Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

Nå har leg lovet meg selv å begynne å bruke pulsklokka mi igjen. Det er et par uker siden sist, og jeg vil ikke glemme å bruke den.

 

Det var dagens løfte til meg selv.

 

:-) Nattaklemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-)

 

Idag våknet jeg kl 04.30 og fikk absolutt IKKE sove igjen. Lå og vrei meg en time før det sank inn i hjernen at dette var nytteløst. Så jeg hentet meg en kaffe og hadde kaffe og avis på senga før jeg gikk i dusjen og dusjet leeeenge i glovarmt vann. Fikk til og med tid til å sminke meg skikkelig for en gangs skyld. Ikke dårlig til en tirsdag å være :-) Ikke at jeg bruker all verdens med sminke, men det er deilig å ha tid til å faktisk SE på det jeg driver med istedenfor å bare klaske på litt mascara og løpe.

 

Nå spiser jeg frokost og tenkte jeg skulle dra på jobb en drøy halvtime før jeg pleier. Få unna litt mailer og ting før de andre kommer og dagens hurrameirundt begynner.

 

Jeg liker morgener. Den stille stunden før verden våkner. Når gresset enda er vått etter morgenduggen selv når det ikke regner - før fuglene begynner å kvitre. Når verden er helt stille, ikke et vindpust. Vannet er som et speil, ikke en liten krusning i kanten engang. Det er da jeg angrer på at jeg ikke faktisk stod opp halv fem og sneik meg ut av huset med kamera og kaffe på termos. Satt stille på yndlingsflekken min i skogholtet bak tjernet og drakk kaffe og ventet på dagens første motiv. Men neida, måtte ligge og vri meg og tro at det skulle nytte å sovne igjen. Oh well..

 

Avisen er lest og frokosten unnagjort. Så da gjenstår det egentlig bare å legge siste hånd på verket og gå på jobb.

 

Håper dere alle får en kjempefin dag :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra skrevet om morgener, Anto.

Jeg er et skikkelig B-menneske, men sist gang jeg var oppe klokka 05.00 (som egentlig var på vei hjem etter en fest), bare nøt jeg soloppgangen og roen som er om morgenen. Nydelig. Jeg pleier også en sjelden gang å stå opp tidlig en søndag, og bare tusle rundt i byen og lytte til stillheten. Og dra hjem og vite at det fremdeles er masse igjen av dagen.

 

Det er så deilig å leve, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Fantastisk morgenskildring, Anto. Nydelig!!!! Til og med en lengesover som meg fikk lyst på den opplevelsen. Jeg er som Ellie, ikke den første som spretter opp ved hanegal, nei. Men de gangen jeg gjør det, så er det jo deilig, når jeg bare har fått gluggene opp.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hehe huff jeg må le nå snuppelure, måtte lese det siste innlegget ditt her tre ganger før hjernen skjønte at det ikke var muggene dine du skulle få opp om morgenen :=) hehe, jajam dere skjønner vel hva jeg sliter med på kroppen min :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

He he mugger og glugger, opp må de uansett :-))

Og om jeg kom seint i gang i dag, så har jeg kommet godt gjennom dagen.

Flink på alle vis. Jøye meg. Er det mulig????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig :(

 

Det er det som er så herlig. Da jeg satt her i en stol og ikke visste om jeg noengang skulle klare å reise meg igjen, da begynte jeg å miste troen på det, tror jeg.. men nå som jeg er frisk, er virkelig ALT mulig! Til og med ting jeg er redd for, er ikke fullt så farlige lenger. Jeg tror jeg må ha hatt en kjemisk ubalanse i kroppen kjempelenge, og nå som den er vekk, er psyken min også en helt annen.

 

Jeg er enig med deg, Ellie: det er så DEILIG å leve! :(

 

Nå skal jeg gå ut og nyte dagen. Og morgenen idag var ikke verre enn den igår, så dette lover bra.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Ble jammen kjempeglad av å lese dette her.

Hadde en liten disputt med gubben på morgenen, og ble litt oppgitt.

Men ja, alt er mulig. Sola skinner og det går an å skape seg en god dag.

Jeg vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, snuppelure.

Det er ikke noe hyggelig. Håper det gikk fort over.

 

Men det er en ting som ER hyggelig med det der, og det er at du faktisk tar de disputtene med ham. Det er jo mange som bare gir seg. men det er jo fatalt for deg, så det kan du jo ikke.

 

:-) Jeg beundrer deg veldig.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden er det bare jobbing og jobbing, og ingen trening bortsett fra iherdig gåing i trapper i pausene. Men det hjelper jammen meg, fikk 1,7 trimpoeng ut av det idag, så det var ikke verst.

 

Ellers har jeg insistert på frukt istedenfor boller, så nå har vi begge deler, og gjett hva det går mest av!? Frukten, ja. hehe.

 

:( Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det lørdag :-)

Lørdager er så deilige. Lang morgen med kaffe og avis på senga. Sein frokost og langsom tilvenning til dagen. Selv o jeg våkner tidlig er det deilig å ta det såpass med ro.

 

Jeg lurer på om sønnen min vil være med ut på en joggetur etterpå. Håper det, for det er så koselig når vi løper sammen. Han pleier å være grei og vente på meg, og når vi er hjemme igjen, tar han en sløyfe til så han får svetta litt. Tror han synes det er kos også, at vi gjør sånne ting sammen. Det er vel derfor han finner seg i å følge tempoet til den treige mora si :(

 

Ønsker dere alle sammen en superfin dag :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro og kjøpte klær til ham isteden :(

Han fikk SÅ mye fint. Det er så deilig å vite at han går ut i evrden og ser bra ut.

 

Men kanskje det blir en tur ut imorgen :-)

 

Takk som spør.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, så seint er jeg nesten aldri oppe uansett dag....

Skal bake kake til poden imorgen. Sjokoladekake.

Mmm det kommer til å lukte godt :-) Heldiggrisen han som har en mamma som baker skikkelig GOD sjokoladekake.

 

Hehe

 

Nattaklemmer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Søndag, bursdag og sjokoladekakebakedag :(

Det lukter sinnsykt godt i hele huset, kaka står i ovnen og poden vandrer rundt med et salig smil og blikket godt festet på ovnen der det stekes.

 

Glasuren er ferdig, kjøkkenet vasket og rent og pent, og vi venter spent på at kaka skal komme ut, enda mer velduftende enn da den gikk inn. mmmmmmm

Jeg må jo nøye meg med lukta og gleden over min sønns glis når han setter tenna i den. men det er det søren meg verdt. Har aldri sett gladere barn når det gjelder en stakkars sjokoladekake. Den skal pyntes med et 18-tall og hvit pynte- og skriveglasur fra Canada. Blå skriveglasur til bløtkaka, hvit til sjokoladekaka.

 

Og så skal jeg holde tale, så klart. Det er jo fordelen med å ha så stor familie som sønnen min har. Det er mange å holde tale for. Farmor og farfar og alle tanter og onkler fra begge sider kommer. Den talen gleder jeg meg til. Jeg har mye å si som de kan le av, og litt som er alvorlig, så klart.

 

Nå skal jeg stryke duker og dekke bord. Stolene er telt, bordene satt opp, dekorasjoner laget. Dette blir en kjempefest! :) Det blir ordentlig moro. 18-åringen fremholder at han skal gå i dress, så da må jo mamma pynte seg også.

 

Jeg gleder meg noe innmari.

Og så markerer dette slutten for mine forpliktelser overfor min ex-svigerfamilie, så for meg er det en ekstra festens dag!! YESS.

 

:-) KLEM alle sammen. Ha en god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har all grunn til å feire Anto:)

Gratulere så mye med 18 åringen og ikke minst at du er ferdig med en epoke i livet.

Blir sikkert en kjempe fin tale du holder for poden din:)

Ha en super dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...