Gå til innhold

cambridge kuren..


Gjest lenem

Anbefalte innlegg

er det noen av dere som har prøvd den eller vet åssen den fungerer? jeg har bynt på den i dag og da skal man bare drikke det pulveret 3 ganger om dagen, og drikke minst 3 liter vann, og ikke spise noe aent.. det går greit syns jeg vertfall forleby.... =)) lurte bare på om noen av dere hadde prøvd det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Hei, jeg har forsøkt kuren. Den virker selvsagt med en gang, men problemet begynner når du er ferdig med kuren, da bruker en normalt å gå opp igjen.

 

Jeg anbefaler absolutt ikke kuren. Tror og mener at et sunt kosthold med 5 måltider hver dag er å anbefale. Går riktignok saktere ned men det er da mindre sjanse for at en går opp igjen.

 

Men, lykke til, det er også noen som klarer det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gemini68

De siste 15 årene har jeg prøvd de fleste slankekurer, både piller (fiber, cla, xenical) og pulver (nutrilett), slanketeer, hurtigkurer som lover at en skal gå ned 10 kg på to uker. De fleste hurtigkurer og pulver virker veldig godt en kort periode. Jeg har gått veldig fort ned, og veldig fort opp igjen. Prøvde f.eks. nutrilett i 6 uker og gikk ned nesten 15 kg. Etter to mnd. hadde jeg gått opp nesten 20....

For meg har pulverkurer bare ført til at jeg har lagt på meg det jeg har tatt av og noen kilo i tillegg. Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe personlig erfaring (dvs. fikk en pk med noe pulver av en tante en gang, men det smakte så stygt at jeg ikke klarte å drikke det...) men jeg traff en dame for et halvår siden som hadde gått ned over tretti kg på et halvår med Cambridge. Jeg kjenner henne egentlig ikke og hun bor ikke i nærheten av meg så jeg har ikke snakket med henne om hvordan det går. Men all erfaring tilsier at man fort går opp igjen. Hun trimmet imidlertid en time hver dag i tillegg til kuren og virket veldig bestemt etter å ha vært overvektig stort sett hele livet.

 

Jeg har nettopp (bare en uke siden) begynt på GR kurs selv og ble helt himmelfallen over all maten jeg skulle spise. Jeg har ALDRI spist så mye jevnt utover dagen, men selvsagt fått i meg alt for mye kalorier via snop, feil mat osv. Etter en uke merker jeg godt at forbrenningen har kommet i gang etter sikkert lang tids "sparebluss"; jeg er varm, har energi, svetter mer (men det er et lite minus) og har gått ned to kg denne første uken.

 

Kanskje kan du erstatte bare ett eller to måltid med Cambridge? F.eks. middag, da vet du jo nøyaktig hva du har fått i deg uten å måtte måle og være kreativ i matveien. Eller et annet måltid du har problemer med, f.eks. frokost eller kvelds. Da får du kanskje det beste av to verdner hvis du spiser normalt ellers?

 

Uansett: lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg virkelig å kutte ut den kuren. Jeg har vært med på det meste av slankekurer, og alle virker en liten stund. Jeg tenkte at jeg skal i hvert fall holde ut og ikke gå opp igjen, men resultatet har vært at jeg har lagt på meg nesten dobbelt så mye som jeg startet med. Det gjør at forbrenninga di blir ødelagt, og det blir vanskeligere for hver gang å slanke seg. Nei, bruk sunn fornuft. Spis 5 små måltider om dagen, ta din CLA og gå turer hver dag eller i hvert fall så ofte du har tid. Det er det eneste som hjelper har jeg erfart. CLA er noe annet, for det er noe som virker over tid og aller best om det tas sammen med sunn mat, for da får du bedre forhold mellom muskler og fett. Jeg brukte cambridgekuren i 2 måneder. Ble i dårlig humør når alle andre satt rundt meg og spiste vanlig mat, sprakk flere ganger, gikk ned nesten 20 kg. Men så skulle jeg da begynne med et normalt liv igjen og skulle drikke dette pulveret bare 1 eller 2 ganger pr. dag, og jeg gikk opp igjen 25 kg. på 6 uker. Nei, beklager, dette har jeg dårlig erfaring med. Og jeg vet vi er flere...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra ut nei... men jeg har så lyst å prøve så får vi se om vekta holder seg der, det gjør den sikkert ikke men...=( jeg vet det beste er å gå greterode kurset og spise sunt og ofte, masse vann og litt trimm.. har får bare 2 mndr siden gått ett internettkurs og gikk ned ca 6 kg, men jeg klarer ikke mer, jeg blir får frista av folk rundt meg som bare skal spise og kose seg hele tida, og jeg tenker på mat hele tida så det klarer jeg ikke... jeg får bare håpe den kuren virker på meg ellers har jeg et stort problem. er 166 cm og 101,5 kg......... og orker ikke se sånn ut lenger, blir jo helt ødlakt i hue av og gå sånn!!!!!!!!! men tusen takk får svar alle sammen det setter jeg pris på=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg forstår frustrasjonen din. Ikke lenge siden jeg var tyngre enn deg. Men om du har folk rundt deg som koser seg og spiser hele tida, hvordan blir det for deg å drikke pulver 3 ganger for dagen mens du ser at de spiser?? Jeg synes fryktelig synd på deg- forstår at du er fortvilet. Men hvorfor spiser og koser du deg ikke sammen med dem? var det kalloritellinga som tok knekken på deg eller? Man spiser jo vanlig mat på Gr, bare i "normale" mengder og balansert. Du blir uansett ikke tynn av å drikke pulver og samtidig spise snop.... Du e jo godt i gang, du har jo vært kjempeflink og tatt av masse :)

 

jeg spiser vanlig mat, velger sunn og god mat i hverdagen, spiser ofte, litt mindre om gangen enn jeg gjorde før, tusler en tur innimellom og spiser litt annerledes (usunt) en gang i blandt (bursdag, besøk o.l) Spiser på kafe en gang i uka ca. Og prøver å nyte livet samtidig som jeg sakte men sikkert blir mindre. Jeg teller ikke kallorier, men leser på varedeklarasjonen om jeg er usikker på et produkt. Det er min måte å slanke meg på- jeg vil ha varig endring.

 

Du finner helt sikkert din måte. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger å gjøre, og husk at det går an å kontakte lege om du trenger hjelp og ikke klarer å slanke deg på egenhånd. De har plikt til å veilede deg og hjelpe. Håper du finner din måte snart. Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner frustrasjonen din, og også ønsket om å gå hurtig ned i vekt. Det skulle jeg også gjerne ønsket, men det er viktig å ikke bare tenke på at kiloene skal av, men at de skal være av. Jeg har mange ganger tatt av masse kilo på kort tid, men de er kommet tilbake like raskt. Dette fordi jeg ikke hadde endret livvsstil... og det er den jeg må endre.. :)

 

Så hvis du tror du kan bruke denne kuren, gå ned masse kilo, for så å spise deg sakte opp igjen etterpå. Dvs ingen snop og kosesaker, for spiser du etter en slik kur legger alt seg strakt tilbake på igjen. Det er det som er så dumt. :D

 

På samme tid kan du jo ikke som smellyflower sier kose deg sammen med andre når du bare skal drikke pulver..

 

Jeg har nå hatt to kurs med GR, og skal ha mitt tredje i uke 32 (etter at jeg kommer hjem fra ferie), for regner med at jeg trenger et lite puff igjen da. De tre siste ukene har jeg tatt av 3 kilo, mens jeg ukene før stod helt stille siden før påske... Har ikke endret noe vesentlig, men slik er det bare.. kroppen må få komme etter. Jeg koser meg innimellom, det skal jeg si, men tar bare litt mindre mengde enn andre. Men jeg spiser masse mer god og herlig mat nå enn tidligere, måltidene her hjemme er blitt mye bedre og vi spiser alle det samme. :)

 

Jeg vil si fortsett heller i GR stil med sunt og godt kosthold, litt mer bevelgelse og så får du en endring som vil holde. Hvis du ønsker mer hjelp vil jeg forslå at du går en tur til legen din som smellyflower sier, der får du litt mer hjelp ut fra din egen helsesituasjon. Kanskje de tablettene reductil (huser ikke helt om det er riktig navn, har ikke prøvd selv), de skal også ha en slags tråd her inne...

 

Dette er i alle fall det eneste jeg holder ut med og som holder humøret mitt oppe. Og de ganene jeg havner på skråplanet så er det ikke verdens undergang, for det er ikke de skjeldne gangene som har gitt meg den størrelsen jeg har i dag. Men alle de hverdagene der jeg aldri har tenkt over hva jeg putter i munnen. Jeg skriver ikke lenger dagsrapporter, men gjør den en og annen dag innimellom for å se hvordan jeg holder meg (da bruker jeg også vekta), men ikke til vanlig..

 

I alle fall lykke til og hold oss oppdatert.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fillefjonka

Hei igjen!

 

Jeg må si meg enig med eliuv, smellyflower og vivax. Det eneste som nok virker på lang sikt (for vi ønsker jo ikke å bli store igjen, gjør vi vel???) er å spise jevnt, litt mindre og å mosjonere mer. Da blir det heller ikke de store humørsvingningene som en gjerne har når en bare spiser pulver og er stort sett fysen på alt som er av mat. Jeg husker selv fra jeg spiste pulver, jeg tenkte kun på hva jeg skulle spise når jeg var ferdig med kuren, laget en liste over matretter osv... Det ble ikke vellykket.

 

Men uansett lykke til, og vi vil gjerne høre hvordan det går :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...