Gå til innhold

Forberedelser


Gjest KL06

Anbefalte innlegg

Har dere tenkt på innbydelser, bord kort ol??

Skal dere kjøpe, eller lage selv??

Hvor lang tid i forvei har dere tenkt til å sende innbydelser?

Har dere husket forlover elrklæring og ekteskapsprøvings skjemaer?

 

Det er i grunn mye å tenke på!!:D

Kom med hva dere tenker da, er jo moro å prate med noen som skal eller driver med dette nå, føler at de rundt meg kan bli litt lei maset mitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Har dere tenkt på innbydelser' date=' bord kort ol??

Skal dere kjøpe, eller lage selv??

Hvor lang tid i forvei har dere tenkt til å sende innbydelser?

Har dere husket forlover elrklæring og ekteskapsprøvings skjemaer?

 

Det er i grunn mye å tenke på!!:D

Kom med hva dere tenker da, er jo moro å prate med noen som skal eller driver med dette nå, føler at de rundt meg kan bli litt lei maset mitt;)[/quote']

 

 

Hei. Skal gifte meg neste juni og holder på med planleggingen. SKal sende inn skjemaer ol etter jul, for de er vel gyldige i en begrenset periode. Skal lage innbydelsene selv, handler på Panduro. Sender de vel ut i mars tenker jeg og ber om svar medio april. Skal ta igjen samme farver og pynt i innbydelsene som i borddekkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni, da må du ikke sende skjemaet før i feb, er gyldig i 4 mnd.

Lagde også selv, med bossing pulver, og stempel og slikt, som igjen er laget av blomster mønster på kjolen min;)

Det samme er på bord kortene og kommer til å være på takke kortet:)

Er moro med en sånn gjennomgående tråd..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer også å lage innbydelser og slikt selv...jeg er er bare bekymret for at det kan bli en litt for stor jobb for oss. Sambo er mye mer optimistisk på at dette klarer vi, men det er jo ikke bare innbydelser, også kirkeprogram, bordkort, evnt, meny og takke kort som må lages.

 

Hva er erfaringene? Er det en overkommelig jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Vi vurderer også å lage innbydelser og slikt selv...jeg er er bare bekymret for at det kan bli en litt for stor jobb for oss. Sambo er mye mer optimistisk på at dette klarer vi' date=' men det er jo ikke bare innbydelser, også kirkeprogram, bordkort, evnt, meny og takke kort som må lages.

 

Hva er erfaringene? Er det en overkommelig jobb?[/quote']

 

Hvis du har god tid er det ikke uoverkommelig, og hvis du bruker data til å skrive skriften med er mye gjort :D Lettere å få gjennomgangsmønster også da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt å gjøre det! Det er kjempe moro! Og tid det klarer du å dytte inn. Jeg jobber som sagt fullt, pluss at jeg hat patyer på kvelden, tok eksamen i går, og planlagt bryllup samtidig som om jeg skal trene, det går så det suser:)

Vi har nå laget kirke program, skal bare ha litt bossing på bord kortene så er de ferdige, skal feste de med sølv klype på vin glasset, innbydelsene er jo sendt ut for en god stund siden. Har laget sangheftet med samme skrift og samme farger.

Begynn med å se på skrift typer.

Er en side som heter http://www.dafont.com/

Er mange bra fonter der, både som skrift og monogram som er fin å ha på sang heftet og kirke programmet.

Vi bruker det som heter Taggets. Ligger mange finte under katogorien Script.

 

Hvis du bor rundt ved oslo er det et sted som heter bikuben på lillestrøm, har mange flotte stempel som ringer, hjerter, brudepar, duer osv som kan være kjempefint som uthevet stempel(bossing)

 

Er veldig greit å gjøre det også, er man to så går det i allefall fort, Ta foreksempel å velg ut et ark, finn skrift og farge etter det dere har planlagt, skriv ut teksten på den str av arket dere ønsker og stempl på andre siden:)

 

Svigers lurte på om vi hadde bestilt dem, for han mente at det var billigere for oss om vi hadde laget dem selv;) Det tok vi som et komplement:)

 

Bare et forslag,blir veldig pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sigridrg

Hei jenter:)

 

Jeg skal også gifte meg neste juni, og var på Panduro i går og kjøpte stempel og papir og masse sånne ting (hjelpe meg så fort feriepengene forsvinner på sånne butikker), så tenker jeg vi skriver innbydelsene på data og limer inn i en litt "finere" type folder. Gleder meg:D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt på hvordan dere skal sitte i kirken? Man har tre muligheter, Brudepar med forlovere, brudepar, foreldre og forlovere og brudepar, med brudens far og brudgoms mor og forlovere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

VI skal ikke gifte oss i kirken, men utendørs i borgerlig seremoni i vannkanten :D Og der skal alle få lov til å stå...

 

Er det ikke vanlig at brudepar og forlovere sitter framme ved alteret og så foreldre og familie til brud og brudgom på sine respektives sider av kirken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sigridrg

Stemmer det, froeken. Det vanlige er at før selve vielseshandlingen sitter bruden og brudgommen med sine respektive forlovere på hver sin side (bruden på venstre og brudgommen på høyre sett fra "salen"), mot hverandre. Etter vielseshandlingen flytter brudgommen over på venstre side sammen med bruden, og brudens forlover tar hans plass ved siden av hans forlover.

 

Brudens familie og venner skal også tradisjonelt sitte på venstre side og brudgommens familie og venner på høyre. Det er ulike tradisjoner for hvor felles venner sitter, vanligvis lar man dem velge fritt. Dersom man kjører en "hard" linje der alle blir henvist til plasser plasseres felles venner der man vet at det vil bli færrest slektninger og venner utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest vanlige i våre dager er nok fire stoler oppe ved altert. Men fra våre foreldres tid, var det nok like vanlig at foredlre også satt der oppe sammen med brude par og forlovere.

 

Uansett, vi vil også bare ha forlovere sammen med oss oppe ved alteret. Er ikke så stor kikre, og uansett så er vi såpass gamle nå, at vi ikke har samme behov for at foreldrene skal være der til siste slutt...det var vel mere vanlig da man giftet seg med en man ikke hadde bodd sammen med, og det tydeligere markerte skille mellom å være en del av sin foreldres famile, til å danne sin egen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...