Gå til innhold

hiii! Jenter 18-25 som ønker å gå ned i vekt og trenger slankevenner?


Gjest tjukkasiater

Anbefalte innlegg

Gjest Sommerfrisk

Dagen idag gikk vel greit uten noen utskeielser og med mye mosjon. Sto tidlig opp idag og trente den lille 20 min økten om morgen etterfulgt av en deilig sunn frokost.Tok en shopping tur til byen glemte å spise lunsj men kjøpte frukt og juice og spiste det på veien istedenfor is eller noe annet usunn mat. Og hele shoppingen varte i 6 timer og det var slitsomt på slutten etter å ha gått rundt uten hvile, det føltes deilig med tanke på at jeg går ned i vekt og blir sunnere for hvert skritt jeg går. Føler meg bittelitt i grann umotivert igjen men det er vel pga at jeg er så sliten nå.

 

Men en ting dere jeg sliter ennå litt med det og det er at jeg har hele tiden denne slankingen i hodet hva skal jeg gjøre?? Jeg vil ikke slite meg ut psykisk etter bare en uke hjelp???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

solrik: 17/7 - 74,0

gumselund: 15/7- 68,2

kine85: 15/7- 53

 

?

 

isåfall kan vi føre statistikk i denne boksen, redigere og oppdatere...

og siden vi har satt 12. august, er vel søndag naturlig veiedag?

 

 

søndag er fin veiedag:) har ikke tilgang på vekt for tiden, men skal prøve å få snikveid meg innimellom;)

 

dette er jeg kjempemotivert for! jeg har troen på oss jenter!

 

 

for min egen del kan jeg si at jeg gled litt ut i helgen.. mye alkohol kombinertmed fyllsjukmat er ikke bra for kroppen gitt, men i går var jeg tilbake på vanlig sunt kosthold så satser for fullt videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfrisk

I dag har jeg trent den lille økten på en halvtime om morgen og i tillegg har jeg tatt en lang tur ut på ettermiddagen.En ting jeg er veldig glad for er at jeg ennå ikke fått noen søtsug eller fettsug. Har heller ikke hatt noen utskeielser nå i starten. Gleder meg til veidedagen min på Lørdag, blir spennede og se hva som skjer men jeg har ikke veldig store forhåpninger. Det viktigste er jo ikke hav vekta viser men på lang sikt hvordan helsa kommer til å bli og hvor sunn kroppen blir men man blir jo litt opphengt i vekt tallene.

 

Idag for første gang ble jeg tilbudt mat som jeg ikke skal spise takket stolt nei. Følte meg ganske glad etterpå.

 

Lykke til alle og håper at alle bruker denne sommeren fornuftig uansett hvordan de bruker den. Men for meg selv kommer denne sommerferien til å være uforglemmelig siden dette er første gangen jeg kommer til å klare å bli sunn.

 

Sommerfrisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest balleriina

Hallo!

Jeg vil veldig gjerne være med jeg også. Er rundt 1,63 høy og veier 58,4kg. Jeg vil gjerne ned 5-6kg og trenger virkelig motivasjon. Jeg føler at jeg sprekker hele tiden uansett hvor flink jeg prøver å være. Noen som har noen morsomme treningstips for eksempel? Eller gode råd mot goderisuget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du var sommerfrisk som takket nei til usunn mat, det er en av de vanskeligste stegene å ta i oppstartsfasen:) og du har så rett om at man kan bli for opphengt i kilo når det viktigste er å få en sunn kropp og oppnå en bedre helse!

 

i dag har jeg så langt vært flink, men er spent på hvordan det skal gå i kveld på jobb, for der finnes det alt for mange fristelser.. men håper det går fint for er veldig motivert i dag.. ønsk meg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfrisk

Håper ikke det irriterer noen her at jeg skriver om hverdagen min her men jeg føler at jeg får sagt det jeg vil til folk som forstår det også kansje det kan inspirere noen eller jeg blir enda mer motivert. Hvis noen her føler at dette ødelgger innlegget så får dere bare siifra.

 

Et tips jeg har til dere er at hvis dere skal ut uansett til byen,nærbutikken, kjøpesenteret eller bare en tur ut ta spis litt enten det er en frukt eller en skive brød fordi det er det jeg gjør uansett om man da går forbi bakeriet eller cafeen så blir man ikke frista til å ta noe eller i det hele tatt gå inn.

 

Et annet tips så langt er at spis sunne måltider hver 3-4 time så holder blodsukkeret seg jevn og dermed så føler jeg i hverfall at man får ikke salt/fett/søt/ sug.

 

Dagen idag var også vellykket uten noen slags utskeielser men den var litt fylt fristelser. Jeg trente den halvtimes økten om morgen og spiste sunt hele dagen, på ettermidagen gikk jeg en tur ut. Idag er det den 5 dagen og den har vært en suksess.

 

Gleder meg til veiedagen min som er på lørdag. Eller generellt så er jeg også glad for at jeg har kommet meg unna all den brus drikkingen dagen lang etterfulgt av godteri snacks om kvelden hvor jeg satt og spiste junk food og vann var en ukjent ting for meg og frukt det hadde jeg aldri smakt på engang det bare lå rundt i kjøkkenet som pynt.

 

Lykke til alle sammen, ønsker alle en god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gumselund

Jeg har ei skikkeli dårlig uke... det begynte med at jeg ikke klarte å få trnt på tirsdag, pga jobb og migrene... i går ble det harry potter på kino rett etter jobb, med alt godt som hører med, og selvsagt klarte jeg ikke få meg til å trene. i dag går det på restene av smågodtet som min svigerinne sendte med meg hjem etter kinoen... og nå sitter jeg her og prøve å få meg til å lage middag, slik at jeg skal klare å trene. Men alt jeg klarer å tenke på for øyeblikket er chips og cola zero... heldigvis har jeg ingen av delene i huset! skal prøve å bare sette potetene på kok og å få ryddet her nå, slik at jeg kommer igang igjen. ser ut som om jeg må begynne å trene før jeg går på jobb om morgenen, det er så vanskelig å komme seg utav sofaen igjen når jeg først har falt nedi den...

Håper det går bedre med alle dere andre i disse ferietider:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfrisk

Til Gumselund: Ja vi er alle omfavnet med fristelser rundt oss hele tida og det er veldig lett og komme seg ut av denne prosessen vi er i nå men det du kan gjøre er f.eks hvis du skal ut på kino eller hvor som helst spis kornmat få i deg sunn mat da vil du ikke spise så mye uansett om du begynner å spise usunn mat. Bare hent deg inn i gjen selvom det ikke er enkelt bare begynn det er aldri forseint men lær av feilene dine og neste gang noen gir noe med deg hjem så kast bare ned i søppelbøtta før du kommer deg over dørstokkmila.

 

Dagen var som vanlig bra uten noen utskeielser men idag så ville jeg ikke trene for en eller annen grunn ville jeg ta alt med ro idag men tvang meg selv til ta den lille morgenøkten på en halvtime. Jeg sov litt lenger idag en til vanlig. Selvom jeg ikke er sulten spiser jeg hver 3-4 time for å holde blodsukkeret normalt, det er det som er nøkkelen til å ikke få søtsug fordi når du får i deg riktig mengde og på riktig tid i tillegg alle mineralene,vitaminene og nærigstoffene så holder disse ekle søtsugene på lang avstand. Siden jeg bor i blokk og på topp estasjen(6) så gikk jeg ned alle trappene og oppover ca 10 ganger idag, fordi man frobrenner utrolig mange kalorier på å gå ned og opp. Dagen er vel ikke over for idag men straks så skal jeg kikke litt på tv også er all matinntaket tatt for idag og enda en lykkelig slutt på denne dagen og motivasjonen er kjempe bra.

 

Til dere andre her lykke til også håper at ved sommerens slutt så håper jeg at alle er i mål og fornøyde over sin egen innsats da kan vi vel begynn igjen på holdvekten forum.

 

Om 3-4 dager reiser jeg og da kommer det ikke til å bli noen innlegg fra meg her men etter en drøy uke er jeg tilbake her med nye små mål og motivasjon og inspirasjon til dere andre. Lykke til med mange smil fra meg!!!!!!!

 

Sommerfrisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først av alt..

 

sommerfrisk! du har en utrolig god motivasjon, og vet virkelig å holde deg på matta..! respekt :) innleggene dine er også motiverende å lese, i alle fall for meg, fordi de viser at det faktisk går an.. selv om jeg ikke klarer meg helt like bra selv =P

 

gumselund: kjenner meg igjen i deg.. vanskelig å få seg til å trene, spesielt når en først ahr hoppet over allerede en gang. det er vel bare å komme seg på trening som avtalt, og forhåpentligvis vil den gode følelsen etterpå gi motivasjon til videre trening? hehe, jeg VET det er lettere sagt enn gjort, og jeg klarer det ikke selv.. men husk; det er ingen andre enn oss selv som blir straffet av å ikke gidde å trene..! tenk på den, dere :)

 

solrik: gled litt ut i helgen, ja, hvem gjør vel ikke det.. :) men vi har et mål på 2 kg å overholde, og må være sterke sammen! jeg ønsker deg, altfor sent, lykke til med kvelden du hadde på jobb.. hvordan gikk det?? rapport! =D

 

balleriina og bung: velkommen! er dere med på 2 kg innen 12. august? nærmere beskrevet lenger oppe i tråden =)

 

tjukkasiater, kristinemmm og an60, hvor er dere? går det bra?

 

så over til mine siste slankedager..

har ikke vært så veldig vellykket, egentlig.. ejg har vært kjempeflink på dagtid, spist hver 3. time, mosjonert mye (trener ikke, men spaserer samme hvor ejg skal, enten det er 100 meter eller 7 kilometer, blir noen timer dagen ofte). men så kommer kvelden... tenker vher kveld; nå skal ejg erstatte kveldsmaten med en deilig smoothie, kose meg litt.. kanskje ha oppi litt oboypulver, sukkerfritt, da blir det godt, da. men klarer jeg, etter smaken på det søte, å stoppe der? ÅNEIDA. heh, det bare fortsetter, sjokopålegg på flatbrød, litt syltetøy iblandet sjokopålegg, kanskje ei teskjei honning.. jeg kan jo ikke hive alt søtt ut av huset, eller? hva når jeg får gjester..? hm, vanskelig dette.. :( tips?

 

lykke til fram til søndag, dere som er med på -2 kg innen 12. august ;) og lykke til, dere andre også!

 

hilsen Kine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kine85..

 

Er her jeg vettu, men har ikke vært aktivt med på denne tråden.. Bare innom å kikker i blandt,og måtte kommentere noe genialt innpå her:D hehe..

 

men greit med en aktiv tråd! Kjempe!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfrisk

Først vil jeg bare si en liten ting til kine85: Dette er først gang i livet mitt jeg har klart å fullføre en kostholdsendring eller i det hele tatt trent i flere dager og for meg så er dette bare første uken så dere har vel vært kansje mye bedre enn meg når dere begynte. Og med den rosen jeg har fått av deg så er vel dette skjedd med deres hjelp og det er utrolig motiverende med en tråd der alle er like unge som deg.

 

Ja klokka er ikke mye idag men tenkte siden det er den siste dagen før veiedagen så kan jeg trene litt ekstra enn den lille morgen økten på en halvtime og en tur på byen...Så idag skal jeg trene skikkelig til imorgen så glede-gruer meg til imorra. Når jeg ser på kroppen min så er ser det ikke ut som jeg har mistet 1/2 kg engang selvom tallene ikke betyr noe føles det litt merkelig.

 

Om noen dager som nevnt tidligere skal jeg reise til familie og venner det blir morsomt fordi disse slektningene har sagt meg flere ganger at jeg aldri vil klare å gå ned i vekt derfor denne gangen skal de virkelig få igjen skal gi dem konkurranse...

 

Jeg har alltid visst at hvis bare jeg gidder eller vil noe godt nok så kan jeg klare uansett om det er å gå ned i vekt eller klatre på et høyt fjell...

 

Lykke til dere!!! Når har dere veiedag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mot all forventning gikk det faktisk fint på jobb. jeg hadde med meg knekkerbrød med makrell i tomat på og det gjorde nok at jeg mistet søtsuget:)

 

men knekken kom derimot dagen derpå da en kollega som egentlig er ute i ferie, kom innom med "kaffebrød", og da føler jeg at det er veldig frekt å ikke smake når hun har kjøpt med for å være hyggelig så tok den minste biten jeg kunne finne og spiste veldig sakte så jeg ikke skulle få lyst på mer;)

 

jeg har tenkt litt på mine spisevaner og merket en klar forskjell nå i forhold til tidligere. hvis jeg sprakk tidligere så spiste jeg omtrent til jeg ble spysjuk, men nå sprekker jeg med mindre mengder og tar meg inn mye fortere igjen. og det er jo en bra ting at tilogmed mine usunne øyeblikk har blitt sunnere på en elle annen måte..:)

 

ellers vil jeg bare si at jeg syns dere alle inne på tråden til hverandre er så flinke til å motivere og støtte hverandre, vi er inne i en bra groove her jenter! stå på!

 

nå må jeg stikke på jobb, men jeg ønsker dere ei riktig så god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gumselund

My body works in mysterious ways... Jeg har hatt en skikkelig dårlig uke. Jeg har nesten ikke trent, og det lille jeg har spist, har som regel vørt helt feil mat. I dag var jeg på vekta, og har gått ned 0,4 kg :) Men denne uka skal jeg være flink... Problemet er bare at jeg har en pakke chips i skapet. Så tester meg selv litt, hvor stor viljestyrke jeg faktisk kan ha.

Dette er vel uke 1, veiing 2 i prosjektet vårt om å gå ned 2 kg på en måned. Vekt nå er altså 67,8 kg... Men skal vi starte en egen tråd i forumet for dette proskjektet kanskje? Siden det er en del her inne som ikke har hengt seg på, og det kan bli litt kaos... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper alle har hat en fin helg! jeg har begynt å flytte ut av en leilighet, og inn i en ny, så har ikke hatt mulighet til å oppdatere her de siste dagene.. men solrik og gumselund, jeg er fortsatt med på -2 kg på fire uker :) og gumselund, dine resultater er oppløftende og motiverende! 0,4 kg ned er BRA! jeg klarte 0,3, men usikker på om det egentlig er nedgang, eller om det er tilfeldig.. har ikke vært veldig flink. solrik, dine resultater?? og ny tråd, hm, kanskje det? eller skal vi fortsette her fram til 12. august, og så opprette en ny tråd for neste delmål?

 

solrik: 17/7 - 74,0, 22/7 ?

gumselund: 15/7- 68,2, 22/7 - 67,8

kine85: 15/7- 53, 22/7 -52,7

 

har ikke tid til å skrive mer nå.. men vi prates =)

 

Hilsen Kine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gumselund

har ikke hatt en god uke denne gangen, med mye migrene og kneproblemer. har heldigvis ikke gått opp mer enn 0,2 kg likevel... men nå kjenner jeg på meg at jeg skal trekke meg fra dette prosjektet om ned 2 kg... de siste ukene i sommer har jeg funnet ut at jeg må drite litt i hva jeg gjør og spiser, og ikke være så opphengt i denne vekta. det har gått på psyken løs nå i ferien... men jeg kommer til å henge meg på neste delmål tenker jeg:) da er studiene begynt igjen og det er en god del lettere å ha gode rutiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har vært på slankeren i 1,5 uke nå. skal ned fra 87 til 75, så fort som fy.

 

1. uke var likende lett, men var sulten, da jeg spiste for lite. På torsdag begynte jeg med å spise riktige porsjoner ut i fra mitt energiforbruk, Men nå er det helg, vanskeloig.

Hatt besøk hele helga, og bursdagsfeiringa i går ble en kaloribompe. Sjokolade, kake og brus. Og før på dage hadde jeg spist calzone til mellom måltid og taco til middag.

En USUNN dag. Går litt bedre i dag, men vanskelig å¨spise riktig mat og mengde i helgene.

 

jeg skal begynne å svømme til tirsdag. Blir ikke trening i morgen siden jeg har bursdag. Men får trene neste helg siden det ikke blir så mye denne uken her. Plages av litt dårlig samvittighet når jeg spiser usunt og det blir lite trening. Føler at jeg kjenner at kiloene kommer og legger seg på kroppen min. Fælt.

 

Hvordam klarer dere helger, bursdager osv?

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Gratulerer med dagen, madamim23! :)

 

Jeg tenkte jeg måtte fortelle det at taco ikke trenger å være usunt!

Jeg spiser ofte taco, men jeg har min egen vri. Jeg kjøper grove lefser istedet for fine, jeg har på salat, tomat, agurk, paprika, mais osv.. masse gode grønnsaker som tar opp plassen. Istedet for kjøttdeig bruker jeg biffstrimler av storfe eller svin og har på litt krydder. Som saus blander jeg greek-mix (sånn orange wraps- pakke) sammen med kesam. Og litt ost, da... Bruk en mager ost - eller kanskje tilogmed ingen ost i det hele tatt! :)

 

Tilsammen pleier jeg å havne på ca 400-450 kcal, som er sånn ca det jeg skal havne på med meny2 - og jeg blir KJEMPEMETT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest latinamamma

e er ny her har en gutt på 8 mndå e va 55 kilo før e vart gravid å slutta med 104 kilo:(..mn nå ha e gått ned til 82kilo...går på reduktil å dem ha hjelpt me å gå ned 6,5 kilo på en mnd å 2 uker:).............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for tipset LeneMarien. Jeg kuttet faktisk ut osten på tacoen i helga, savner den heller ikke:)

 

Nå skal jeg på trening, tenkte å sykle ned faktisk, ektra trim poeng det:)

 

Hvilken meny følger resten av flokken? og hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere spiser en lefse da formoder jeg? Er det sånne store tacolefser? Jeg er på meny 2. Men tror jeg bør ligge på meny 3, men kan ikke få meg selv til å spise så mye. Jeg veier 87.9, og har levd etter GR-regler i 2,5 uke. Begynte på 89.4, men gikk opp en kilo denne uka. Men har fått mensen, så tenker kanskje det er derfor. Har ikke syndet i det hele tatt, bortsett fra litt vin. Men denne uka er det krise pga mensen, er veldig snopesyk. Men kjøpte Options-kakao i går, å der er det bare 40 kcal pr kopp, å det er verdens beste kakao!! Så nå drikker jeg en kopp hver dag til jordbæruka er over. Hehe. Hvordan går det med alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Jeg spiser en stor lefse. En overfylt sådan.

 

Ellers så syns jeg det går ganske greit. Jeg spiser enten alt for mye eller alt for lite.

 

Prøver å havne på ca riktig sted, men det er vanskelig syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned!!! Over 1 kilo:) :) SKikkeloig fornøyd, hadde ikke trodd jeg kom til å gå ned.. Så da er det bare å fortsette i det gode sporet, men blir spennende å se hvordan helga blir, med kino og resturant besøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LeneMarien

Gratulerer madamim23! Bra jobba.

 

Jeg har trent masse i dag, 3,4 trimpoeng :). Kjempefornøyd. Og ble 2 trimpoeng av turen vi hadde i går, madamim23.

 

Trent styrke igjen. Klarte 5*10 situps i dag! Det er 2*10 situps fler enn sist gang jeg forsøkte! kjempestolt over meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt jobba LeneMarien!

 

Jeg ville sagt du er bedre form, men samboer mener du ikke har tatt dem riktig. For selv blir jeg ikke støl etter trening lengre.. men merker jo at jeg klarer mer for hver uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...