Gå til innhold

sommerinnspurt uke 6


Gjest lillebilla

Anbefalte innlegg

Gjest lillebilla

jeg har gått opp 800 gram denne uka, og 2 cm i midjen. Kan vel ikke akkurat skylde på noen siden jeg ikke har fulgt opplegget denne uka, ikke har vært flink til å drikke vann og produsert 0 trimpoeng. Men nå er det fult kjør igjen, er motivert og klar for å ta av flere kilo! Skal som sagt prøve meg uten kurs i ukene fremover, så får jeg se hvordan jeg klarer det.

 

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis gått ned igjen det jeg gikk opp forrige uke, så da er jeg fornøyd!

Til sammen 1,4 kg lettere siden forrige veiing (gikk opp 1 kg forrige uke), så da har jeg vel EGENTLIG gått ned 400 gram på 2 uker. Kanskje ikke så mye, men alt nedover er jeg veeeeldig glad for. :)

 

Lykke til uten kurs stout! Kursene funker litt dårlig sammen med fattig-student tilværelsen, så jeg også går uten. :)

 

 

Startvekt: 71,4

Uke 1: 69,8 (-1,4 kg)

Uke 2: 69 (-800 g)

Uke 3: 68,4 (-600 g)

Uke 4: 69,4 (1 kg)

Uke 5: 68 (-1,4 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serene

Hurra! Jeg har gått ned det jeg gikk opp.... 1,8 kg (fordelt på to uker, da) Ble litt| mer motivert nå, heldigvis :-)

Ha en fin (og mager!) uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serene

Siden jeg er såpass glad kan jeg jo fortsette å skrive litt! :-)

I dag startet jeg liksom litt på nytt, jeg veide brødskivene og oppdaget at de hadde vokst siden sist! I tillegg målte jeg meg på nytt, det er 3 uker siden sist og minus 5 cm! Nå skal jeg måle meg en gang i uken, og jeg skal IKKE smugveie meg underveis! :-)

I tillegg gikk jeg til innkjøp av krisemat - mitt problem er hvis jeg ikke har sunne/magre alternativer i huset, så sklir det helt ut! På handlelista mi i dag:

 

- en pakke Wasa Rugsprø original (35 kcal per skive)

- 3 pakker med Wasa Sandwich, porsjonspakkene med ferdig smurt knekkebrød - Cream cheese and chives (85 kcal per bar, 170 kcal per pakke)

- 2 pakker Toro Rett i Koppen kremet fiskesuppe med skalldyr (65 kcal per 100 g, ca. 130 kcal per ferdig pakke suppe)

- Buko Tomat og Basilikum kremost 4% (110 kcal per 100 g)

- Sunmaid rosiner - pakke med 6 porsjonspakker (130 kcal per porsjonspakke)

- Blue Dragon wok sauce chop suey (57 kcal per 100 g) og Thai noodle sauce (103 kcal per 100 g)

- Findus wok-grønnsaker thai (25 kcal per 100 g)

- 1 boks krepsehaler (55 kcal per 100 g)

 

Middag ble altså wok med ris, grønnsaker, woksaus og krepsehaler :-) Kjempegodt!

 

Nå håper jeg at jeg er rustet til å bekjempe fristelsene med magrere alternativer!!

 

Kanskje noe på lista mi var nyttige tips for noen av dere andre? Jeg tar selv i mot råd med glede!

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 3 pakker med Wasa Sandwich' date=' porsjonspakkene med ferdig smurt knekkebrød - Cream cheese and chives (85 kcal per bar, 170 kcal per pakke)

[/quote']

De spiser jeg en del av også, de er gode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

Wow så flinke alle er! Denne uka skal jeg veie og skrive ned alt jeg og. Gjorde det de fleste kursukene, så det er jo bare å komme inn i vanen igjen etter forrige ukes heisatur :D

 

wasa er kjempebra kriseløsning syns jeg og! Det tar liten plass, så man kan ha en på lur når man er på tur! (hihihi det rima :P )

 

Ellers har jeg pøvd å lage ulike varianter "taco" med og uten uten tortilla, ris eller nachos. Uansett bruker jeg salsa, matyoghurt og karbonadedeig som tilbehør.

Torilla'n alene gir ca 70 kcal og gjør et ganske stor innhugg på kalorimengden!

Nå elsker jeg alt som minner om potetgull, så jeg har selfølgelig alltid vært veldig svak for nachos chips som taco (de er det samme som skjella, bare tilsatt krydder) Da har jeg lagd en stor porsjon salat med karbonadeig o.l og hatt en liten tilmålt porsjon nachos ved siden av. ( problemet er jo at med mindre dere er mange i huset ligger det en nyåpnet nachopose og skriker etter selskap i kjøkkenskapet :) )

Men det siste forsøket mitt ble kanskje det beste, iallefall det mest mettende: stor porsjon salat, salsa ++ og 100 gram ris. blandet alt sammen og fikk en kjempestor porsjon med deilig og frisk mat :)

 

Har også oppdaget flatbiffen, den er jo veldig mager, men syns den er liott vanskelig å tilberede: noen ganger blir den saftig og mør, andre ganger tørr og seig... Noen tips? ( lurer litt på om den blir seig hvis den steker for lenge?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg liker er de småposene med Snack'a'Jacks. De minner LITT om potetgull men er mye sunnere, og så er de i passe store poser til et mellom-måltid eller litt kos når man har lyst på noe. :)

 

saj_cc_sv.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serene

Bra tips! Elsker taco, Stout! :-) Heldigvis kan en gjøre den sunnere uten å forsake så mye! Og nå skal jeg prøve Snack'a Jacks også.....hvis jeg finner en erstatning for potetgull, skal jo dette gå som en lek (da mangler bare erstatning for sjokolade! Og øl......)

 

Ellers joiner jeg deg snart, Stout - er på egenhånd om to uker. Jeg har fremdeles 15-17 kg som skal av, så det er mulig jeg tar et siste kurs (eller to) til høsten hvis det ikke går så bra alene. ....

 

Hvordan går det med dere andre?? Jeg syns vi har mistet en del på veien.....håper dere finner tilbake! Jeg planlegger ihvertfall å være her gjennom sommeren også! Kanskje vi må endre tråden til "Juleinnspurt" etterhvert??

 

Snart ny langhelg på vei - jeg skal skeie ut lørdag, det er bestemt allerede :-)

 

God helg og lykke til! Jeg rapporterer på tirsdag igjen....

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carris80

Denne uken hadde jeg gått ned mellom 100 og 500 gram. Umulig å vite hvor mye for vekten er helt ubrukelig egentlig :) Men den viser jo mindre og mindre da ihvertfall :P

 

I dag har jeg vært på kino med venninner. Er utrolig stolt over å bare ha spist to pakker med sukkerfrie ifa (ok, kommer til å få veldig urolig mage i natt :D ). Og ikke noe "ekte" godteri! Og jeg som alltid har hatt supersvære smågodtposer på kino! Og så har jeg vært på spinning i dag i tillegg, så det gjør godt for sjelen!

 

Apropos spinningen. De hadde et prøveprosjekt hvor alle kunne låne pulsmålere til å ha rundt brystet, og så kom pulsen og prosent av makspuls opp på storskjerm. (Det var heldigvis anonymt!). Tingen er at pulsen min var så sykt høy hele tiden! Høyeste av alle, og med ganske masse også. Jeg lå stort sett på nærmere 200 hvert intervall, og hadde 208 da vi skulle ta alt vi kunne til slutt. Er ikke det FRYKTELIG høyt? Greit nok at jeg ikke er i veldig bra form altså, men formen er da virkelig ikke sååå dårlig heller...

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Jeg har gått ned 1,6 kilo siden sist! Kjempefornøyd.

 

Sliter litt med å få i meg nok vann igjen, men har kjøpt inn masse sitroner, så håper det hjelper å ha det oppi vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillebilla

Kjempebra LeneMarien! Så flink du har vært. Jeg syns og det hjelper med sitron eller Lime (nam, elsker lime!!!) i vannet. og så syns jeg det er enklere å drikke når det ikke er helt kaldt...

 

Er midt i eksamenstyret så har ikke et eneste trimpoeng denne uka. Vet jo egentlig at jeg burde i det minste gå meg en tur for å få ut litt stress, men blir til at jeg for det meste sitter og leser. to uker igjen, så er det overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...