Gå til innhold

Solsikkegruppa - Uke 20


Gjest miina

Anbefalte innlegg

Hei, alle solsikker!

Det nærmer seg 17. mai og snart må festantrekkene være i hus. Jeg håper at alle er klare, Fjellgeita var sikkert god plass i bunaden sin!

 

Ukerapport fra meg:

 

Jeg er i mål! Vekten viste mandag morgen 64, 8 kilo, midjemålet var på 79! Det gir en BMI på 24,7 og for første gang på snart ti år betyr det at jeg er kommet i kategorien normalvekt. Målet mitt da jeg startet ved nyttårsskiftet var 65 kilo, og nå er jeg der jeg vil være.

 

Det kjennes godt. I løpet av et knapt halvår er 14,6 kilo borte fra min kropp.

 

Nå er det på tide å bli kjent med meg selv igjen. Jeg trent mye hele tiden, svømming, gåturer, step, sykling, skigåing, romaskin. Det kommer jeg til å fortsette med.

 

Håper dere andre solsikker snart er oppe ved siden av meg - minst!

 

Hilsen Miina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

GRATULERER SÅ MASSE.... FANTASTISK. Tenk det. Målet er nådd og "et nytt liv" skal starte. Unner deg dette av hele mitt hjerte. Nyt sommeren og bunaden som blafrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Her er det jo stille som graven - og nå når miina og andre begynner å komme i mål. Håper flere sier hei i ny og ned.

 

Her er mine resultater siste uken;

 

mai2007

Start 2.jan: 82,2 kg

uke 7: 74,8

uke 9: Vekt 74,4 kg (- 400 gram)

uke 10: 73,8 (- 600 gr)

Uke 11: 72,8 (-1 kg)

uke 14: 71,8 (- 1 kg)

uke 15: 71,4 (- 400 gr)

uke 16: 70,4 (- 1 kg)

uke 17: 69,0 (- 1,4 kg)

uke 19: 70,8 (+ 1,8 kg)

uke 20: 69,4 (- 1,4 kg)

(totalt - 12,8 kg i 2007)

Midje 79(- 15 cm totalt)

Trimpoeng 6,0

BMI 24(normalvekt)

 

Dvs at jeg har gått ned nesten alt jeg gikk opp i Frankrike.. Uansett, jeg har forsåvidt nådd målet på minus 10 kg (+ litt til), men jeg har lyst å gå ned ca 3-4 kg til. Prøver fremover så får vi se. Reiser til Molde i morgen for å feire 17.mai med venner og familie. Blir der 1 uke, så da snakkes vi senere Solsikker. Lykke til.

 

Hvordan går det med dere?

 

God 17.mai - hurra........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellgeita - 83 kg

uke 7: 77,4

uke 8: 77.8 (+400 gram)

uke 9: Vekt 77,2 kg (-600 gram)

uke 10: 76,4 (-800 gram)

uke 11: 76,9(opp 500 gram)

uke 12: 74,9 (ned 2 kg)

uke 13: 73,9 (- 1 kg.)

uke 14: 73,4 (-500 gram)

uke 15: 73,8 (+400 gram)

uke 16: 73,4 (-400 gram)

uke 17: 73,4 (stille)

uke 18: 72,2 (-1,2 kg)

uke 19: 70,7 (1,5 kg)

uke 20: 72,1 (opp 1,4 kg) :)

Total nedgang 2007 10,9

Midje 80 cm

BMI:

Mål innen sommeren: 65

 

Konfirmasjon kjekke greier men det vises og på vekta, får no for all del håpe att mesteparten er vatn og følgene av uvant mat. Men so var det eit "matorgi" som varte i 3 dagar til endes. Reiste tidlig laurdag og kom att idag. Har vel hørt om eventyret der dei reiste til seters for å gjere seg ..............(sløyfa det ordet;) )

 

Miina: Du har vore sooooo flink, håpar eg nokon gong kjem opp på sida av deg, neste utfordring Ulriken opp?? Du er eit forbilde for alle oss andre.

Forlet du Solsikkene ?? Dei treng godt med vatn, så ein gong i veka lyt du vatne dei :)

 

Mai 2007: Like flink du og. Og dei resterande kiloane dei greier du nok med glans.

Får no håpe at du blir ved telta til Solsikkene.

 

Klems frå ei Solsikke som har vore på feitetur, og hjelp eg skal i konfirmasjon til helga att. (Koldtbord, (heldigvis))

 

Fjellgeita som har vore til seters og gjort seg litt feitare enn forrige veke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Som jeg sier; Ikke se tilbake, se fremover. Det er og vil være ting i våre liv som er vanskelig for oss. Vi er glad i mat, sjokolade, feil mat etc. Det er jo derfor vi har gått opp en gang - og det vil ALLTID være våre problem. Det som er viktig at vi nå stopper opp og heller tar bort de kiloene igjen fort, istedenfor at det var 15 der "plutselig". Sånn er livet :-) Vi kanskje blir flinkere, men det tar år og ikke bare måneder. Derfor, Fjellgeita, vil jeg fortsatt være her ei stund til. Kanskje tar jeg det litt rolig i sommer og heller satser på de siste kiloene til høsten, men jeg trenger samholdet, humoren og støtten jeg får her.

 

Og at du kommer opp til miina's nivå - det er jeg HELT sikker på at du greier. Også kommer du opp Ulriken. ALT er mulig bare man ønsker det sterkt nok???

 

Blir det innsydd bunad på 17.mai, eller?

 

klem mai2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det blir ikkje innsydd bunad til 17 mai, den var passelig men ein liten tanke vid men det er slike ting som berre eg syns. Tok av ein støl på beltet.

Tenkte på dere igår hadde dårlig samvittigheit for at eg ikkje hadde rapportert.

No er eg tilbake i gammalt ( forresten "nytt") spor att, ingen utskeielser, til helga blir det salater i lange baner og ting som eg veit ikkje er altfor mange kalorier i.

Blir no kanskje litt rolegare frå meg og i sommar(ikkje sikkert at eg rapporterar/skriv inn fullt så ofte. Ferien skal tilbringast på fjellet i år og det gleder eg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Håper du er innom av og til, Fjellgeita, for det er så koselig å høre fra deg. Det bllir nok sjeldnere for alle i sommer. Vi får lage en link med "Solsikker, sommer" så slipper vi som ikke er så drevne å starte linken? Meg inkludert. Det er kjempekoselig å snakke med dere alle, så vi får håpe at ikke alle er borte hele tiden.

 

Stå på og lykke til med sommeren - og en hel helg med salater :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns faktisk det høyres flott ut med ein tråd som heiter Solsikke sommer, blir nok ikkje borte heile tida(det tek eg ikkje sjangsen på, kan vere mykje artigt eg går glipp av:) ) Det er og lett å falle tilbake til gamle synder det har eg smertelig erfart.

 

Snakkes

 

klem frå Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...