Gå til innhold

Har dere en dag i uken dere spiser så mye dere vil ?


Gjest emdaju

Anbefalte innlegg

tenkte litt på om jeg skulle gi meg selv lov til å trykke i meg en stor plate firkløver og ostepop på lørdagene...

er sååå utrolig godte syk at jeg holder på å klikke!

tenker sjokolade flere ganger til dagen

blir det feil tror du?

er jo litt redd for at jeg ikke skal klare og hente meg inn ijen på søndag,

men tror jeg skal prøve hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er så smart. Blir ikke det det samme som festrøyk? Man begynner LITT på lørdag og tilslutt er man i full sving hele uka? Jeg går ihverfall ikke ned når jeg skeier ut en dag f.eks på lørdag, så jeg har sluttet med det for lenge siden. Spiser man mye fiber hjelper det på å holde godtetrangen på avstand. Etterhvert går det bedre har jeg erfart.

 

Hilsen Magan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frktrulte

Jeg tror ikke du skal falle for fristelsen. Da kan det være så utrolig lett å falle tilbake til gamle vaner. Om du er så godtesjuk, så kjøp deg heller en liten sjokolade og kos deg med den.

 

Sist jeg fikk sykt lyst på sjokolade kjøpte jeg en liten Bocca (40gram) og den holdt faktisk i massevis. Delte den t.o.m i to så jeg hadde sjokolade to dager på rad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:)

nei d er sikkert ikke så lurt nei

hm...det koster å slanke seg ja...sukk

fiber sier du,spiser en del knekke brød

men er ikke helt inni dette kosthold greiene enda

hva anbefaler du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal falle for fristelsen. Da kan det være så utrolig lett å falle tilbake til gamle vaner. Om du er så godtesjuk' date=' så kjøp deg heller en liten sjokolade og kos deg med den.

 

Sist jeg fikk sykt lyst på sjokolade kjøpte jeg en liten Bocca (40gram) og den holdt faktisk i massevis. Delte den t.o.m i to så jeg hadde sjokolade to dager på rad ;)[/quote']

 

ok,ja d er d jeg er litt redd for...

får prøve med en liten sjokolade ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

I begynnelsen kan det være lurt å ikke være for fanatisk... Jeg har gjerne både 1 og to kosedager i uka, spiser sunn mat, men koser meg med goddis.... Det kan være fornuftig å begynne i det små, ta ett steg om gangen. Feks begynne å kutte ut brus på ukedagene, uka etter kan du kutte ut en ny ting:)

 

Hvis du feks spiser sunn mat hele dagen, så kan du kose deg med litt ekstra godt. Spiser du junk, masse sjokolade og masse potetgull på kosedagen, forsvinner nesten effekten.

 

elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig skal man kose seg, det har man jo kosemerker for. G.R mener heller ikke man skal være fanatisk. Men å trøkke innpå mengder tror jeg ikke er lurt. Med mye fiber mener jeg mye grønnsaker..minst halve tallerkenen til middag+ grovt brød f.eks rugbrød og grovt knekkebrød til frokost og frukt til mellommåltid. Spis ofte, da holder blodsukkeret seg jevnt og man unngår de verste sukker-kickene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter av en kveld/helg hver tredje eller fjerde uke hvor jeg koser meg litt ekstra. For en uke siden var jeg ute på byen på fredag, spiste lasagne og snop hos ei venninne på lørdag. Hadde sinnsyk dårlig samvittighet, men hadde faktisk gått ned i vekt allikevel!

 

Den 13 juli reiser jeg og samboeren på tur til Hamar for å møte en kompis med familie for første gang. Da blir det litt ekstra kos tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men selvfølgelig' date=' man behøver jo ikke fråtse heller... hehe.. ;)[/quote']

 

Enig. Litt godt er også godt;)

Jeg har ikke slanket meg men lagt om kostholdet og da er det rom for litt usunt iblant, men ikke hele tiden. Har brukt lang tid på å gå ned 14 kg og de skal forbli vekke og helst vil jeg ned et par kilo til. Erfaring har vist meg at dersom jeg slanker meg og holder meg unna alt fett og søtt så går jeg raskt ned i vekt og raskt opp igjen når jeg begynner å spise "normalt" igjen.

Så i mitt kosthold er det rom for det mindre sunne, men bare litt og ikke hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest emdaju
tenkte litt på om jeg skulle gi meg selv lov til å trykke i meg en stor plate firkløver og ostepop på lørdagene...

er sååå utrolig godte syk at jeg holder på å klikke!

tenker sjokolade flere ganger til dagen

blir det feil tror du?

er jo litt redd for at jeg ikke skal klare og hente meg inn ijen på søndag' date='

men tror jeg skal prøve hehe[/quote']

 

Har prøvd dette nå,det annbefales ikke!Huff,jaja lærer så lenge mann lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...