Gå til innhold

Hei!


Gjest amni

Anbefalte innlegg

Ja.. Jeg veier over 40 kilo for mye!!! og i tillegg har jeg kroniske bekkenløsninger og ryggen... Og min mann har diabetes.... Jeg aner ikke hva vi skal gjøre med dette problemet.. Vi prøver så godt vi kan, siden vi har to barna her i huset! ... Huff.... nåååå er det stopp med tull og tøys med mat! Men savner veldig mye å ha diabetes oppskrifter, for da kan alle 4 her i huset spiser middag sammen.. noen som ungene våre liker... Ja.. jeg har store problemer med å trene.. Jeg går i fysioterapi en gang i uken.. og fikk beskjed om at jeg må ikke trene.. må holde meg i lav tempo.. og siden det har jeg økt med vekten ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gemini68

Hei!

Fikk beskjed i slutten av november at jeg hadde fått diabetes 2. Var veldig bekymret for hva jeg skulle spise, syntes det var sukker i alt mulig. Lånte en hel haug med kokebøker om diabetes på biblioteket og fikk mange gode tips der. Har forsøkt å spise mye fullkorn (både ris, pasta og brød, men ikke så mye som før), og mye kylling, kalkun, rent kjøtt og fisk. Jeg woker veldig mye og bruker mye grønnsaker. Har kuttet ut så mye sukker som mulig. Det har fungert veldig bra for meg. Blodsukkeret er nå normalt, og jeg har gått ned sånn ca 1 kg pr uke. Tilsammen ca 24 kg fra nov, har nå 20 kg igjen. Har ryggproblemer, men har blitt bedre med å trene mye styrke.

 

Håper det går bra med deg og familien din, og lykke til! Har mannen din diabetes 1 eller 2? Må vel være mer forsiktig med hva en spiser dersom han har nr 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg hadde forhøyet blodsukker under graviditet og bekkenløsning... La om kosten fullstendig under graviditeten noe som resulterte i at jeg bare gikk opp seks kg (og de la jeg på meg før jeg fikk "diagnosen"). Etterpå spiste jeg meg oppover og oppover, men nå er det altså slutt håper jeg, jeg er i min tredje uke på GR kurs og har begynt den lange veien nedover.

 

Når det gjelder bekkenløsningen var jeg plaget halvannet år etter fødsel. Jeg ble helt fortvilet og selvsagt fullstendig passifisert. Jeg fikk høre at man ikke skulle gjøre noe som gjore vondt, ikke kunne jeg gå noe særlig og det ble etterhvert umulig for meg å håndtere barnet. Da begynte jeg med styrketrening, et program som heter Callanetics og som er et amerikansk opplegg fra 80-tallet (?). Skikkelig gammelt altså og ikke fancy i det hele tatt. Det bygger på balletøvelser men er ikke vanskelig. Etter tre mnd med daglig trening forsvant bekkenløsningsplagene. Det er jo ikke sikkert dette passer for deg men jeg anbefaler å forsøke å bygge opp støttemuskulatur - for meg ble forandringen total og det kjennes fantastisk å kunne bevege seg igjen uten smerter.

 

Lykke til med slankingen og omleggingen av kostholdet og livet generelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei igjen.. Takkk for gjesteboken... Og min mann har diabetes nr 2... Men må bruker insulin-sprøyte siden han har tøyset svært mye med mat.... Og det er familær diabetes.... Og det er kjempe kjempe bra at vi kan gå til biblioteket for å låne diabetes bok.. takker så mye:):)

 

Og håper veldig at du blir bedre med ryggen din etterhvert.... Føler meg mye bedre nå når jeg har gått til manuellterapi en gang i uken.. De er så svært dyktige... Så jeg skal gå til biblioteket.. Takker så mye igjen....

 

Hei!

Fikk beskjed i slutten av november at jeg hadde fått diabetes 2. Var veldig bekymret for hva jeg skulle spise' date=' syntes det var sukker i alt mulig. Lånte en hel haug med kokebøker om diabetes på biblioteket og fikk mange gode tips der. Har forsøkt å spise mye fullkorn (både ris, pasta og brød, men ikke så mye som før), og mye kylling, kalkun, rent kjøtt og fisk. Jeg woker veldig mye og bruker mye grønnsaker. Har kuttet ut så mye sukker som mulig. Det har fungert veldig bra for meg. Blodsukkeret er nå normalt, og jeg har gått ned sånn ca 1 kg pr uke. Tilsammen ca 24 kg fra nov, har nå 20 kg igjen. Har ryggproblemer, men har blitt bedre med å trene mye styrke.

 

Håper det går bra med deg og familien din, og lykke til! Har mannen din diabetes 1 eller 2? Må vel være mer forsiktig med hva en spiser dersom han har nr 1?[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!! Takker så mye for gjesteboken..

ja... det med bekkenløsninger.. Helt grusomt... har hatt over 5 år.. Først gikk jeg til vanlige fysioterapi i over 3 år.. og det hjalp ikke... og var så langt nede at jeg ikke kontrollerte over mat... GRRR... Så min mor foreslår meg at jeg går til manuellterapi.. OG er blitt såååå fornøyd... Men veldig sakte.. Skal ikke trene så fort som mulig... nå kan jeg endelig å trene ballterapi... for å styrke nedre magemuskler og ryggen... Er så svakt med nedre magemuskler... Ogg i tillegg har min manuellterapi bestilt ballterapi for meg.. Flott flott.. da kan jeg trene hjemme.. mye enklere med ball enn med stol til å trene med...

ja.. Og nå er vi ganske obs på mat pga min mann hadde trøbbel med diabetes at han må gå med insulin-sprøyte.. selvom han har diabetes 2... Så får vi bare håper på at han får slippe å bruke insulin-sprøyte om en stund....

 

Psps språket mitt er ikke så god siden min hørsel er hemmet... Er totalt døv...

Så.. Så må du også få lykke til med diett.... Ps ps... ikke gå ned for fort.. sakte går mye bedre for da går mye bedre med forbrenning.. Det har jeg store erfaringen... har vært tynn, men på igjen.. pga gikk ned så for fort... Så gikk jeg opp for fort.. såååå dummme er jeg.. men men ikke lett... Ja.. så ønsker jeg deg god bedring og lykke til....

 

 

 

 

 

Jeg hadde forhøyet blodsukker under graviditet og bekkenløsning... La om kosten fullstendig under graviditeten noe som resulterte i at jeg bare gikk opp seks kg (og de la jeg på meg før jeg fikk "diagnosen"). Etterpå spiste jeg meg oppover og oppover' date=' men nå er det altså slutt håper jeg, jeg er i min tredje uke på GR kurs og har begynt den lange veien nedover.

 

Når det gjelder bekkenløsningen var jeg plaget halvannet år etter fødsel. Jeg ble helt fortvilet og selvsagt fullstendig passifisert. Jeg fikk høre at man ikke skulle gjøre noe som gjore vondt, ikke kunne jeg gå noe særlig og det ble etterhvert umulig for meg å håndtere barnet. Da begynte jeg med styrketrening, et program som heter Callanetics og som er et amerikansk opplegg fra 80-tallet (?). Skikkelig gammelt altså og ikke fancy i det hele tatt. Det bygger på balletøvelser men er ikke vanskelig. Etter tre mnd med daglig trening forsvant bekkenløsningsplagene. Det er jo ikke sikkert dette passer for deg men jeg anbefaler å forsøke å bygge opp støttemuskulatur - for meg ble forandringen total og det kjennes fantastisk å kunne bevege seg igjen uten smerter.

 

Lykke til med slankingen og omleggingen av kostholdet og livet generelt![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...