Gå til innhold

Hjelp!!!


Gjest lilet

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg litt, jeg er virkelig dårlig på dette. Gikk inn med stor optimisme og godt mot, men jeg har da klart mesterstykke å legge på meg!!

Synes det er vanskelig å telle kalorier, og ikke minst å vite hvor mange kalorier jeg skal ha i meg hver dag. Er det riktig at jeg ganger vekta med 22 for å finne ut hvor mye kalorier jeg skal ha i meg hver dag?

Jeg er 1,65cm høy og veier 75,5kg:(

Prøver å få til 7 trimpoeng, men har hatt litt problemer med dette. Har nå begynt på treningssenter og håper dette vil hjelpe.

Gi meg inspirasjon og tips jenter og gutter!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det avhenger av hvor gammel du er, hvor mye du veier, hvor mye aktivitet du er i, om du er mann eller kvinne og av hvor høy du er.

 

Det kan jo være veldig lurt å rett og slett spandere på seg et GR-kurs, da. Et nettkurs er kjempefint dersom du ikke ahr tid til annet.

 

Prøv å legge inn verdiene dine her:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=310

 

eller her: http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er kvinne, 30 år med kontorjobb, 7 trimpoeng pr uke, 75,5 kg og 1.65 hoy, da har du et hvilestoffskifte på 2118 kcal i døgnet. Fra dette trekker du 500 - 800 kcal. Hvilket tyder på at mellom 1450 og 1600 er det du kommer til å gå ned i vekt av.

 

Hvis det var meg, ville jeg prøvd meg med 1600 over en periode.

Du trenger dessuten ca 2 liter vann om dagen.

 

Dette er inge ekspertuttalelse, altså. Det er bare en vanlig utregning på de kalkulatorene som ligger på nett. dersom du vil ha det etter den profesjonelle metoden, er det enten ernæringsfysiolog, kostholdsbeileder på helsestudio el.l. eller et GR-kurs som gjelder.

 

:-) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bett1n

Hei hei! No vil eg gjerne få motivere deg litt;) eg brukar å følge med på trimpoeng-treet og går meg en rask tur eller gjer noke anna kun for å få ett nytt eple som lyser opp på treet! Det e så kjekt når det gjer det! hehe. e som en liten unge der gitt. Ellers synes eg det er stor motivasjon og bare sjå kor mange kcal eg faktisk har klart å forbrenne på f.eks den turen eg gjekk, og ser eg ei trapp innen sikte løper eg opp den og, eg leitar etter plassar der eg kan få litt utfordring og hoppar og sprett dei sjansane eg har :) En annen ting som motiverer veldig er å gå på vekta og sjå at det faktisk går nedover, den dagen du ser det håpar eg du får ett skikkeleg kick og løper ut og smiiiler bredt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...