Gå til innhold

Det går nedover, men i rykk og napp!


Anbefalte innlegg

Hei :D

Jeg holder til inne på en annen tråd her på forumet, men lurer på om det er noen her ute som er lik meg i vektnedgang og sånt. Jeg går tydeligvis ned i rykk og napp. Vekta kan stå i ro en uke eller to, og så plutselig går jeg ned opp til 1,5 kilo. Har noen teorier om hvorfor det er slik. Blant annet mistenker jeg p-pillene jeg går på... syklusen min er ustabil. Og så tror jeg at kroppen min tviholder på veske etter alkoholinntak. Hver gang jeg har drukket alkohol har jeg enten gått opp eller stått stille på vekta i nesten en uke før det plutselig har sluppet taket.

 

Det er klart det er litt frustrerende å se at andre går ned jevnt og trutt uke etter uke.... men, skal vel være glad man går ned i det hele tatt.

 

Denne uken har jeg hatt ett gjennomsnittelig kaloriinntak på 1600 kalorier fordelt på 5-6 måltider om dag, jeg har 14,8 trimpoeng, men vekta har stått stille! Drakk en flaske vin på Fredag og venter nok mensen snart..

 

Noen som kjenner seg igjen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har gjort samme erfaring som deg. Var på festligheter på lørdag, og drakk x-antall drinker og øl. Vekta har som sedvanlig gått opp ca 1kg. Så nå er det bare å kjøre på med full slanking. Det sies jo at når man drikker alkohol så forbrenner man ikke en døyt av det man spiser og drikker før all alkoholen er ute av kroppen. Om det er riktig vet jeg ikke, men det stemmer ihvertfall etter min erfaring. Men man skal jo leve litt normalt innimellom all kaloritellinga også, ikke gå helt i frø.

 

Når jeg skal ha mensen er det omtrent det samme, enten står jeg stille eller så går jeg opp. Når jeg skulle ha mensen nå sist gikk jeg faktisk ned, men da var jeg veldig nøye med maten, og hadde vel nesten 20 trimpoeng etter fjellturer og plenklipping.

Men det er jaggu sjelden. Om det er fordi jeg ubevist trapper noe som er mere salt i munnen i den perioden har jeg ikke merket meg, har ihvertfall et utrolig sug etter noe godt hele tiden.

 

Og jeg tror kroppen har hvileperioder, eller platåer leste jeg en plass, når man slanker seg. Den står stille og "justerer" seg før du begynner å gå ned i vekt igjen. Kroppen må liksom venne seg til å bli slankere. Ble dette koronglete? Håper du forstår hva jeg mener.

 

Hei då...hilsen Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...