Gå til innhold

ArneSK...noen spørsmål...


Gjest c@thrine
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg leste du anbefalte Polar sin WM41, pulsklokke...Denne ønsker jeg meg. Men jeg har et par spørsmål, som du kanskje kan svare på...

1. Har den bruksanvisning på norsk,svensk eller dansk når den kjøpes fra Tyskland?(Er ingen kløper i tysk....)

2. Teller den kalorier fra du starter pulsklokka?

3: Vet du hva som er forskjellen på WM41 og WM 42? Det står det samme, og det er bilde av de ved siden av hverandre...er det en dame modell og en herre...?

 

Håper du ser dette, og kan svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det tok tid før jeg svarte på innlegget, da jeg hadde vært på ferie i to uker. Svaret jeg ga forsvant med at nettstedet havarerte, så jeg forsøker å svare på nytt.

 

Det var med engelsk manual, i tillegg til tysk. Regner med at de kan legge ved dansk manual om du ber om det.

 

Den teller kalorier fra du starter pulsklokka.

 

Det er kun fargen som er forskjellig etter hva jeg har forstått. (VM42 er beige.)

 

 

Lykke til!

 

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nesten litt bekymra for deg....om du hadde hoppa av hele greia *smiler*..Men jeg håper ferien var bra!

Jeg kjøpte meg klokka...her i Norge. Fikk en veldig god pris, så da ble det nesten ett fett!

Så langt er jeg fornøyd, med unntak av at jeg ikke riktig skjønner hvordan jeg overfører til dataen...Finner nok ut av det!

Å ha en skikkelig pulsklokke er nesten et "must" for meg...jeg føler jeg får mye,mye mer ut av treninga da. Og legge litt penger i den får man igjen for!

Så det var fint du skrev så bra om den i tidligere innlegg, for da fant jeg den riktige for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan overføre data til klokken fra https://www.polarpersonaltrainer.com/wm/. Det forutsetter at du da har laget et program der, som er forskjellig fra det klokken laget. Det nye programmet kan du da overføre til klokken ved å velge oppdater. Det er en forutsetning at du har høyttalere tilkoplet PCen og at du har tilstrekkelug volum. Klokken bør ligge foran høyttalerne. Via lydsignalene vil klokkens program forandre seg til det samme program, som du har laget på web-siden.

 

Jeg har ikke benyttet meg av denne funksjonen, da jeg er fornøyd med klokkens program. Klokken endrer programmet fra uke til uke, etter hvor flink du har vært. Når klokken lar meg spise mer og trimme mindre, etter en uke hvor jeg har tatt av mer enn beregnet, bryr jeg meg ikke opp disse endringene. Klokken ser at jeg tar av mer enn programmert, dvs at jeg når målet før 18 uker som jeg opprinnelig programmerte. Jeg forsøker å følge det opprinnelige programmet som var på 2550 kcal inntak og 1300 kcal i aktivitet i uka. Jeg kan programmere klokka til opprinnelig mål, men syns det er oppmuntrende og innta kcal langt under målet og ha aktivitet langt over målet for uka, så jeg endrer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg føler heller ikke at jeg har bruk for å legge inn på dataen...Men kunne jo vært morsomt å prøvd da :-)

 

Hvordan legger du inn kalorier du har brukt? Regner du ut hva du spiser per dag og legger inn totalen etter dagen er slutt eller? Og hvordan regner du ut kalorier av det du spiser? Her inne?

 

Jeg har i grunn ikke "kommet helt i gang" med den delen av klokka...Har lagd et program, men har liksom bare brukt den til trening forløpig...

Jeg må nok sette meg godt inn i den, og lage et nytt program som jeg følger etter jul...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet ut hvor mange kalorier det var i den maten jeg spiste de første dagene. Nå tar jeg det på skjønn. 2 brødskiver og ett glass melk satte jeg til f.eks til 300 kcal. Middag varierer en god del, men en plass mellom 800-1200 kcal. Det avhenger av mengde, saus, type mat og type potet. Det blir litt på slump, men det gjør meg bevisst på kalorimengde i mat. Leser på pakkene på all mat jeg kjøper om energimengde pr 100 gr. Eple, pære, banan ol. ca 60-80 kcal. Gulrot 40-50.

 

Jeg legger det inn på klokken etterhvert, for ellers glemmer jeg hva jeg har spist. Tror ikke at hver dag har større feil enn opp til 200 kcal, men det har ikke så mye å si. Klokken forholder seg til vektendringen, når den lager neste ukes program.

 

Spiser mye frukt, gulrot og kålrot, som jeg spiser innemellom måltidene.

 

Hadde jeg kunne fått montert en kaloriteller rundt halsen, så hadde jeg gjort det, da det ville gjort det hele meget lettvint.

 

Du kan jo prøve å lage deg et program for en uke eller to, bare for å lære deg klokken bedre å kjenne. Prøv å følg det, og sjekk resultat.

 

Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal lage meg et program og prøve å følge det en tid...Mest på gøy, for

egentlig er det litt sånn smør på flesk for meg, for jeg bruker et verktøy på nettet der jeg legger inn alt jeg spiser, og holder meg minimum 500 kalorier under dagsbehovet. Men målet mitt er at jeg etterhvert kan bruke bare klokka, for å holde vekta! Og da kommer jeg til å gjøre som deg...

Takk for alle svar og opplysninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få den i de fleste sportsbutikker som fører Polar. Om de ikke har den inne, bør de kunne bestille den til deg. Veiledende pris er 1999,-

Koster jo litt, men er absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...