Gå til innhold

Et spørsmål....


Gjest chele

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som vet om det er greit å slanke seg før man blir gravid? Har tenkt å prøve å bli gravid til høsten, men vil gjerne ta av noen kilo nå i sommer sånn at jeg ikke blir alt for stor i løpet av svangerskapet...Er bare redd for at det å gå ned noen kilo kan ha noen uheldige konsekvenser for fertilitet osv. (Er bare snakk om max fem kilo da, men mener jeg har lest noe om det et eller annet sted.)

 

Er veldig takknemlig hvis noen vet noe om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva du veier i dag. Om du i utgangspunktet er slank og i nedre del av BMI-skalaen skal du vel være litt forsiktig mht slanking. Da kan det gå utover fertiliteten din, for det kan være vanskelig å bli gravid hvis man er veldig tynn. Om du derimot har noen kilo ekstra på kroppen, så gjør det ingenting om du slanker deg før du blir gravid. Kan vel kanskje være en fordel å ikke ha for mye i utgangspunktet, spesielt hvis man er blant dem som går opp endel underveis.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du nokre kg for masse, gjer det no ingenting i veien for å slanke seg før mann blir gravid. Eter du sunn, god og den rette mengda med mat er det bere positivt. Det er jo bedre for kroppen visst mann slepp for mange kg i svangerskapet. Sist svangerskap rauk eg ut i sjukmelding når eg var 10 veker pga hofta mi. Har ca 10 kg for masse. Er gravid i veke 14 no. Går på grete Rode kurs på nettet. har gått ned litt over 2 kg. Er 5 kg lettare enn på samme tid som sist. Er masse bedre i hofta(men passa veldig på ho) går på tur kvardag jobbar 50 prosent no. Det går bra med hofta(har litt vondt,men levelig). Lykke til med prøveperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enige med hva de andre 2 har skrevet. Men når du blir gravid ville jeg gått kurs. Både for å lære å spise sundt, og for å passe på så man ikke gir seg over til gotteri osv og legger på seg 25-30 kg. For de går nemlig ikke av sånn rett etter fødsel...

 

Lykke til!!!

 

XXL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Bare signerer de ovennevte innleggene, det er IKKE lurt å legge på seg nærmere 30 kilo i svangerskapet, og dersom du veier lite i utgangspunktet, så må du for all del ikke være så blåst at du slanker deg på forhånd.

 

Gå på kurs, lær å spise sunt, beveg deg og gled deg over graviditeten. Det tror jeg er gode råd!

 

Lykke til! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

vi hadde prøvd i over et år uten hell. men så fikk jeg beskjed om å gå ned 5-10 kg (hadde prøvd hormoner uten hell) Jeg gikk ned 8 kg og vips, så ble jeg jammen gravid. Litt godt og å ha gode treningsvaner før en blir gravid og. Det er veldig lett å sluntre unna trening når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...