Gå til innhold

Første veiedag, gruer meg!


Gjest Thistel

Anbefalte innlegg

Gjest Thistel

I kveld er det min første veiedag på GR kurs. Syntes jeg har spist hauger av mat, enda jeg aldri klarte å spise så mye jeg skulle. (skal spise 1900 kcal, men havnet stort sett på 1500-1600)

 

Målte meg idag, og hadde bare gått ned 3,5cm tilsammen (hals, lår, bryst, overarm, midje) Det er ikke så mye på en uke, er det?

Så nå begynner jeg å grue meg til å veie meg, redd jeg ikke har gått ned noe, det ville vært grusomt demotiverende.

 

Men jeg har jo bare gått turer da, kanskje man burde gjøre noe mer "svett"? Eller kanskje styrketrening?

 

Noen som er noen erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig liten erfaring, startet på kurs forrige uke... Men jeg tok bare av noen få cm (2 tror jeg) men jammen hadde det ikke forsvunnet to kg!

 

Så ikke ta sorgene på forskudd, lykke til i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også (nesten) bare gått tur, og for meg har det fungert veldig bra. Noen ganger lang tur, noen ganger asfalt, skau og fjell. Har merket rask stigning i formen, har tom begynt å jogge!!! litt nå, ikke særlig mange meter om gangen, men....

Har ALDRI jogget før, sånn uten at det var tvang. Nå synes jeg det er litt gøy, men utrolig skremmende. Skal jeg bli en jogger?

 

Tok av masse da jeg bare gikk tur, det går nok veien for deg også. :) Etterhvert som formen blir bedre, må jeg nok trene med høyere intensitet, men har tatt av 8 kg fra 31 mars, og treninga har bare bestått av tur, med unntak av to små ergometersykkelturer. Masse lykke til med veiing i kveld. Om du ikke får noe særlig resultat i dag, blir det helt sikkert gode resultat neste uke :P Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thistel

Tusen takk for oppmuntrende svar!

 

Kan tro jeg var glad når jeg fant ut at jeg hadde gått ned 1,6 kg. Utrolig at man kan gå ned når man spiser så mye jeg har gjort denne uken.

 

Tenker på å begynne på spinning for å få litt mer trening, men vet ikke om jeg tør dra dit. Litt redd for å føle meg som elefanten blant gassellene =)

 

Vi får se, nå er jeg i alle fall mer motivert til å fortsette dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...