Gå til innhold

Endelig slank!


Gjest anto

Anbefalte innlegg

Heia.

 

Mener å ha sett den Chai (Yogi tea) i Helios helsekostforretninger.

De har den er på øya hvor jeg bor ihvertfall.

 

her er adresselista over Heliosforrestninger. Kanskje det hadde gått an å ringe en av dem og be om å få tilsendt en pakke i oppkrav.

 

http://www.helios.no/?CatID=1160

 

Det er ihvertfall den teen som er avbildet nederst til ventre på denne siden jeg bruker:

http://www.goldenuk.co.uk/productslist.aspx?catID=4

 

Lykke til

 

P.S. Takk flettemette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Siste svar

Hei, alle sammen!

Sender en kjapp hilsen til dere fra Riga. Koser oss pa 10 ars bryllupsreise.

Tenker ikke mye kalorier, men har gatt en del kilometer i lopet av disse dagene.

 

Na blir det en drink i baren for leggetid...

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

k005.gif

 

YESSSSSSS

Endelig beveget vekta seg etter 8 stive uker med total stillstand.

Standhaftighet lønner seg, og det er digg å være skilpadde!!

 

Jeg har gått ned fra 67,2 til 66,5 denne uka.

 

Totalt siden jeg begynte 15. januar, har jeg mistet 57 cm overalt.

Rundt midjen har jeg tapt 17,5 cm.

 

Jeg er vanvittig fornøyd, og føler virkelig at jeg nå blir belønnet for innsatsen.

 

Jeg tar bølgen!

a130.gif

Og feirer!

a122.gif

 

Ha en super dag alle sammen.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, tusen takk :)

Jeg trodde aldri vekta skulle rikke på seg mer, jeg. Følte nesten at jeg allerede hadde begynt på "Hold-vekten" kurs. Men endelig, endelig rikket den seg nedover. Det har søren meg vært langtekkelig, altså. En ordentlig tålmodighetsprøve.

 

Men men.. det var ikke stort annet jeg kunne gjøre,da.

Jeg hadde jo ikke tenkt å gi meg på noe vis, så da var det bare å vente til vekta bestemte seg helt av seg selv.

 

Og nå er jeg glad.

Dette er den andre runden min med stillstand over så lang tid. Forrige gang var det 9 uker. Denne gangen 8. Ikke rart det tar tid å gå ned i vekt.

 

:-) Men det går ihvertfall NEDOVER!

Herlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet lenge idag også.

Begynner å bli veldig sliten, men det er heldigvis ikke så mange uker igjen med den jobbinga.

 

Da skal jeg ha noen dager fri med kjæresten, for da kommer hun hit :)

 

Nattaklemmer

 

037.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg titter innom igjen. Og gratulerer med nedgang. Må føles utrolig deilig etter en eviglang vektterskel. Hvordan holder du egentlig motivasjonen oppe når du blir stående så lenge?

 

Jeg er alltid nervøs for å nå en terskel, hehe. Heldigvis har det ikke skjedd enda, men en vet aldri når det plutselig kan stoppe litt opp.

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

Jeg titter innom igjen. Og gratulerer med nedgang. Må føles utrolig deilig etter en eviglang vektterskel. Hvordan holder du egentlig motivasjonen oppe når du blir stående så lenge?

 

Jeg er alltid nervøs for å nå en terskel, hehe. Heldigvis har det ikke skjedd enda, men en vet aldri når det plutselig kan stoppe litt opp.

 

Ha en fin kveld :)[/quote']

 

Hei frktrulte.

 

Det spørsmålet måtte jeg faktisk tenke over litt. Hvordan hoolde motivasjonen oppe på en terskel. Jeg har skrevet - og strøket ut - mange mange svar. FOrdi ingen av dem ble riktige. Og nå sitter jeg og lurer på om det er det riktige spørsmålet!

 

Jeg har altså slitt med at jeg la på meg 25 kg over 2 år, etter å ha vært så tynn som en flis hele mitt liv. For å gjøre en lang historie kort, fant vi blant annet en haug med allergier, og når jeg i det minste kuttet ut maten jeg ikke tålte, så ble det litt bedre. Jeg sluttet å legge på meg, og vekta stabiliserte seg.

 

Deretter sleit jeg med å gå ned i tre hele år yten å lykkes med så mye som ett eneste gram.

 

En vektterskel som ligger ca 7 kg under den vekta jeg ikke klarte å rikke meg fra for mindre enn et år siden føles dermed ikke avskrekkende, tvert imot. Jeg har hatt 8 uker til å glede meg over min nye vekt, og forberede meg på at en dag løsner det og da går jeg videre ned. Et sted i bakhodet har jeg nok også vært litt redd for at det skulle snu slik at jeg begynte å sige oppover igjen uten å kunne gjøre noe med det.

 

Når det nå løsnet, vet jeg at det kan bety at jeg enten blir stående stille igjen - en lang stund - eller at jeg siger nedover noen kilo og dermed stopper igjen.

Men det føles bra å gå ned i vekt, og en dag skal jeg jo ha nådd den terkelen jeg alltid skal ligge på. Da er det greit å ha trening i å ligge på en terskel. For jeg kan forsikre om EN ting. Dette gjør jeg EN gang. Altså liker jeg terskler. Faktisk, terskler er veldig bra. Kroppen vender seg til og jeg vender meg til.

 

Jeg satt og lurte på hva jeg skulle holde motivasjonen oppe til, og så tenkte jeg at du sikkert lurer på hvordan jeg holder motivasjonen oppe til å fortsette å gå ned? Eller mente du til ikke å sprekke og bare spise det jeg vil igjen, eller.. ?

 

Jeg TROR jeg svarte på spørsmålet ditt. Men hvis jeg ikke gjorde det og misforstod deg, så spør igjen.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Jeg syns du svarte veldig godt. I begynnelsen tenkte jeg mest på det å sprekke. Som i at når man har ligget på samme terskel i 6 uker, så tenker man "fader heller, dette gidder jeg ikke.." og faller tilbake til den man engang var. Uten kontroll på maten.

 

Men det er kanskje her det mentale kommer inn igjen. Hodet har kanskje godt av tersklene. Da får man tid til å venne seg til tanken på at man faktisk er en hel del kilo lettere enn for en tid tilbake. For kiloene renner faktisk ganske fort av i enkelte tilfeller.

 

Jeg startet over 93kg *grøss*. Jeg hadde lyst til å grine. Men i stedet for å synke sammen tok jeg meg i nakken. 4 mnd senere er nesten 16kg borte. Jeg har fortsatt ikke nådd noen terskel, men jeg tror jeg sliter litt med at hodet ikke henger med. Jeg er fortsatt litt stor, men betydelig mindre enn før. 33 cm rundt livet er borte. Over 110 cm totalt på kroppen. Helt sjuke mål å se tilbake på. Nå når jeg nærmer meg målet merker jeg faktisk at motivasjonen ikke er helt på topp. Men jeg vet hva jeg må gjøre, og jeg vet hva jeg må fortsette med fremover.

 

Jeg sklir ut av det jeg først spurte om, hehe.. men før jeg avslutter må jeg bare legge til at jeg tar av meg hatten for slike som deg med en slik vilje. Det er virkelig inspirerende.

 

En fin dag ønskes deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, det var en veldig hyggelig tilbakemelding å få :-)

 

Jeg vet at mange lett kan bli misunnelige, og da føles det sikkert som om jeg tråkker dem på tærne, men jeg jobber veldig hardt for resultatene mine, og jeg er bare ikke blant de heldige som bare kan legge om kostholdet og rase ned i vekt. Da ville jeg vært en spiker nå. Sånn jeg var før. Da kunne jeg spise HVA jeg ville. Gjøre akkurat hva jeg ville. Jeg var syltynn, nesten mager. 164 høy og veide aldri over 54 kg, vanligvis veide jeg rundt 50. Da jeg veide 57 følte jeg meg feit. Og nå er det målet mitt. Rart at verden kan endre seg slik.

 

Men jeg har lært noe viktig av det, og jeg har kanskje reddet sønnen min fra det samme, fordi det er arvelig. Og han fikk tatt prøver og har det samme, så da vet vi hva vi må gjøre for ham. Og dermed ble det verdt den kampen. Vi holder sykdommen i sjakk med kosthold, og dermed behøver vi ikke ta medisiner. Det er knallbra :-)

 

Neida, det er ikke alltid like lett for meg. Og jeg føler meg kanskje ikke alltid like tøff. Men jeg har bestemt meg. Jeg vil ikke bli feit igjen. jeg vil ikke føle meg oppblåst og svellete. Jeg vil ha tilbake kroppen min. Og jeg vil ikke begynne å bruke medisiner dersom det ikke er tvingende nødvendig.

 

Da er valget enkelt :-)

 

Og en ting til: jeg orker bare ikke å bli slaskete, og nå rekker huden å følge med på nedgangen uten å henge og slenge. Det er et veldig stort pluss.

 

Ha en super kveld.

 

KLEM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, her har det skjedd mye mens jeg har vært borte noen dager.... Mange fine innlegg og mye å lære som alltid!

 

Litt seint: GRATULERER ANTO MED FLOTT VEKTNEDGANG. DETTE FORTJENTE DU!!:)

 

Jeg har vært på en kjempefin tur med min kjære i Riga. Koselig by, spesielt gamlebyen. Der tilbragte vi hele lørdag med å gå i trange gater, kikke i butikker, drikke kaffe (og kaker), spise god middag og se på livet. Det var bra liv i gatene siden Nord-Irlang og Latvia skulle ha landskamp på kvelden. Irene er gode til å skape stemning. Gøy!

 

Hotellet lå et stykke utenfor selve byen. Ikke spesielt bra beliggenhet, men det var rent og ordentlig. Eneste minuset var frokosten, men de hadde jo tomat og agurk der også så det ordna seg det.....

 

Søndag var vi på markedet i byen. Fire (eller fem) kjempestore haller med kjøtt, fisk, fugl, krydder osv. Morsomt å ha vært der å sett. Utendørs var det masse boder med frukt, grønnsaker og blomster. Nesten synd at en ikke skulle hjem å kokkelere litt selv og pynte bord og sånn, men .... Ellers var det som på mange andre markeder veldig mye "juggel" som vi sier her i dalen. Altså "uekte" varer.

Vi tok oss også en tur på noen av disse store kjøpesenterene for å se oss litt rundt omkring. Det ble ikke så mye handel på oss, men litt... Kjøpte meg en genser til litt penere bruk og litt gaver til ungene osv. Søndagen avsluttet vi med en strålende middag på en restaurant i gamlebyen hvor huset opprinnelig var fra 1202! Vi ble plassert på et romantisk sted (kunne de se noe på oss tro?) og kosa oss med pepperbiff, rødvin, kaffe og dessert. Etterpå "rusla" vi et stykke og tok bussen tilbake til hotellet. Der hadde vi som jeg skrev i hilsenen tenkt å ta en drink i baren, men det ble det ikke noe av....???:)

 

Mandagen brukte vi på hjemreise.

 

Deilig å komme hjem til vanlig mat, egen seng (og do) og ungene!!

 

Vi kommer absolutt til å gjøre dette mer, for alle har bruk for det!! Ungene også!!

 

Som dere ser så har jeg da vært fraværende noen dager etter at jeg kom hjem også. Tirsdagen kom og jeg var ikke i form, men ikke verre enn at jeg dro en tur på hytta i et kjempefint ver. Kosa meg der i flere timer og fikk skura gangsgulvet som vi må få olja før vinteren. På kvelden fikk jeg skikkelig "farrang" som vi sier her i dalen, altså omgangssyke, så onsdagen tilbragte jeg mer eller mindre i liggende stilling. Dårlig form og vondt både her og der.

 

I dag kom jeg meg heldigvis på jobb og har fungert noenlunde. I morgen blir det trening og tilbake til gode vaner igjen.

 

Til helgen er det bursdag (min) og da blir det kake og kaffe igjen, men det er jo bare koselig når jeg klare å holde vekten rundt der den skal være...

 

LIVET ER DEILIG DERE!!!!

 

Nei, nå må jeg se å få lagt meg. God natt til dere alle og ha en super dag i morgen! Det er snart helg!:)

 

Klem fra Reid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen fra Barcelona :-)

 

Fløy inn her igår, i en av de flotteste innflygingene jeg noensinne har vært med på. Vi fløy over kalk og saltgruver, tror jeg, må sjekke hva det var, men det er noe av det mest breathtaking jeg har sett!

 

Idag skal jeg holde kurs for 30 mennesker som var på byen igår. Jada, jeg var med dem, men noen var mer på byen enn andre for å si det sånn. Dette blir nok morsomt.:-) Jeg er ihvertfall gæern nok til å gleder meg.

 

Ønsker dere alle en fin dag.

Jeg skal få nyte spanias sol og litt shoppping seinere, men først er det frokost.

 

KLEM til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen i Barcelona:) Så gøy at du er på reise og skal holde kurs da Anto. Må være alle tiders, selv om noen sikkert har en skikkelig hang over idag.

 

Gratulere med dagen Reid iløpet av helga. Håper du får en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i Barcelona, Anto!

 

Så spennende at du skal holde kurs. Og så deilig å være i "syden" nå som det begynner å bli høst for alvor her hjemme..

 

Reid, hørtes ut som en flott tur til Riga! Jeg var der i fjor sommer og likte meg veldig godt. Synd du fikk farrangen og at det var mye juggel, jeg forstår eksakt hva du mener, er jo fra dalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får litt tid til sightseeing i Barcelona også, Anto. (Om du ikke har vært der flere ganger før altså.) Park Güell og La Sagrada Familia er et must!

 

Småturer hit og dit gjør faktisk underverker for sjelen. Det er så utrolig godt å komme seg vekk. Selv om jeg nå jobber kun for én ting, å få nok penger til jorda rundt turen min i februar, så tror jeg nesten jeg skal få meg råd til en liten juleshoppingstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...