Gå til innhold

Antall kalorier


vekt76

Anbefalte innlegg

Jeg gikk på kurs for 4 år siden. Da skulle kaloriinntaket ligge på mellom 1150 og 1250 per dag. For en uke siden gikk d opp for meg at jeg ikke fikk igjen knappen på bunadskjørtet. Så fredag 11. mai satte jeg meg på Grete Roede, og begynte å bruke vektklubben igjen, med registrering av både mat og trening. Men så leste jeg i KK hvor Jeanette Roede sa at 1400 kalorier per dag var d geniale for vekttap. Har antall kalorier endret seg? Noen som har gått på kurs i det siste som vet? Og spiser dere såpass som 1150-1250 kalorier?

 

Håper noen kan svare meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe42

Jeg har ikke vært med på "gamle" GR, men nåværende teori er at man ikke bør spise altfor få kalorier. Det er en formel her inne du kan søke på (den står også i kursboka) for å sjekke ut hvor mange kalorier du skal spise.

 

Ellers er det mange som mener nå at man burde ikke ligge mer enn 1000 kcal daglig under det man vanligvis gjorde før man slanket seg. Så hvis du lå på ca 2500 kcal daglig før, burde du ikke spise mindre enn 1500 nå. Du kan også spise 2000 nå og trimme vekk de siste 500.

 

Grunnen til at man ikke anbefaler dietter ned mot 1000-1200 kcal er at de nettopp er dietter og ikke en overgang til et sunt kosthold. Det er vanskelig å bli mett på så få kalorier, og man må ofte gjøre forsakelser som gjør at man begynner å spise seg opp igjen når man har gått ned noen kilo. Dessuten er det vanskelig å få i seg nok nødvendige næringsstoffer som vitaminer, mineraler, sunt fett etc hvis man sulter seg. Dessuten får man ofte for lite overskudd til trening.

 

Selv har jeg innsett at jeg går fortest ned hvis jeg spiser lite, men jeg holder vekten mye bedre hvis jeg kombinerer sunt kosthold med trening.

 

 

 

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...