Gå til innhold

Tips mot 'fett-holdig-mat-hunger'?


Gjest snuppeli

Anbefalte innlegg

Gjest snuppeli

Hei! Leser mange saker her om tips mot søt-hunger, om krom osv. Jeg har sånn nogenlunde kontroll på søthungeren min, men har et annet problem: nemlig sug etter å få i meg noe fett... Det kan være oster, hamburger, gode sauser, fet dressing, italiensk salat e.l. Jeg spiser ikke mye kaker, sjokolade osv.

 

Er det noen som har tips til hvordan motstå dette? Jeg vet at krom hjelper mot søthunger, finnes det noe tilsvarende tips mot fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gemini68

Det skulle jeg også hatt tips mot. Søthunger går veldig greit, men salt og fet mat det fyser jeg på hele tiden. Prøver å holde meg til popcorn og snack jacks (småriskaker) på fredag og lørdag, men det er ikke lett... Mills har kommet med 2 typer sandwichmajoneser 1 med aioli og en med karrismak. De smaker mye, så en trenger ikke så mye på. 10 gram gir 26,5 kcal. Blandet med reker eller kyllingfilet, tomat og mais blir det veldig godt.

 

Ellers liker jeg veldig godt å steke en wokblanding og ha grønn eller rød karripaste oppi. Sterk mat synes jeg hjelper litt mot fetthunger. Tacosalat med karbonadedeig, og knuste taco oppi er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve nøtter!

Nøtter inneholder mye sunt fett. Jeg spiser litt nøtter hver dag, caschew, peanøtter (ikke saltet), hasselnøtter eller div. frøblandinger, gresskarfrø er veldig sunt. Dette spiser jeg som mellommåltider for å få i meg litt fett. Kosten kan bli litt mager når man spiser "mager kost" og da kommer lysten på noe fett. Skjønner hva dere mener med lyst på noe saftig fett. Syns det har avtatt etter at jeg begynte med nøtter og frø. (men nå er jeg også veldig glad i det).

 

Det er verdt å prøve, det er uansett sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...