Gå til innhold

Vekt 85kg - hvilken str bruker dere?


Gjest hjb

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

 

Noe søkt innlegg muligens, men altså, jeg bare lurer! Jeg har venninner som bruker str 46 og som veier enn 10-15 kg mindre enn meg! Hmm, det slo meg ikke før nå, at de kanskje lyver på vekta!!

 

 

Altså, jeg begynte på kurs i januar, går nå mitt tredje og har gått ned 18kg og 81 cm. Litt mye litt fort, det vanskligste blir å holde seg der. Skal fortsette på kurs, så dette skal gå!!!

 

Mine mål:

Hals: 29

Overarm: 28

Bryst: 83

Midje: 81

Ende: 86

Lår: 40

 

I bukser bruker jeg str 40, hva med dere med samme vekt??

 

Tåplig start innlegg antagelig, men lurer så ille!!!

 

Ha en varm og fin dag!

 

Klem fra Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Hei på deg, Hege. Jeg lurer nå mest på hvor lang du er :-)

 

Selv er jeg 170 cm lang, og veier nå 68 kg. Har et mål om å gå ned til 65 kg, og regner med at jeg da vil bruke str 36/38 i skjørt, 38/40 i bukser og bluser/topper.

 

Mine mål for tiden er 56 cm rundt lårene, 98 rundt bryst og ende, 74 cm i midjen. Hals 32 og overarm 28 cm.

 

Jeg registrerer også fra tid til annen at folk bruker overraskende små eller store størrelser, ut fra hva jeg ville anslått. Men det er stor forskjell på hvordan kg er fordelt, og ikke minst hvor trange/løse klær man liker.

 

Det er også store ulikheter fra klesmerke til klesmerke. Selv da jeg veide ti kg mer enn nå, hadde jeg bukser i str 40 som passet. Og i str 44/46 ;-)

"Gamle" klær er også mye større i størrelsen.

 

Men som sagt, med dine mål er du jo veldig smal mange steder, så jeg tipper du er ganske lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fullfres!!

 

Er nok ikke mere enn 170 høy (er ikke vekta det er noe galt med, men høyden!!).

 

Størrelser varierer ja, helt klart! Prøvde min sønns Levis 501 i "30", den var litt trang i livet, men det gikk. Han er 167 og 56 kg.. Min mor er 164 og 61kg, hennes bukser er for store til meg i lår og rumpe, men rundt livet går det fint. Er jo litt rart da. Arver bukser av henne som veier 24kg mindre enn meg! Er jo noe merkelig!

 

For å si det slik; ser du meg bakfra så får jeg høre at jeg er veldig smal, men forfra du, er ikke store forskjellen på meg og et hengebuksvin!!

 

Men jeg har alltid trent mye, og har synlige muskler i bena for å si det slik. Men magen er et kapittel for seg. Det har ikke hjulpet på med tre barn og to keisersnitt heller. Vet jeg får dekket en bukplastisk operasjon, men er ikke så glad i operasjoner....

 

Ang lårene mine, de var mindre enn dine, MEN jeg har målt 10cm over kneskålen, der har jeg et kledelig operasjonsarr, og gått ned 21 cm der. Når jeg målte meg på det tykkeste er jeg 54cm.

 

På GR kurs måler man jo ikke hode omkretsen, kanskje det er der jeg sliter...!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg er 171 cm og veier 85 kg og jeg bruker størrelse 42/44 nesten på alle klesbutikker.

Men har lagd merke til at Kappahl lager store klær, H&M sånn litt lite, og Bik Bok er bare frustrerende minimalt

 

En bukse i størrelse 30 får jeg nesten ikke over knærne og jeg synes 54 cm rundt lårene høres veldig slank ut (det hadde jeg da jeg veide 64 kg!!), så det er godt mulig at det er noe feil med vekten din!!! :) Jeg kan ikke tro at du virkelig veier 85 kg hvis du bruker buksestr.40.

 

Mitt forslag, kjøp deg en ny badevekt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Da jeg var 70 kg etter å ha født tre barn brukte jeg størrelse 30" (i jeans) eller 44 (italienske størrelser) - nå som jeg veier 60-62 kg bruker jeg 26-29" alt etter livhøyde/design/merke/± elastisitet, og 42 i italienske størrelser. Ellers varierer det veldig fra merke til merke med størrelser - italienske størrelser og tommer er det eneste jeg synes kan sammenlignes. Jeg er 1.71m høy.

 

Synes du veier meget for målene du oppgir - men muskler veier mye mer enn fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

hjb skrev:

 

På GR kurs måler man jo ikke hode omkretsen, kanskje det er der jeg sliter...!!!!!

 

Haha. Jeg har et målebånd liggende på badet, og når ungene spør hva jeg skal med det, pleier jeg å si at jeg skal måle IQ-en! Må følge med at den ikke svinner med årene...

 

Tilbake til tema: Alle er forskjellige, og flott er det! Gjennomsnittskroppen finnes vel stort sett bare ett sted: I statistikken!

 

Jeg syns du jobber kjempegodt med vekta, og målene sammenholdt med vekta tyder på en veltrent kropp.

Selv jobber jeg mest med kostholdet nå mens jeg går på kurs. Etter endt kurs holder jeg på kostholdsvanene, og setter inn støtet på litt oppstramming. Fra høsten blir det Hold Vekten-kurs. Jeg har gått "fem på" før... :-(

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg er mindre enn hva min vekt tilsier, men jeg lyver ikke!!

 

Når jeg kom på Gr kurset i kveld, var det flere som så; Å Gud så "tynn" du har blitt, om jeg hadde vært 1 90 høy ja!!

 

Gått ned 1,6 kg denne uka, skjønner ikke det i det hele tatt, alftfor mye - og ligger på ca 30 trimpoeng per uke.

 

For ti min siden ringte jeg min mor; "Hvor mye tror du at jeg veier???" Hun svarte, ja du har jo tung benbyggning og muskler, men ca 72kg. 72!!! Jeg sa at jeg burde ned hvertfall 10 -15kg til for å komme innenfor det "normale". Da lurte hun på om jeg var blitt gal og blind på meg selv. Sa (ughhh) hva jeg vier, og hun ble skikkelig overrasket. Men jeg ble jo glad da, kjempeglad! Men benbyggning kan da ikke være så utrolig forskjellig.

 

Så for å si det slik; vekta mi får ingen vite!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Luna;

 

Men her er det ingen som vet hvem jeg er!!!

 

Ellers; Har lest mange av innleggene på diskusjonsforumet her, og du fru Luna, er vel den som imponerer meg mest! Utrolig målrettett og strukturert!! Får lære av deg!

 

Må si jeg gruer meg litt til 8 uker uten kurs nå i sommer, men ikke f.. om det skal gå galt!!!

 

Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...