Gå til innhold

Veiing av maten???


Gjest Grode
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om GR-kursdeltakere nøyaktig veiier alt de spiser?Hva med "kosemat" man ikke på noe vis kjenner kaloriinnholdet i....hva gjør dere da?Synes det er så slitsomt å veie/telle kalorier hele tiden.Går kanskje ned i vekt ved å bruke menyene som "ramme" for kostholdet???Erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Veing av maten er ikke jeg flink til,vil ikke fokusere så mye på slanking p.g.a.at jeg har ungdommer,heller et sundt kosthold.Det jeg har gjort er å veie maten en gang eller to,så har jeg en pekepinn på hvor mye jeg skal spise.Ser med øyemål.Etterhvert lærer man seg hvor mye en kan spise.Jeg har blitt flink til å lese innholdet i varene,og lærer etterhvert hva som er kosemat-neimat.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i vektklubben og på kurs samtidig. Jeg har aldri helt skjønt poenget med å veie og måle maten, dette på tross av at jeg har vokst opp med en mormor som har diabetes. Mormor har alltid veid brødskivene sine, alt annet har hun tatt på øyemål, så lenge jeg har levd. Så det jeg gjør nå er å veie når jeg spiser noe "nytt", sånn at jeg får en referanse. Første dagen jeg veide frokostblandingen min fikk jeg sjokk. 2 brødrasjoner er 40 gram frokostblanding. Det var kjempe mye, har aldri spist så mye til frokost, der er jeg ennå ikke helt fortrolig med øyemålet, så den veier jeg. Men 2 tynne brødskiver vet jeg er ca. 40 gram. Og pålegg, det som står her om en skive ost, skinke ol. stemmer. Så om du legger inn 1 skive ost her på vektklubben, så får du rett vekt (sånn ca). Kosematen...ja der har jeg begynt å se på kcal. når jeg handler. Jeg vil spise mest mulig kose mat, for færrest mulig kosemerker. Så jeg velger det med lavest kcal :(. Eks. mørk sjokolade av typen boca, gjør at jeg kan spise litt mer sjokolade enn om jeg velger melkesjokolade. Sjokolade er min svakhet, men om det er noe annet som er din, så prøv å finn et lignende alternativ. Da varer kosen lengere, og jeg opplever å ikke få dårlig samvitighet, for jeg har tross alt valgt den "sunneste" kosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...