra ingenting til 1 kg i uka.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg begynte på mitt første kurs rett etter de startet med det nye opplegget - heldigvis!!! Da ammet jeg, og skulle spise 1900 kcal. Syns det var mye mat første uka, men så gikk det som en lek. Den gang gikk jeg ned 15 kilo på 2 kurs. Var kjempefornøyd med det! Opplevde at det gikk ganske greitt å holde seg rundt der etterpå hvis jeg bare fikk trent det jeg skulle. Går på kurs igjen etter 2.graviditet nå. Har hatt 1900 kcal på det jag har gått til nå, men ammer mindre nå og skal ned på 1600kcal på dette kurset. Det sliter jeg med mentalt - så LITE mat tenker nå jeg:)

 

Jeg tror du får resultater med 1600kcal hvis du ikke trener for mye i fht. matinntaket. Det skal være en balanse - og hvis du trener veldig mye så må du kanskje opp på meny 3 - 1900 kcal. Jeg har gått på kurs med personer som ikke ser ut til å fatte dette regnestykket. De trener og trener og spiser for lite, i fht behov, og er fortvilet over at de ikke går ned i vekt.

 

Våg å STOLE på opplegget sier nå jeg!! Og vær obs på at hvis du har "sultet" kroppen for lenge så kan det ta en tid før kroppen begynner å stole på at den får mat igjen - og holder dermed litt igjen før den begynner å "ta av seg".

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest masy72

Takker for svar :)

 

Jeg får bare prøve å få i meg kaloriene da :) Skal veie meg i morgen, og er kjempespent! Jeg har sjekket cm litt, og ser at jeg faktisk har gått inn hele 3 cm i midjen. Har kommet opp i 17 trimpoeng, så jeg skal nok egentlig opp i meny 3 - men jeg får øke etter hvert. Klarer såvidt å komme opp i 1600 nå, men blir nok bedre etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg er på min 3. uke nå. Uten kurs, kun på egenhånd. Jeg ble også veldig overrasket over hvor mye jeg skulle spise. Mitt mål er å gå ned 15-17kg. Og må derfor opp i 1900 kcal. Enorme mengder mat i forhold til hva jeg var vant til. Tidligere har jeg vel ligget på rundt 1000 kcal. ALTFOR lite og altfor feil mat. Trener så jeg har 15-20 trimpoeng i uka og har på 2 uker gått ned 3 kg. Jeg er storfornøyd. Det er tydelig at jeg har sparket igang en forbrenningsprosess jeg ikke har gjort tidligere.

 

Nå begynner kroppen å venne seg til det, og det er lettere å komme opp i tilnærmet 1900 kcal. Jeg blir sulten regelmessig, og føler meg mye lettere til sinns når jeg får i meg riktig mat.

 

Når jeg også har gått ned ser jeg jo også at det funker. Jeg har to venninner som har mistet henholdsvis 20 og 30 kg med GR, ganske nylig. Så jeg har vært øyenvitne til at dette funker.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bett1n

Hei Trulte! Hvor høy er du? Og hvor mange kg lå du på? Jeg er 178/87 og lurer på om jeg spiser for lite, har gått ned litt, men dog; føler at 1200 kcal kanskje er litt lite, og at det snart vil stagnere.. prøver meg frem på egenhånd serru serru;)

 

Takker for svar! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest masy72

Jippi :):)

 

Har vært og veid meg idag, og har gått ned 1.7 kg, og gått inn 15.5 cm totalt på denne uka! Så da funker det vel med denne mengden med mat da :)

Men fikk idag beskjed om å øke inntaket til 1800 kcal per dag!!!!

Dette pga treningsmengden (17p per uke), men det blir jammen en utfordring!

Men jeg skal prøve!

 

Ha en flott uke allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Gratulerer med bra resultat! Er det ikke gøy å se at dette faktisk virker? :)

 

Jeg vet at mange har problemer med å spise så mye mat i begynnelsen, og nå som du skal opp i 1800 kcal er det sikkert enda vanskeligere. Men, hvis du synes det blir ALTFOR mye kan du velge mer av det sunne fettet, feks laks, nøtter, oliven, avocado osv. Dette er kjempebra for hjertet og gir en del kalorier dersom du mangler litt i dagsregnskapet ditt.

 

Og jeg MÅ bare poengtere: grunnen til at antall kalorier er økt er flere:

- man slipper å gå på sparebluss

- det er vanskeligere å sprekke når man spiser nok

- det er mye lettere å holde vekta etterpå

 

Lykke til, dette her går jo kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Hei.. bedre sent enn aldri :)

 

Jeg er 165 cm høy og startet på skumle 93 kg :P (heldigvis er en del muskler, men det er fortsatt mye fett å ta av). Nå har jeg gått ned til 89 og det minker stadig. Både cm og kiloer.

 

Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk til å spise SÅ mye når jeg attpåtil veide SÅ mye, men jeg har fått bevist at det funker. Ergo akter jeg å fortsette til jeg når mine mål.

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...