Gå til innhold

Før Spania 22. august - delmål: 3 kilo


Gjest Positiva

Anbefalte innlegg

Gjest Positiva

Hei gamle og nye venner :-)

 

Vi (Honey, Kokko og Furia) har avtale om en ny motivasjonstråd fra høsten av, men jeg kan ikke vente så lenge. Mine egentlig litt for store bukser STRAMMER og jeg er fullstendig ute av kontroll :)

 

Drar på venninnetur til Albir i Spania (6 stk på tur) 22. august, og da hadde det vært hyggelig om årets nyinnkjøpte sommerklær passet sånn nogenlunde...

 

Jeg har tenkt å bruke denne tråden som en slags dagbok (som jeg vel også har gjort på tråden NYE 6 kilo mer eller mindre) frem til turen. Håper jeg klarer I ALLE FALL 3 kilo frem til da. 6 kilo er vel sånn ca. det jeg føler for å gå ned totalt.

 

Om noen har lyst til å komme med innspill her etterhvert, er det hyggelig. Jeg kommer nå i alle fall til å skrive om stort og smått her uansett.

 

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva

Vekt og mål er lagt inn - skrekk og gru! Hva skjedde egentlig? Har gått opp masse på 2 uker siden den skjebnesvangre hytteturen. Jeg er sint på meg selv :)

 

Dag 1 kan bli en utfordring, faktisk, for jeg og sønnen min skal hente datteren min i Moss idag - ikke det at det er noen utfordring, men på hjemveien skal vi innom venninne og familie på Larkollen til fest og grillings....Skal kjøre hjem på kvelden, så alkohol blir det ikke. Men det er alltid så mye god mat hos dem.... Får velge de magre alternativene da. Det blir jo flaut og skrifte her og si at man har skeiet ut allerede på dag 1.... Ser også at de 30 minuttene med økt puls som er pålagt meg daglig av fysio'en min, kan bli vanskelig å få lagt inn i dagens program....

 

Nydelig vær idag - synd å tilbringe flere timer i bil. Får håpe sommeren varer litt mer enn 1 dag :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grr... innlegget mitt ble borte!!

 

På'n igjen... i dobbelt forstand!! Har bestemt meg for å følge dennne tråden din Bente fremt til min avreise til Spania 25. juli. Sammen vet jeg at vi klarer å komme igang igjen!!

 

Dag 1 er godt igang. Sitter her med vannflasken min og en lunken kopp med kaffe. Magen begynner så smått å knurre - deilig!! Det er godt å kjenne at sulten gnager litt i tarmene før nytt påfyll!!

 

Startet dagen med en porsjon Spesial K og lettmelk. Til lunsj blir det matpakke!! Det har jeg ikke smurt til meg selv på mange år..!! Den består av to tynne skiver brød, en med svensk røkt skinke og en med roastbeef. Kun litt smør på skivene. Tenker jeg tar med meg en kopp te og går opp på takterassen her på jobb og nyter været!

 

Middag har jeg ikke planlagt ennå, skal trene rett etter jobb. Blir en dobbeltøkt på Elixia. Så det blir sen middag. Er ferdig med treningen kl 1900.

 

Vel Bentemor, skal følge begge trådene "våre" nøye og prøve å være til litt motivasjon :) i allefall her inne... hehe. OK??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Err'u gærn? Kjente prestasjonsangsten kastet seg over meg bare jeg leste forslaget ditt, Furia. Selv om jeg absolutt burde klare å løpe 3 km, men det gjør jeg ikke pr. idag. Det er jo en stund til påmeldingsfristen løper ut, så jeg kan jo ha det som et hemmelig mål, men jeg tror ikke du skal satse på meg som en løpspartner.

 

Men, takker for innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Ellers veldig hyggelig at du vil følge meg på denne tråden, Hanne. Alltid hyggelig å være to (eller flere).

 

Jeg legger ut på landeveien -dvs. motorveien - om en times tid. Da skal jeg ha med matpakke, slik at jeg ikke går i bensinstasjonsfella..... Har spist 30 gram müsli med syltetøy og melk hittil idag. Det blir 2 brødskiver med noe magert i bilen, og så gjenstår det å se hva det blir på grillingsen....Frukt skal jeg ha med underveis.

 

I morgen kommer min mor på besøk for noen dager. Da har jeg bedre samvittighet for å gå fra barna for å digge meg selv noen stunder. Tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Klar til å dra. Har pakket ned noen hjemmebakte fristelser som jeg har tatt ut fra fryseboksen. Fint å ta med på besøk, og fint å bli kvitt :-) Kanelboller og rosinboller.... sukk...de er SÅÅÅ gode...

 

Mer innpå sent i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Err'u gærn? Kjente prestasjonsangsten kastet seg over meg bare jeg leste forslaget ditt' date=' Furia. Selv om jeg absolutt burde klare å løpe 3 km, men det gjør jeg ikke pr. idag. Det er jo en stund til påmeldingsfristen løper ut, så jeg kan jo ha det som et hemmelig mål, men jeg tror ikke du skal satse på meg som en løpspartner.

 

Men, takker for innspill :-)[/quote']

 

jaja! Da slipper jeg også :) hehe!! Liker ikke å løpe, men kanskje.... bare for å ha noe å "se frem" til :cool:

 

Et annet godt tips til "trening" er å stramme magen og holde den stram, hver gang man tenker på den. Bare stramme til så lenge man tenker på magen. Som nå!! STAM IVEI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
jaja! Da slipper jeg også :) hehe!! Liker ikke å løpe' date=' men kanskje.... bare for å ha noe å "se frem" til :cool:

 

Et annet godt tips til "trening" er å stramme magen og holde den stram, hver gang man tenker på den. Bare stramme til så lenge man tenker på magen. Som nå!! STAM IVEI :)[/quote']

Jeg stra-a-a-am-m-mer ;) Ikke stammer, he he,

 

Ang. løping, så kan det jo være et mål at vi faktisk KLARER å løpe 3 km innen 30. september, eller når det var. Vi behøver jo ikke melde oss på løp....tror ikke jeg hadde orket det presset... har nok press i livet som jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Hei 19Bente63:) Jeg kommer også til å kikke innom her' date='men jeg er å finne på den andre tråden hele sommeren.[/quote']

Du finner meg nok der også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Veeel, det ble 1 - en - rosinbolle på meg i dag. Og et par kjeks og litt hvitløksbrød. I tillegg til MASSE annet sunne greier....salater, parmaskinke, asparges, kylling etc. Droppet is på bensinstasjon (har fått dilla på is i sommer...har ikke vært så veldig på isen tidligere :cool: )

 

Vi kom nettopp hjem. Har akkurat fått barna i seng. Sitter nå med en kopp te og lar dagen synke inn.

 

I morgen skal JEG ta styringen på hva som skal på matbordet. Hva det blir, får vi se på. Noe fornuftig, er det eneste jeg vet så langt. Har svinefilet i fryseboksen som må spises snart. Finner på noe med den, tenker jeg.

 

Natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbel ble den ikke. Ble oppholdt på jobben!! Men, jeg kom avgårde til en enkel time - total intervall! Skikkelig kondistrening, og jeg skal love deg at det var tomt for all energi etter 55 minutter.... :)

 

Eller så ble det grillmat til middag. Grillskiver, liten bit flintstek, litt ris og masse salat. Og bare en ørliten skje med potetsalat. :)

Etter trening ble det som vanlig to knekkebrød med brunost og moreller :) Må huske å sjekke hvor mang kalorier det er i moreller...!! Kanskje det er fyfy?!

 

Frokost i dag ble to skiver, plommesyltetøy og roastbeef og et lite glass med melk.

Lunsj: har planlagt å gå ut en tur for å kjøpe salat, etter at jeg har tatt sol ;)

 

så... tilbake til slaveriet.. har to mnd med bilagsføring forran meg, og gleder meg IKKE!! Det er så utrolig kjedelig!!!!

 

talast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Du skal være fornøyd med den enkle timen da. Ambisjonene må ikke være for høye! Høres også ut som du er rimelig kontrollert med maten, og det er bra!

 

Kl er snart halv ett, og vi er akkurat ferdig med frokosten :-) Deilig med late dager. Det ble en Vollkornbrot-skive med eggerøre og skinke. Det SKAL bli trim idag - får se hva det blir.

 

Ellers viste vekta en hel kilo mindre enn i går. Da er det 2 kilo igjen da :-) ....til delmålet er nådd. Det MÅ jeg da klare! Det føles godt å ha bestemt seg for at nok er nok. Det gjør noe med hele altet.

 

Stå på Hannemor, så skal jeg gjøre det samme :-)

 

Lykke til med bilagsføringen...jesp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Har vært strålende flink med maten idag. Nå venter svinefilet etter å ha unnagjort en deilig trimøkt med hoppetau (!), pluss de evinnelige armøvelsene mine. Hoppetau anbefales. Holdt på i 25 minutter intenst. Tror ikke det var en tørr flekk igjen på kroppen. Jeg var egentlig innstilt på å holde på litt lengre, men jeg ble "kastet ut" av salen da det skulle være en aerobictime der.

 

I grunnen fornøyd med dagen så langt :-)

 

Hannemor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest galskap

Hei,

 

så flink du er! Har ikkje prøvd hoppetau siden barneskulen, trur ikkje anklane mine hadde likt det. Men høres ut som ein bra kaloripiskar!

 

Eg har og mål om ca. tre kilo ned til slutten av august. Blir spennande å sjå kossen detta går...

 

Du seier at fysioterapeuten(? fysio ?) har anbefalt høg puls i 30 min dagen. Bare lurte på ka det skulle hjelpe til med- vanligvis anbefaler jo fysioterapeuter kalde omslag eller spesielle øvelser, så blei litt nysgjerrig. (men om 'fysio' ikkje betyr fysioterapeut, og du vil holde helsegreia privat, er det 100% forståelig)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Ikke mye hemmelig med denne jenta :) Har vel mer eller mindre blottlagt meg selv på tråden NYE 6 kg mer eller mindre....

 

Jeg har betennelse i begge skuldre og armer. Noe av det stammer sannsynligvis fra år med stramme muskler i rygg og nakke som gir dårlig blodgjennomstrømning. I tillegg gikk jeg 3 md på krykker i slutten av 2005 da jeg var så uheldig å ryke achillesen på aerobic-trening. Det var "killing" for skuldrene! Fysio'n (som helt riktig gjettet er fysioterapeut) vil bygge meg opp helt fra bunnen av. Så et av tiltakene er å få fart på de store muskelgruppene (deriblant hjertet....). Blant annet. Har drevet masse med idrett i tidligere år, så det føles fælt å være så handicappet og dårlig form som jeg er nå. Men hoppetauet ga mersmak! Det hører med til historien at jeg har fått meg nye sko med maks demping, og så hoppet jeg på et gulv med litt svikt (aerobic-sal).

 

Hyggelig med selskap mot 3 kilo av i løpet av noen uker :-)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Fyser på noe, men skal ikke ha noe...i værste fall blir det en kopp Option. Tror jeg har litt kalorier tilgode idag, faktisk. Sånn blir det når man sover lenge og dermed "går glipp av" et måltid :-)

 

Klar for en ny og positiv dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Burde i grunnen gå og legge meg, men har aversjon mot å innta horisontalen før klokken har slagen 24. Barna er såvidt kommet i sengen, og jeg MÅ ha en bitteliten stund for meg selv før natten. Det blir nok ikke sent idag, med mindre jeg zapper innom en koselig engelsk film eller no'. Men hva er vel sjansen for det....?

 

Sier natta nå jeg - over og ut for idag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Må bare innpå en siste gang i kveld, for det var nesten litt spooky dette her.

 

Det var ikke en koselig engelsk film på tv i ordets rette forstand, MEN det var et reiseprogram fra England fra de mest idylliske steder...:-)

 

Hmmmm....hva skal jeg bestille av program til i morgen kveld, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

God formiddag!

 

1,8 kg mindre i dag enn på mandag. Sånt liker jeg :-) Må ha hatt mye vann i kroppen på mandag, for vekta var sjokkartet. Det er nok ikke 1,8 kg fett som har blitt borte på 2 dager, men uansett så må de første kiloene av uansett om det er fett eller vann vi snakker om. Det inspirerer i alle fall til videre dyst. Må legge inn trim idag også. Skal ut å gå sammen med moren min (sprek dame på snart 62 :-)), og så kjenner jeg at jeg har lyst til å hoppe tau :-) Litt usikker på hvor bra det egentlig var for armene mine, så det gjelder ikke å overdrive.

 

Resten av huset sover fortsatt. Har en stille stund i morgenkåpen med en kopp te og Vektklubben :-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

all honør til deg Bente!! Dyktig jente!! :)

 

Her håper jeg bare på det store raset snart... 1,8 kilo i minus hadde gjort meg umåtelig happy!! MEN vekta viser det samme dag etter dag....., snufs :confused:

 

Jaja min dag kommer vel :)

 

I går ble det kylling-thai wok med litt ris til middag. Deilig! Til kvelds ble det to knekkebrød med ost, en gulrot og en banan. Tror ikke jeg overskred kaloriintaket for dagen.

 

Kanskje jeg skal kutte ut kveldsmaten min? Den blir inntatt ganske sent, sånn ca kl 20-21??? Noen som har noen tips ang det?

 

Dagen i dag startet med en porsjon Spesial K med lettmelk. Lunsj = matpakke, to skiver, en med skinke og en med go og mager leverpostei med masse pepper!!

 

Har så langt i dag drukket en kopp med kaffe og en flaske (0,7) med vann. Heller nok i meg en flaske til før lunsj. Apropo mat..... magen min KNURRER ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja... det blir nok en time med core trening i dag. :)

 

Trenger middagstips også!!!!! MAT MAT MAT MAT.... hehe utrolig hvor fort "hekta" man blir!! Kanskje ikke helt sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...