Gå til innhold

ned i vekt og trening


Gjest tulla03

Anbefalte innlegg

Gjest tulla03

Hei alle sammen:)

 

Jeg er ny her i vektklubben og kunne trenge litt tips og råd om noen kan være så snille å hjelpe meg litt.

Her har et håp om å gå ned ca 10-13 kilo noe jeg burde

Jeg er 1,65 høy og veier 77kilo

Problemet mitt er at jeg har nå trent på helsestudio i ca 3mnd snart.

Trener alt fra step,styrke,core,dansing og skal nå begynne med kondisjon også.Trener også med vekter endel.

Men nå er snart all motivasjon borte jeg gir så mye om dagen ca 3 dager i uka er jeg der og går noen uker flere ganger hjemme på e uke også men nei 2,5 kilo har jeg gått ned på denne tiden

Blir så sint noe feil må jeg vel gjøre.

Trodde at å gå fra 0trening til dette skulle hjelpe men :)

Jeg er sunn i matveien også...

 

sorry dette ble langt men håper noen ser det og vil hjelpe meg...

tusen takk til dere som leser

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Men har du gått inn i cm? Er klærne blitt vidare? Det kan godt hende du har mista masse fett og fått musklar i stedet for. Trener du mykje styrke?

 

Uansett må du sjå på kva du et, faktisk prøva å tella kaloriene. Når ein byrjar å trene stig gjerne matinntaket og, av og til litt ubevisst...

 

Eg ville i alle fall byrja å bruke målebånd og ikkje vekta åleine for å sjekke framgangen. Det har vore stor motivator for mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tulla03

jeg har gått inn ca 3-4 cm rungt magen og livet

så det er jo noe

men sliter nok litt med å spise nok,jeg har en tendens til å glemme maten:(

dumt...ja det er det

må nå gå inn for å spise hver 3time og har begynt å skrive inn på vektklubben og kommer ike opp i 1600 kalorier synes det er vanskelig

 

 

bare å stå på videre skjer vel noe en gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amathea

Hva om du prøver å spise 1500 kcal hver dag, og i tillegg bestreber deg på å prøve å spise ofte? Det har ihvertfall vært en av mine store utfordringer, men har tvunget meg selv til å gjøre det, og da har jeg faktisk gått mye lettere ned. Og jeg har ikke rast ned i vekt akkurat, men oppdaget at jeg går ned gjennomsnittelig 500 gram i uken om jeg er flink til å spise ofte, men nesten kan stå stille om jeg bare spiser et par -tre ganger om dagen. (selv om jeg har spist få kcal)

 

Trodde nesten ikke det var sant i begynnelsen, og mente at det måtte være viktigere hvor mye man spiste, enn hvor ofte. Måtte liksom bli litt sjokka over resultatet før jeg skjønte at det faktisk er noe av det viktigste (ved siden av å telle kcal selvfølgelig. Er ikke alltid like lett å vite hva maten inneholder, hvis man ikke veier og teller en periode)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Hei!

 

For å redusere vekten er det to faktorer som innvirker. Høres enkelt ut, men ikke altid like lett å gjennomføre..

 

1. Trening

2. Kosthold

 

Det ser absolutt ut som om du har punkt nummer 1 under full kontroll, og det er supert, for det er ofte det vanskligste å motivere seg for. Så må du se på punkt 2. Kosthold.

 

Her er det viktig at du ikke spiser for mye og ikke spiser for lite, og MINST like viktig er at du spiser OFTE!

 

Du bør ligge på 1500-1700 kcal tror jeg, og du kommer til å bli overrasket over hvor mye mat dette er. Du bør og prøve å få i deg mat hver tredje time, er dette vanskelig, så still alarmen på mobilen.

 

Så mye som du trener, og med muligens for lavt matinntak, så vil nok kroppen motsette seg dette så det holder.

 

Hvis du ikke tror på dette så har du ikke noe å tape på å prøve i to uker (og bli overbevist) eller?

 

Lykke til, dette funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest tjukkasiater

helluuen! Jeg er 174 høy og 74 kilo. Jeg har meget meget meget lyst til å gå ned til min vekt for 2 år siden som er 55- 56 kilo. Jeg har nøyaktid 6 måneder og 3 uker + 3 dager til å gå ned hum... litt mer enn 15 kilo. Setter et mål med 2 kilo per måned. Jeg har en mor som feter meg opp til hennes egen selvtillitt sånn at hun vet at jeg er fetere enn henne.

 

Jeg lurer på, siden vi er sånn rundt samme vekt og begge trener studio, hva sier du til om å bli slankevenner? At vi regelsmessig, forteller hverandre hva vi spiser og hvordan treningen går? Jeg trenger virkelig virkelig en som kan gjøre dette for meg ellers er jeg dømt til å mislykkes.

 

Er det noen her som følger med hverandre? I så fall, si ifra! Jeg må ned 15+ og jeg trenger folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...