Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppelure

Og når jeg ikke har det bra, så vet jeg hvorfor :-)). Da har jeg valgt den lettvindte og dyrtbetalte løsningen :-)).

I kveld har jeg fått i meg et eller annet i middagen som ikke er helt bra, og jeg KJENNER det straks. Så jeg skal nok skaffe meg oversikt litt om senn over hva som er bra og ikke.

Det gjelder å lytte til kroppen. Den sier ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Snuppelure

Jeg begynte jammen å bli bekymra når du var oppe så seint Anto!!!!

Det er min tid nå, og Magan sin, utover kvelden når alle andre sover :-)).

Sweet dreams. Sender noe stjernedryss over deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Antonia og dere andre. Jeg er stadig innom, men mangler "guts" om dagen. Litt tung etter sommeren og kroppen fungerer ikke helt topp, men som jeg har sagt før: Jeg har ikke mye å klage over når en hører hva andre har å stri med.

 

I kveld har jeg kjørt den treige kroppen min skikkelig: Først en time med step puls og så en spinning 2 time etterpå. Sliten og fornøyd med meg selv så nå håper jeg at jeg kommer skikkelig i gang igjen.

 

Må tidlig opp igjen i morgen så nå frister senga selv om det egentlig også er min tid nå. Trives god i stillheten om kvelden og natta, og får av og til gjort mye etter at ungene (og gubben) har lagt seg. Ellers kan det jo være godt å slappe av alene også.

 

God natt alle sammen.

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Reid :-)

 

Det der var litt av en treningskveld sånn til å begynne med! WOW!

Skulle ønske jeg gadd å trene så mye, men det gidder jeg visst ikke, for hvis jeg hadde giddet så hadde jeg gjort det, ikke sant....

 

Jeg holder meg på mine ca 15 trimpoeng i uka, og er egentlig fornøyd med det. Tiden skal gå med til litt andre ting også. Har vurdert å trene i 6-tida om morgenen. Men hittil har det blitt med tanken, med unntak av når jeg er på seminarer.

 

Uansett: koselig å se deg her igjen Reid. Har savnet deg.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-)

 

Idag morges kjentes buksene *litt* videre ut, og det tyder på en ny liten vektnedgang i løpet av uka. Altså ødelegger ikke overtidsjobbinga noenting så lenge jeg holder meg til mat og trim. En del av trimmen min nå er å ta 20 - 30 minutter og gå opp og ned trappene. Vi har to veldig lange trapper i huset, så jeg går opp den ene, tvers over huset og ned den andre, tvers over huset og opp igjen.

 

Idag skal jeg igjen gjøre et forsøk på å kommer meg på sats i løpet av dagen. Det gikk ikke igår, men jeg håper at jeg en dag klarer det selv om jobbinga tar litt overhånd for tiden.

 

:-) Ønsker dere alle sammen en super dag

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme tidligere idag enn igår, og ikke jobbet hjemmefra.

Herlig :D Idag har jeg bare surfa på nett, gått tur, laget middag, snakket med poden og vasket en haug med tøy. Heldigvis har jeg tørketrommel, en negainvestering jeg gjorde for en stund siden. Klesvasken er så enkel nå, det er fantastisk!

 

Jeg vurderer å selge ergometersykkelen (som jeg aldri bruker) og kjøpe en ellipsemaskin isteden. For ellipsemaskin er gøy! Ergometersykkel er kjedelig.

 

a055.gif

 

Ha en fin kveld alle sammen

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny lang dag på jobben og ingen utsikter til trening. Har gått trapper igjen, og det begynner jeg å merke på lårmusklene. Lårene har trukket seg inn relativt mye, og det er skikkelig herlig :-) At ikke jeg tenkte på det før?! Å gå i trapper er skikkelig BRA.

 

Ha en fin kveld alle sammen :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen du trener da når du går trapper... man forbrenner ihvertfall kalorier: opp trapper ca 1000 kcal i timen, og ned ca 400 kcal. Så på tv en som "gikk" trapper på hendene, det hadde vært noe for deg anto. Jøss for noen armuskler du hadde fått. p007.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Da jeg var yngre, dvs MYE yngre, da konkurrerte en gutt i klassen og jeg om hvem som kunne gå lengst på hendene ned bakken fra skolegården. Det var en lang bakke. Selvsagt vant han alltid, men ettersom årene gikk kom jeg stadig nærmere bunnen av bakken.

 

Tror ikke jeg kunne gjort det samme nå.

Har ikke hverken arm eller ryggmuskler til det, tror jeg. Føles rart å i det hele tatt tenke på å gå opp på hendene, så jeg vet ikke. Måtte trent igjen da. Balanse og det hele.

 

Men ja, definitivt, armmusklene ville svulmet, sikkert :)

 

Nå derimot detter jeg sikkert bare ned og brekker nesa.

c035.gif

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Hehe, det hadde tatt seg ut ja Anto :) Jeg brøt håndbak med gutta jeg... vant til vi kom på ungdomsskolen...

 

Håper du får en superduper kveld!

 

klem fra frøken som bare har en trapp å gå om dagene og den ække lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - jeg brøt håndbak med gutta jeg også. Det var moro. Det er jo ikke bare rå styrke det er ofte teknikk, og der var jeg ram. Skulle gjerne gjort det fremdeles, men leddene mine synes ikke at jeg skal det, så selv om jeg kanskje har muskler til det, sier håndleddene stopp for moroa.

 

Idag sov jeg lenge. Helt til halv åtte, og det var deilig. Sitter her med kaffe og tenker over livet, som tross alt er veldi deilig. Lurer på hva jeg skal ha til frokost og tenker ut hva jeg skal handle etterpå av gode ting. Knasende sprø salat, agurk og bittesmå, søte tomater, avocado, rød paprika som gir fra seg en knekkelyd når du setter tenna i. Det er så mye digg i den grønnsakdisken der jeg handler, og jeg får alltid lyst til å kjøåe veldig mye mer enn jeg egentlig trenger. Frukt og grønt er jo adskillig mer delikat anrettet enn potetgull og sjokolade som bare er gult og brunt, liksom... og fettete på toppen av det hele.

 

Tenkte jeg skulle ta en dusj og så skal jeg ta med moren min ut for å handle.

Det gjør jeg jo alltid på lørdager, og det er så hyggelig. Å sette henne ettertrykkelig på plass er det beste jeg har gjort for livet mitt. hun har styrt hele familien med hard hånd bestandig, og ingen har hatt mot til å sette seg opp mot henne. Dermed har alle danset etter hennes pipe. Jeg var den første som rett og slett fikk nok, og fortalte henne hvordan jeg vil innrette mitt liv - UTEN innblanding fra henne. Det tok litt tid, men jeg stod på mitt, og sa tilslutt fra til henne at jeg ikke kunne ha kontakt med henne dersom jeg ikke kunne bestemme over meg selv i hennes nærvær. DA slapp hun det klamme taket. Etter det har vi hatt et fantastisk forhold, der hun selvsagt har prøvd seg på noen små tilbakefall som jeg har avvist kontant og med EN gang. JEG bestemmer over MEG. Ferdig med det!

 

Så nå koser vi oss. Handler sammen og prater om ting som betyr noe, og endelig har jeg fått en omsorgsfull og god mamma som lytter og ikke dømmer. Det er utrolig deilig.

 

Dette har jo betydd noe for måten jeg behandler meg selv på i andre sammenhenger også. Jeg har egenltig aldri tenktover det før, men det er egentlig ikke snilt eller høflig å gjøre ting på andres premisser hele tiden dersom man selv blir brutt ned av det. Av og til er det faktisk helt greit, for ikke å snakke om BEST, å være totalt ego. Noen mennesker har skjønt det, andre har ikke skjønt det, og jeg er ikke i tvil om hvem som har det best. Misforstått høflighet kommer det ikke noe bra ut av.

 

OK, det var den dusjen.

See you later :-)

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten....

 

Har et spørsmål til alle dere med tenåringsbarn som har kjærester.

Lar dere dem ligge over i samme rom?

Hvor gamle er de isåfall, og hva gjør dere?

 

Jeg har et dilemma, og er veldig usikker på dette.

 

HJELP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure

Jeg har hatt tenåringbarn, de er over den alderen nå.

Jeg lot dem bestemme overnatting sjøl. Altså avhengig av alderen da. Men min datter var 17 første gang det var aktuelt, og da tenkte jeg hun var voksen nok til å velge hva hun ville. Dessuten skjedde det vel ikke noe verre i min seng enn i de andre sengene hun helt sikkert ville finne :-)).

Jeg har respekt for ungene mine sine valg, jeg snakka med dem om beskyttelse og å ta ansvar.

Sønnen min holdt seg mest hos dama :-)). Han hadde en hele tenårene, og de var så skjønne så.

Er ikke sønnen din 18? Jeg hadde latt han få være voksen, også på det viset.

Slik ser jeg det!

Men det er du som kjenner han, så du må føle deg fram.

Men han er voksen, og han vil ligge med kjæresten enten det skjer hjemme hos deg eller ikke. Så hva skulle være galt i at de overnatter sammen?

Spør nå "gamlemor" som selv lurte seg til å dele seng og måtte snike seg rundt. det var ikke gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...