Gå til innhold

Til Alle slankere eller de som vil ned og ikke har klart det!!


Gjest Sommerfrisk

Anbefalte innlegg

Gjest Sommerfrisk

Hei alle sammen!!!!!

Idag vil jeg gjerne dele med dere mine feil trinn når det gjelder å legge om kostholdet og gå ned i vekt.

 

I mange år har jeg desperat prøvd å gå ned i vekt etter hvert så skjønte jeg at det dummeste du kan gjøre er å gå ned i vekt for det kan alle gjøre og det er til og med det usunne alternativet men det å legge om kostholdet og trene det er en utfordring og det er det som skal vare livet ut.

 

Hvis jeg ser tilbake idag så har jeg prøvd 10.000 ganger og det har jeg gjort i 6 år nå. I de årene har jeg også lest mye helse stoff og prøvd å bruke det i praksis men det gikk aldri og endte med overspising. Jeg er ikke overvektig men kansje den usunne personen i verden. Og jeg manglet selvtillit og trodde at jeg aldri kunne aldri ville klare dette.

 

Den største feilen jeg har gjort var vel vært det å ta store skritt og prøve endre hele meg på en dag eller to men det skjønnte jeg ikke selv. Også kuttet jeg ut alt sukkerholdig mat og drikke og alt junkfood på en dag sånn at kroppen fikk sjokk og dermed på slutten av dagen spiste jeg alt og ble litt deprimert.

 

Den tredje feilen var at den dagen jeg begynnte eller prøvde å snu om livvstilen min så hadde jeg kun det i hodet og det gjorde meg gal og sliten psykisk og derfor endte det også opp.

 

Det fjerde var at hvis jeg sprakk så trodde jeg at da må jeg vente til imorgen igjen hvis jeg skulle begynne igjen.

 

Men idag så har jeg lært at hvis man skal og vil forandre seg tar det ikke en dag eller en uke men det tar sin tid og den tiden må man bruke fornuftig lære av feil og ikke gjenoprette feilene sine. Og det går ikke ann å trene en time hverdag i den tunge starten og det går ikke ann å drikke 2-3 liter hverdag med engang. Og det å ha alt i hodet når det gjelder og spise sunt og trene detr gjør deg gal hvorfor ikke bare slappe av og tenke på ting som gjør deg glad. Og hvis man sprekker så ikke slutt bare hold motet og begynn igjen.

 

Idag er jeg så glad for at jeg endelig har lært av feilene og ser positiv på meg selv og er glad at jeg er den jeg er. Utifra denne siden og andre og alt anet infromasjon så har jeg tenkt å ta små skritt og det vil da lede meg til målet mitt om å bli sunn.

 

Det har godt to dager det jeg har gjort er først å måle meg alle steder på kroppen og skrive det ned på en lapp og veid meg. Og gjemt denne lappen i en skuff.

 

Så har jeg skrevet ned målene mine altså eller delmålene for denne uka og det er:

-Når jeg står oppe eller uten noen mat i magen før trening så tar jeg en kopp grønn te for det skal få opp forbrenningen.

- Drikke en halvliter vann hverdag(fordi jeg drakk aldri vann før det kunne gå måneder før jeg drakk)

-Spise en sunn frokost(fordi jeg spiste aldri frokost eller spiste usunne dessreter til frokost)

-Trene 15 min hverdag,det jeg gjør er å løpe 5-6 min minutter så gjør jeg øvelser for mage,lår,hofter og armer i tillegg i 10-15 minutter altså styrketrening.(Jeg trente aldri før tok aldri en tur it engang)

-Og i tillegg tar jeg med 5 om dagen.

-Så er målet mitt og ikke spise noe etter 21:00.

 

Det er disse målene jeg har satt meg for denne uka eller så lenge jeg venner meg selv til disse uten noen slags sprekk.

 

Da vil jeg gjerne høre deres meninger anngående meg eller min tenke måte er åpen for å høre både negativt og positivt.

 

Og hvis jeg kan klare dette så mener jeg at alle og hver og en kan kalre dette bare bruk tida sett deg ned skriv ned måelne dine delmålene så er du allerede ubevisst igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg så utrolig ijen her!

Akuratt som jeg skulle skrevet det selv!

Kan ikke forandre alt på en dag,jeg tok og ting gradvis nå,mye lettere enn å snu på alt med en gang.

 

Kjempe bra innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du kom inn på mange ting som jeg har gjort feil, og som har gjort meg til en jojo-slanker. Nå etter jeg fikk mitt 3 og siste barn, ønsker jeg å forandre livet mitt med tanke på kostholdet og trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn

du treffer veldig godt med det du sier.

nå skal jeg få satt meg ned å legge planer og mål for livsstilendringen min. planen er 5-10kg. er usikker på trivselsvekta mi. har fått 2 barn siden den tid, så den er nok endret seg siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen tak for ærligheten din. Så deilig (og vondt??) å lese om dine tanker og erfaring når man skal ned i vekt. Deilig fordi det ikke bare er meg som er sånn/tenker sånn, og ikke minst fordi du har klart det. (Grattis :() Sårt fordi jeg kjenner meg litt for godt igjen enkelte steder i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi i oppstartsfasen atter en gang.. og har mye av de samme erfaringene som deg..Bare det at jeg ikke har satt så fine ord på det tidligere! Så om du tillater, denne er en del av mitt mantra fra nå av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg litt panikkangst her..

 

Akkurat det du skrev gjør jeg nå..

 

Idag har jeg drukket 2l vann allerede og jeg har trent 1 time hver dag..

 

Og jeg begynte Mandag liksom.........

 

Jeg har tenkt at det her må jo være superbra sånn jeg styrer på nå... KJøpt meg ergometersykkel og fitnessball og helsestudio medlemskort.

 

Kanskje jeg skal ta det litt med ro, ja... heh

 

Tusen takk for et fantastisk innlegg og en liten tankevekker for min del!

 

Kristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...