Gå til innhold

Bruker dere belønninger underveis?


Anbefalte innlegg

Tenkte kanskje jeg skulle love meg selv litt seriøse belønninger når jeg når delmål. F.eks. trenger jeg å gå til frisøren. Kunne godt gjort det nå, men ønsker at det skal bli et mål når jeg har gått ned de 10 første kiloene. Også kan jeg kanskje love meg selv fotpleie ved neste 10, osv, osv.. Også kanskje litt større gave når jeg kommer under 100? Hva med dere andre? Har dere det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg forresten på at jeg skal ønske meg ny bunad når jeg når 75 kg. Det er jo en fin gave som jeg synes jeg fortjener når jeg kommer så langt. Også blir det bryllup et sted på veien mot 75 kg, men kanskje før den tid. Vi regner i alle fall med bryllup i 2009, og det burde kunne gå å nå målet innen den tid. I tillegg skal vi reise å møte familien til samboer til neste sommer som bor i Namibia. De har ikke sett meg siden jeg veide 145 kg! Blir spennende å se hvordan de reagerer, for de sier ting rett ut.:) En gulrot å se sprek ut før den tid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å gi meg meg selv en belønning for hver ca 5 kilo som er borte. Ikke så store greiene men litt.:)

F.eks Ny bukse el nye sko el sminke og sånn ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg hadde kanskje en teit belønning til meg selv når jeg hadde tatt av 10 kg, Jeg har ikke så masse penger så å gå å kjøpe meg noe for å belønne meg selv har jeg ikke råd til. Så når 10 kg var borte så unte jeg meg ei brødskive med nugatti :) Og tror jeg har planer om det ved neste 10 kg åsså.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he jeg hadde kanskje en teit belønning til meg selv når jeg hadde tatt av 10 kg' date=' Jeg har ikke så masse penger så å gå å kjøpe meg noe for å belønne meg selv har jeg ikke råd til. Så når 10 kg var borte så unte jeg meg ei brødskive med nugatti :) Og tror jeg har planer om det ved neste 10 kg åsså.

M[/quote']

 

Har ikke mye penger jeg heller, men skal prøve å spare samtidig som jeg minker.:) Synes forøvrig det var en "søt" belønning du gav/gir deg selv.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mollapus

Hei!

 

Jeg gir meg belønning hver gang jeg får lønn.. he he.. Da regner jeg ut hvor mye jeg har gått ned fra forje lønning..

 

F.eks: mellom lønningsdager har jeg gått ned 5,6 kg.. da setter jeg inn 560 kr på en sparekonto, som jeg da skal bruke ut av når målet mitt er nådd..

 

10 kr per 100 gram blir d da :)

 

Da blir det ikke så dyrt når alt må kjøpes inn.

 

Har no gått ned 18,6 kg på 14 uker.. så buksene begynner å bli store, så jeg vurderer å skaffe meg ei no da fra kontoen, for jeg har MANGE kg igjen .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mollapus
Wow! Over 18 kg på 14 uker! Så flink du har vært da.:) Har mistet mine 2' date='3 kg siden jeg startet her på vektklubben i mnd.skiftet. Har tatt av 16-17 kg før det da, men over flere år. Synes det var en god spareløsning du hadde funnet på også.:)[/quote']

 

 

 

Hei!

 

Takk for det ;) Jeg har mange kilo igjen..

 

Men du har no vært flink selv!! Hva er målet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storogtung21

jeg tror det er viktig med belønninger.

 

jeg eier nesten ikke motivasjon så jeg belønner meg selv for hver eneste lille kg som forsvinner.

 

yvonne sitt belønning system:

 

klippet ut 30 hjerter, bak på hvert hjerte står det en belønning.

 

belønningene varierer med kino, bowling, en rose, og en times gå tur sammen med kjæresten min, hjelp til å lage middag.

 

det viktigste med belønningene mine er att kjæresten min er med på det. de går ut på å gjøre ting sammen.

 

og ved hver 10. kg skal vi gjøre noe ekstra hyggelig sammen.

 

så nå gleder jeg meg til fredag for å se om jeg får ett hjerte til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...