Gå til innhold

Går ikke ned...


Gjest c@thrine
 Share

Anbefalte innlegg

...til tross for trening(spinning) 6-7 ganger i uka, og et inntak på -800 kalorier pr.dag...

Noen som har erfaring med det samme?

Det er jo nesten så jeg gir opp. Noen som har noen råd om hvordan jeg kan få igang forbrenninga/vekttapet før jeg mister motet helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen her.Spiste lite og trente mye , og gikk opp 5 kg på litt over ett halvt år. begynnte på kurs i august,og har gått ned 5 kg siden. Spiser nå dobbelt så mye ca 1600 kcal.Hadde aldri trodd at jeg skulle gå ned i vekt ved å spise mer , men slik er det.Har sluttet på kurs, men skriver fortsatt ned hva jeg spiser for å være sikker på at jeg får i meg nok. Så mitt råd til deg er å spise ofte og små måltider. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme problem,vekta har stått stille i flere uker,hadde det ikke vært for disse sidene hadde jeg nok gitt opp for lengst.. har nå økt matinntaket til 1600 kcal om dagen,håper dette hjelper.. så prøv og øke kcal pr.dag. og spis ofte, så får vi håpe dette hjelper. dette skal vi klare sammen.. stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier dere spiser 1600 kcal pr. dag, er det med eller uten trening? Altså de dagene dere trener "spiser dere opp" kaloriene dere forbruker på trening?

Jeg skal i utgangspungtet ha 2050 kcal pr dag. Så spiser jeg rundt 500 mindre. Det blir da 1550. Men så trener jeg så og si hver dag, og bruker rundt 400 kalorier da. Skal jeg da spise 400 ekstra, eller ? Det er mulig det er her jeg gjør feil...at jeg spiser for lite i forhold til hvor mye jeg trener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du spiser 800 kcal!!!! Det er alt forlite. Øk inntake til min. 1600 kcal og spis 5 måltider om dagen, så skal du se at du for dreis på vekten. Lykke til.

Hilsen Kursleder i Indre Østfold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere sier dere spiser 1600 kcal pr. dag' date=' er det med eller uten trening? Altså de dagene dere trener "spiser dere opp" kaloriene dere forbruker på trening?

Jeg skal i utgangspungtet ha 2050 kcal pr dag. Så spiser jeg rundt 500 mindre. Det blir da 1550. Men så trener jeg så og si hver dag, og bruker rundt 400 kalorier da. Skal jeg da spise 400 ekstra, eller ? Det er mulig det er her jeg gjør feil...at jeg spiser for lite i forhold til hvor mye jeg trener...[/quote']

 

Du kan jo heller spise 200 kalorier mer de dagene du trener, dersom du forbrenner rundt 400 kalorier hver treningsøkt. Da ligger du ca 700 kalorier i minus i forhold til anbefalt energiinntak. Det anbefales at du spiser 500-800 kalorier mindre pr dag iforhold til anbefalt energiinntak, så du ligger innenfor grensen. Om du "spiser" opp de 400 kaloriene, så er sikkert det ok også, men du vil gå fortere ned i vekt dersom du ikke spiser opp alle kaloriene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk matinntaket.

 

Bytt ut et par dager med spinning til fordel for styrketrening. Trener du så mye spinning er det hardt for kroppen om du gir alt ved hver time. Dessuten trenger du variert trening og du trenger styrketrening for å stramme opp og bevare muskelmasse samt opprettholde forbrenningen din :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skriver - 800 kcal, så regner jeg med at dette betyr energibehov - 800 kcal? I så fall burde du jo gå ned 0,5 - 1 kg per uke.

 

Vanlige feil:

1) Det du må være forsiktig med er å ikke spise et kaloriunderskudd som er for stort. Da blir du fanget i den onde spareblussirkelen. Kroppen motsetter seg vektnedgang så godt den kan.

 

2) Ta en titt på om du regner inntaket ditt riktig. Du må ikke glemme å ta med sunne kalorier i regnskapet ditt.

 

3) Du kan ha nådd et platå hvor kroppen jobber imot å gå ned. Vær tålmodig og fortsett slik som før, så vi du se resultater. En annen mulighet er å variere treningen. Legge inn litt styrke f.eks.

 

4) For mye trening kan fort gjøre at du blir veldig sulten og du ender opp med å spise de kaloriene du vinner på mosjon. Prøv heller å kutte ned på trimmengden slik at du får kontroll over matinntaket.

 

Når jeg nå slanker meg, så prøver jeg å ikke ha et spesielt større kcal-inntak de dagene jeg trener enn når jeg ikke gjør det. Da får jeg selvfølgelig ikke like bra utbytte av treningen sånn muskel og restitusjonsmessig, men

vekttap = kaclforbruk - kalinntak, så jeg følger det i en vekttapsperiode.

 

Føler du deg slapp og uopplagt kan det være du må øke kcalinntaket(primært karbohydrater) eller fordele måltidene bedre. Det er viktig å fordele måltidene slik at du får jevn energitilførsel utover hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...