Gå til innhold

Før Spania 22. august - delmål: 3 kilo


Gjest Positiva

Anbefalte innlegg

Gjest Positiva
Så flink du er!!! Stå på!!!! Men du - er du ikke litt redd for at alle bikiniene dine er for STORE innen du reiser til Spania???? :-)

Du, det skulle vært meg en glede å kjøpe meg en ny bikini før Spania - kaste de to nye fra HM og gå på en DYR butikk og kjøpe en i str 36 ;) Men nei du, det er tross alt ikke en HAUG av kilo jeg har gått ned!

 

Har akkurat kommet hjem fra Kristiansand....med FEBER! Sov dårlig i natt og våknet 0654 på en fridag.... Så det var slitsomt å kjøre hjem idag. Men jeg er nå her og er skrubbsulten. Makrell i tomat, Ryvita knekkebrød og te venter. Veier og måler meg i morgen, så det blir spennende å se hva et "ferieopphold" på 6 dager har gjort med stimen jeg var inne i :-)

 

Du er flink og løper og løper....klart det blir positivt på vekta i morgen - du som har gått forbi isdisker og alt mulig :)

 

Snakkes!

 

Klem

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva

Takk for det Honey!

 

Leste litt på den andre tråden vår hvor du og Nikkoline snakker litt om hvor vanskelig det er å bryte vaner og mønstre. Det ER kjempevanskelig, og jeg prøver å utfordre meg selv hver eneste dag.

 

I dag for eksempel, på vei hjem fra Krs...var litt deppa, skulle fylle bensin....og inne på stasjonen var det selvsagt nystekte boller....livretten min....Trengte noe å trøste meg med, trodde jeg...Vanligvis hadde jeg tatt med meg MINST en pose, men så tenkte jeg at NEI, jeg blir IKKE gladere av en pose med boller - TVERT I MOT! Jeg hadde nistepakke ute i bilen som jeg kunne spise når jeg ble sulten.

 

Og sånn ble det. 1-0 til meg :-) Skal vi klare å legge om livsstilen, MÅ vi bryte med gamle mønstre. Det er kjempetøft, men jeg har troen på at det skal gå an!

 

Riktig fokus gir riktig resultat!

 

Klem

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Bente!!! Det er bare det at det er sååå fryktelig vanskelig å gjøre dette over tid.Man oppnår resultater,altså kommer seg ned på trivselsvekta...for så å slappe av litt mer...

Hos oss er det så mange familiebursdager osv(ja jeg vet..mange unnskyldninger)

Og i helgene blir det alltid litt ekstra og i ferier.Ukedagene går det greit.Vi spiser sunn mat med masse grønnsaker og frukt.Det er disse lystene som er vanskelig å styre noen ganger..og det gjør det vanskelig.Og disse lystene må overvinnes.

 

Og for å ikke glemme trening!!!!!!!Å gjøre treningen lystbetont så det kan bli en hverdagslig rutine som man ikke kan være foruten.

 

Du var flink da du klarte å stå over de bollene ...10 poeng til deg:)Det er sånn det skal gjøres ja!!Jeg har også vært deppa i dag,men var dessverre ikke like flink som deg...Mellomste jenta mi og jeg delte en pakke med små kanelboller i kveld :(De var veldig gode,men jeg føler meg ikke noe bedre.ÆSJ....før i dag takket jeg nei til både kake og kanelboller hos min bestemor.Du lurer kanskje på hva de kanelbollene gjorde i mitt hus??Altså det var meningen at vi skulle få besøk på mandag,men det ble avlyst.Og jeg VET at de kanelbollene hadde IKKE blitt rørt av meg hvis besøket hadde kommet!!For da var jeg motivert.Hadde jeg enda klart å holde den motivasjonen jevnt ved like!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Huff ja, det er ikke lett! Jeg er veldig flink til å stå i mot til tider, men også så skrekkelig ikke flink når jeg ikke er flink. Men jeg skal virkelig prøve å stå i mot denne gangen, PRØVE å gjøre ting annerledes enn jeg har gjort før. Hadde nok ikke klart meg sånn som jeg har gjort til nå hadde det ikke vært for gjengen her...:-)

 

Ikke gi deg Honey, selv om du spiste kanelboller i dag. Jeg spiste peanøtter og litt sjokolade i går.....så jeg er ikke SÅ flink ;)

 

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

På stedet hvil med vekta idag, men jeg har gått ned centimetre både i midje, hofte, rumpe og lår, så jeg må si meg fornøyd. Har tross alt vært bortreist fra rutinene mine :-)

 

Dårlig form i dag også, så det blir neppe noe trim på meg. Får se utover dagen om det kan bli en liten gå-tur i rolig tempo i det minste. Jeg verker etter å få komme igang med gode vaner igjen:-)

 

Nå skal jeg først til fysio'n om et kvarter, og så skal jeg på et møte med jobben midt på dagen...

 

Prekast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Er skrubbsulten, men mangler ork til å lage middag.... Stupte inn i skapet hvor det vanligvis ikke finnes noe usunt, i håp om å finne et eller annet.... Dessverre fant jeg noen rester etter min mor, men ikke mer enn at jeg har tillatt meg å ikke ha dårlig samvittighet fordi jeg nettopp har innhalert 3 stk Center (ikke 3 hele, altså...).

 

Hadde egentlig planlagt å steke makrell idag, men den har jeg nå puttet inn i fryseboksen. Det blir nok noen ferdig pillede reker fra Fiskemannen (som forøvrig kostet SKJORTA! Det sto ikke pris på hyllekant, og jeg skjønner hvorfor ;)) på tysk rugbrød og ørlite majones...Søren! Glemte å kjøpe sitron.... ja ja, sånn er det når man drar i butikken full av feberfantasier :) (jeg altså - ikke butikken :))

 

Ha en fin kveld!

 

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Trangen til nye jeans er alltid stor....så selv full av feber ble jeg styrt inn i en butikk på det lokale kjøpesenteret idag da jeg dristet meg ut for å kjøpe mat...;) Fangsten ble 2 pølseskinn - ikke i matbutikken, men i klesbutikken. Et par sorte og et par blå. Jeans, altså. Nåde det grammet med flesk som måtte komme på min kropp! Kjøpet inspirerer absolutt til å gå ned de neste 3 kilo. Da vil de sitte perfekt (så perfekt det er mulig på min kropp, for å si det sånn...)

 

Og så ble det 3 linskjorter på salg.....:-)

 

Skulle egentlig bare kjøpe mat og innom apoteket for hostesaft, men de hadde STENGT pga sommerlukking.... Får tenke på de nye jeansene når jeg hoster i natt :)

 

So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Idag har alt vært et ork. Tanken på å lage mat har ikke vært særlig lystbetont. Var i butikken og handlet masse deilige salatingredienser - den perfekte lunchen en varm sommerdag, tenkte jeg. Men med fortsatt bassilusker i hodet og hals, orket jeg verken å være noe særlig i solen eller å lage mat.

 

Det ble ingen salat på meg - knapt mat i det hele tatt. Dro i stedet en ekstra tur i butikken i kveld og kjøpte en pakke Fjordland...;) Da klokken var 21, hadde jeg fått i meg ca 700 kalorier og bevilget meg derfor litt (mye) Sans iskrem - rett av boksen :) Ikke helt i min ånd, men, men :-)

 

I morgen MÅ jeg komme meg ut på en liten trimrunde - bassilusker eller ikke bassilusker. Føler kroppen faller sammen...

 

Har 4 smykkebestillinger jeg må ekspedere - så da vet jeg hva JEG skal gjøre i helgen.

 

En fin lørdag ønskes dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Lørdag morgen, været er ikke akkurat som forventet, men jeg føler at bassiluskene omsider BEGYNNER å slippe taket, så i dag skal det trimmes i en eller annen form. Jeg bør ut i hagen og bære bort en masse jord som ligger i hauger der den absolutt ikke skal ligge, etter den store Rhododendronreformen i hagen. Og siden mine kjære trillebår har gått hen og rustet fast i hjulet slik at jeg må DRA den etter meg, må jorden regelrett bæres bort ;) Se opp for hekseskudd! :)

 

Vekta var ørlite grann ned i dag, selv uten trim siste uken.

 

Det ble forøvrig et stykk smykke ferdig i går kveld/natt. Kl 0130 begynte jeg å rydde i noen skuffer, og der lå det en haug av bilder av barna da de var små. VIPS så hadde det gått 2 timer med både smil og tårer..... :-) Jeg har helt klart et "sette-i-album-prosjekt" foran meg!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på armene dine, da! Bæring av jord er IKKE tingen for bentente muskler og sener...

Du er imponerende aktiv, Bente,- pass på deg selv så du ikke sliter deg ut når du nå har feber også. Is er bra mot basilusker har jeg hørt - ihvertfall er det veldig godt for såre halser :-)

 

Håper du får en fin helg til tross for været!

 

Klem fra TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Huff ja, du sier noe, TanteB. Jeg burde kanskje ikke bære den jorda, men hvem i h.... skal gjøre det da? Ingen som ringer på her og lurer på om det noe jord som skulle vært bært bort! :-)

 

Nå er det mest de bittesmå bevegelsene (musebruk, smykkeverktøy...;)) som er det værste for armene, faktisk. Store bevegelser funker bedre, men i høyst kontrollerte former, selvsagt. Må nok uansett bruke noen dager på den bæringen.... vi får se. Akkurat nå skal jeg en tur til Fretex i Drammen og levere noen saker, tenkte jeg. Hvis jeg finner frem...

 

Tadaa!

 

Ps. Takker for isinnslaget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Da jeg kjørte hjem fra Fretex i går med to stoler jeg overhodet ikke har bruk for og heller ikke plass til, tenkte jeg: "Hva er det jeg holder på med?" Strever med tunge stunder delvis beroende på savnet etter barna som har vært borte i 2 uker nå og blir borte en uke til.... og delvis beroende på alt jeg har med meg i bagasjen. Det er en tung ryggsekk å bære til tider.

 

Det ble ingen trim i går heller, men idag har jeg vært ute på lang tur - trekker helst mot havet når tankene blir for vanskelige. Får en indre ro da. Helst skulle jeg vært i Kristiansand og sett utover horisonten. DET er den ultimate frihetsfølelsen for meg.

 

Det har vært litt rare måltider de siste dagene, men ifølge vekta idag tidlig, har jeg gått ned ytterligere en halv kilo til. Veiedag i morgen, men jeg har en følelse av at jeg går litt opp til i morgen, siden jeg var på besøk hos venninne og spiste potetgull (var sulten....). Idiotisk. Men da er det mye salt i kroppen som binder væske. Vel, det var nok spekulasjoner for i dag. Facts i morgen.

 

God søndags kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Må bare fortelle om en heller sjelden hamburgervariant jeg hadde i dag som en "gidder-ikke-noe-annet-variant" : En frossen hamburger med masse grillkrydder (enda mer salt til å binde vann i kroppen til veiingen i morgen....;)), og ett speilegg på toppen av et - hold dere fast - halvt helsvart tysk rugbrød! Smakte ganske godt, faktisk :-)

 

I morgen må jeg mobilisere litt lyst til å lage mat igjen. Det har vært en rar uke på den fronten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må være forferdelig tøft for deg å være uten barne dine såå lenge!!Blir godt å få dem hjem da !!Tysk rugbrød ja..smil- den var ny!Skjønner godt at du er lei på matfronten.det er jeg også.Og hadde det ikke vært for ungene og mannen min så hadde det nok blitt altfor mye lettvinte løsninger på meg også.Men jeg syns du er flink jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Ytterligere halv kilo ned - hurra :-) Totalt ned 3,5 kilo siden jeg startet denne tråden. Da er jeg godt på vei til delmål nr 2 som er 4 kilo ned før 22. august. Har ennå 2 uker på meg før jeg reiser.

 

I kveld har jeg store planer om en time spinning og så rett på mage/rygg time. Det burde sette fart på sakene.

 

Kokko, du etterlyste noen cm-facts. Her kommer det noen:

 

Hals: Minus 1cm (hadde aldri kommet på å måle hals hadde det ikke vært for GR)

Bryst: Minus 2,5 cm (knurr...skulle vært PLUSS her) :)

Midje: Minus 6,5 cm

Hofte: Minus 2 cm

Rumpe: Minus 2 cm

Lår: Minus 2,5 cm

Kne (!): Minus 1,5 cm

Legg: Ikke så mye som en millimeter ;)

Arm: Minus 1 cm

 

Skulle bli 19 cm flesk det, hvis man kan si det på den måten. Og 7 pakker smør...

 

Er fortsatt motivert - det er deilig å føle at jeg har kontroll på sakene nå. Bruker ikke mat som medisin slik jeg garantert ville gjort før, hadde jeg hatt lignende tunge stunder som jeg hadde i helgen.

 

Og så må jeg jo bare minne meg selv på hvor flink jeg har vært som ikke har røyket siden pinse og samtidig har gått ned i vekt. Jeg har rett og slett sluttet å røyke - har ikke lyst på i det hele tatt! Hurra for meg :-)

 

En fin mandag ønskes alle lesere!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempeimponert!!!;):):)

Nå gjør jeg som deg og starter en dagboktråd jeg også!!For nå har jeg latt det gå for langt og alt er for trangt.Det rimte visst og det!-smil-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Fant ut at det var på tide å komme seg ut av fluktstolen på terrassen, da jeg oppdaget at det var edderkopptråd fra leggen min....;)

 

Nå har jeg fortært en stor bolle salat (joda, har mer lyst til å lage mat idag :-)) med noen skinkebiter oppi. Da jeg var i Kristiansand, kjøpte jeg en sprayflaske til olje, så salaten min fikk seg en liten dusj med olivenolje flybåren fra Spania :-) Fikk den i gave i sommer av venninne av venninne som var på besøk i Norge. Og så hadde jeg en tyktflytende balsamico eddik og litt salatkrydder på toppen. Av salaten :-)

 

Tar med meg en kopp te ut i solen igjen, jeg.... ser det kommer noen skyer her. Best å skynde seg!

 

Mer siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Err'u gærn? Kjente prestasjonsangsten kastet seg over meg bare jeg leste forslaget ditt' date=' Furia. Selv om jeg absolutt burde klare å løpe 3 km, men det gjør jeg ikke pr. idag. Det er jo en stund til påmeldingsfristen løper ut, så jeg kan jo ha det som et hemmelig mål, men jeg tror ikke du skal satse på meg som en løpspartner.

 

Men, takker for innspill :-)[/quote']

Hva med og gå? Jeg kan ikke løpe fordi jeg har problemer med beina mine, men gå kan jeg og gjør det til stadighet . Amalia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Joda, jeg går. Og går. Noen ganger som om fanden var etter meg :-) Det merkes på formen. Peser mindre i motbakkene og holder samme tempoet oppover som fremover. Svetter siler og pumpa slår :-)

 

Takk for ditt engasjement!

 

Klem

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...