Gå til innhold

Før Spania 22. august - delmål: 3 kilo


Gjest Positiva

Anbefalte innlegg

  • Svar 174
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva

Fantastisk! Har akkurat sanket 3 trimpoeng - først en spinningtime og så en halvtime mage/rygg. Det beste av alt: Jeg gjennomførte det jeg hadde planlagt for dagen!

 

Hadde veldig vondt i viljen min etter å ha grillet makrell og fortært en aldeles fortreffelig middag på terrassen. Fluktstolen lokket og viljen okket og bar seg, MEN jeg trosset både fluktstol, ettermiddagssol og motforestillinger, og kom meg på trening.

 

Treningen var tung...det var varmt....og det var lenge siden organisert trening. Puhh...

 

Men NÅ : :-) :-) :-)

 

Og så har jeg 300 kalorier tilgode!!!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Nå har jeg direkte dårlig samvittighet for alt det jeg dyttet i kjeften i løpet av ferien....!!!!!!!!!!!

 

Bente, du Bente du er ikke grei... Du slanker deg lekker og da liker jeg ikke meg!!! ;)

 

Bare tuller med deg selvfølgelig!! Fy fader så dyktig du har vært og er!!

 

Har ikke tid til å skrive mer nå, tullemor har akkurat stått opp og forlangt mat!!!! Ja ja ikke greit å være nesten 4 år og ha reist laaangt :) fortsatt i feriesovemodus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Der var du endelig tilbake :-) Hatt det fint? Ser frem til å høre mer fra deg. Og du, ikke tenkt på de feriekaloriene. Nå tar du knekken på dem utover høsten, ikke sant?

 

Klem

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!!! Både slutte & røyke OG gå ned i vekt!!!!!

Vilje av jern og stål har du :-)

 

En uke til de håpefulle kommer hjem - det går nokså fort vet du. Sier jeg som savner poden - han har vært borte i to uker nå og snakker om å flytte til høsten. Gruuuuuer meg veldig til det men hva kan man si annet enn masse lykke til når de har blitt så store ?

 

Du forresten- kjøpte du de to stolene du ikke har plass til for å få ekstra trimpoeng? Må vel omøblere litt eller?

 

Ha en fin kveld :-)

 

Klem fra TanteB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Du kan få sagt det du, TanteB! JA, jeg har båret dem litt rundt om kring. Det ender vel med at de kjøres tilbake til Fretex, tenker jeg. Idiotiske meg!

 

Går og tygger litt på noen nye forsetter (som om det ikke var nok av dem fra før...), og det har forsåvidt litt med det ovenstående å gjøre: Null shopping for en periode. Har ikke definert hva som er shopping ennå, og hvor lang den perioden skal være (nå er det jo snart høst med nye klær, sko og støveletter på fristelisten ;)). Men jeg bare tygger litt på det altså....Lommeboka tilsier at noe MÅ gjøres. Og BARNA da, stakkars, de må jo få noe til høsten de også :)

 

Tenk å ha så store barn at de snakker om å FLYTTE!! Uæææ! De sier det er en naturlig del av livet, men jeg vet ikke helt jeg...mulig jeg vokser med oppgaven. Det er nå heldigvis noen år til DET blir aktuelt her i heimen!

 

Har du fått løpt noe, forresten?

 

Klem tebage :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Spinning i går, masse vann, OPP på vekta i dag. Som det pleier etter en sånn økt.

 

Har allerede sanket et trimpoeng idag. Halvtimes styrketrening hos fysio'n. Skulle egentlig hatt 3 repetisjoner av alle øvelsene, men orket bare to. Var full av melkesyre etter treningen i går kveld.

 

Det ligger an til en nydelig dag hva vær angår. Da blir det nok en terrassedag med bøker og radio, skulle jeg mene :-)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Klokken er 1640 og jeg er stappmett. Likevel har jeg ikke fått i meg mer enn 685 kalorier idag. Det er visst sånn det er når man spiser riktig og godt. :-)

 

Resten av makrellen fra grillen igår spiste jeg kald sammen med resten av agurksalaten, dressingen. I tillegg hadde jeg noen cherrytomater og et halv grovt rundstykke. Sånn skikkelig grovt et. Beste jeg vet :-)

 

Koser meg på terrassen med Kamille. Fantastisk reklame de har på tv, forresten! Noen som har sett den med motorsykkel-rypene? ;)

 

Har planer om å dra med venninne ut på gå-tur senere.

 

God ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den reklamen er HERLIG! Lo så jeg skrek første gang jeg så den,- særlig Anne Marit Jacobsen ;) Er bladet bra da?

 

Løp i går ja, og skal i morgen igjen. I dag har jeg vært ute m en kompis og spist tapas. Og drukket vann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Tapas og vann - så flott av deg! Hadde jeg aldri trodd ;)

 

Anne Marit Jacobsen er fantastisk! Har ikke sett en rolle hun IKKE har taklet ennå. Dobbelt sekser til henne!!!

 

Bladet? Jooo...ikke værst egentlig, til sånt blad å være. Jeg hadde en riktig så fin hyggestund på terrassen med Kamille i dag :-) Det pussige var at FØR jeg åpnet bladet, tenkte jeg at egentlig burde noen skrive litt mer om å IKKE shoppe og handle så fælt (ref. mine tidligere skriverier...), ta livet litt rolig. Og hva inneholdt Kamille denne gangen? NETTOPP det! "Downshifting" til forveksling likt "Simple Living".

 

Var helt oppslukt av Simple Living-bøkene til Gitte Jørgensen i fjor. To bøker som ALLE burde lese - konkrete tips til hvordan bli bevisst på eget liv og livsstil. KJEMPEBRA! Tror kanskje jeg skal ta å lese dem en gang til. Mulig det ikke "synes", men de gjorde noe med tenkesettet mitt. Det hender jeg avsporer fra tid til annen - ref. de berømte Stolene, men jeg har blitt mye mer bevisst mine handlinger etter å ha lest de bøkene. Er også med på mailinglisten til nyhetsbrev pr. e-mail til Simple Living-bevegelsen.

 

Jeg har bl.a. blitt flinkere til å finne frem ting fra skapene og bruke dem på nye måter, i nye sammenhenger, i stedet for å kjøpe nytt hele tiden. Det gir en god følelse. Jeg har blitt mer miljøbevisst i hverdagen. Bl.a. har jeg begynt å sortere plast, og DET blir det store mengder av. Har jo nesten ikke søppel lenger jo, mest plast. Den kaster jeg på avfallstasjon ved kjøpesenteret. Forferdelig med all denne eballasjen...Vi burde egentlig gå i ferskvaredisker med medbrakte oppbevaringsbokser og få varene rett oppi dem. Sånn kunne vi droppet hele emballasjen. I teorien :-)

 

For ikke å fremstå med falsk glorie over hodet, må jeg jo bare henvise til tidligere skriblerier om dilla på pledd, puter, brett osv. MEN jeg har gått forbi MANGE!

 

Mye rart vi skriver om her på Vektklubben :)

 

God kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Det ble forresten ikke noe tur i kveld..;) Ringte venninnen min, men fikk bare mobilsvar. Det værste av alt var at jeg håpet at hun ikke skulle ringe tilbake :) Var overhodet ikke i gå-humør i dag. Satser på bedre motivasjon i morgen. Skal på kino i morgen kveld, forresten. Film plukket ut av venninne - aner ikke hva den heter. Men vi har samme filmsmak, venninnen min og jeg, så det skal bli hyggelig.

 

Torsdag blir trolig jentemiddag (ingen menn i sikte der heller...:)), og det er jo også hyggelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Våknet med et fryktelig med mareritt i dag; jeg hadde fått en kjempediger utvekst i hodet - 10 cm i diameter og 3 cm tykk - og så blødde den....Angsten sitter ennå i magen...huff... Noen drømmetydere blant oss?

 

Men jeg fikk en "oppreising" for marerittet da jeg gikk på vekta i dag :-) Kun 300 gram igjen til delmål nr. 2 (4 kg). Det styrker også teorien min om vektøkning dagen etter kondistrening med masse vanndrikking, for så å gå ned igjen (og vel så det ) dag 2.

 

Skal komme meg ut på tur nå på morningen før jeg gjør noe annet i dag. For det har JEG bestemt ;) Må passe på nå mens jeg er alene og kan gjøre akkurat som jeg vil. Om 6 dager er barna hjemme igjen (hurra! :-)), og da må det tas hensyn både i tilstedeværelse og matlaging. Dvs. jeg må vel snarere passe på å ta hensyn til MEG. Jeg pleier å komme i siste rekke....

 

Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

45 minutter tur unnagjort :-) Deilig å komme seg ut i morgensolen før det ble for varmt. Nå ser det ut som om det skal skye til her...

 

Må klippe gresset i dag, så det ligger an til et par trimpoeng i dag også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Rakk ikke plenklippingen i dag. Det ble deriomot pølse på 7-11....MEN jeg er på 1300 blank kalorier idag (inkludert popcorn på kino).

 

En aldrende dame (les meg :)) hadde litt av en opptur etter kinoen. Vi damene sto utenfor uterestaurantene utenfor kinoen for å se etter ledig bord, hvorpå det reiser seg en søt, ung mann på ca. 25 år og kommer bort til denne damen og sier: "Jeg må bare få lov til å si at du er utrolig vakker" :-) Det var vel gutten sin det, tenker jeg :) Sånt kan man jo leve lenge på - han skulle bare ha visst, he he...

 

I morgen tidlig skal jeg trene hos fysio'n en drøy halvtime før behandling. Bør vel strengt tatt komme meg i seng...

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Jeg er så usannsynlig trøtt....og så skal jeg trene om mindre enn en time! Hjelp og trøste!

 

Ellers ikke noen planer idag før jentemiddag hos venninne i kveld. Jeg har bestilt et eller annet magert :)

 

Jesper ustanselig her - får komme meg i dusjen, så kanskje jeg våkner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

27 grader i skyggen her nå, og 28 INNE....puhh...meeeen jeg klager IKKE! Vi må jo bare suge til oss alt vi kan få av sol og varme denne sommeren. Det har vært mange tunge, fuktige skyer rundt her i hele dag, men ikke foran sola :-)

 

Det ble ett trimpoeng med styrketrening hos fysio'n på morgenen. Var full av energi da jeg kom hjem og gikk løs på bilen med vann og svamp. Siden har jeg stort sett vært i sola og i telefonen. Det er som om alle jeg kjenner skulle snakke med meg akkurat idag. Så den boken jeg prøvde å komme i gang med idag, måtte jeg bare legge til side.

 

Håper på oppholdsvær til og med i morgen i alle fall. For da skal den berømte Maleren gjøre seg ferdig med huset mitt, og jeg kan rydde bort malingsspann og koster fra garasjen. Synes hele sommeren har gått med til dette maleprosjektet grunnet dårlig vær. Nok værprat for idag.

 

Drar snart på middag hos venninne. Må være taxi for et par andre, så jeg skal på sight-seeing i Bærum (hvor jeg ikke er spesielt godt kjent) før jeg er fremme.

 

Har ikke spist allverden i dag, men nok til å holde forbrenningen oppe. Kanskje blir det noen kalorier til overs til dessert i kveld? :-)

 

God ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Det ble helt klart dessert - deilig nystekt blåbærpai med is. Og så ble det 5 unødvendige håndfuller med Sørlandschips :) Hovedretten var deilig marinert kyllingfillet som var grillet, masse salat og litt ris.

 

I morgen får jeg komme meg ut på en forbrenningstur. Spent på været forresten. Blir det male-grunnmur-vær, mon tro?

 

Natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Maleren er her, men om været oppfører seg pent, er HØYST usikkert....

 

Kveldens påfyll i tarmene gjorde sitt utslag på vekta i dag. Idag blir det å holde tøylene stramme. MÅ få klippet gressplenen idag før ny dose regn, og så SKAL jeg ha meg en trim-session i en eller annen form. Kanskje ta med hoppetauet på treningssenteret idag?

 

I morgen er jeg invitert på ny jentesammenkomst. Veldig hyggelig, men akk så utfordrende kalorimessig.... Og mandag skal jeg på besøk til et par fettere som jeg ikke har sett på et år eller no', og der er det annonsert nystekte skolebrød på menyen...STØNN!

 

Tirsdag er barna tilbake igjen :-) og da må jeg tenke nytt på matfronten igjen. Men det går så fint så :-)

 

Ha en fin fredda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Maleren er ferdig, og regnet HØLJER ned. Æ'kke mulig med sånn uflaks! Eller når det gjelder meg, så er det det. Føler meg forfulgt av en sort sky til tider...

 

Lurer på om det er noe PMS på gang her...har skeiet ut med SANS-is (MYE....)og tørkede aprikoser. Nå vet jeg at jeg IKKE kan ha noe slikt i hus, men det visste jeg jo da jeg kjøpte den, så gudene vet hvorfor jeg gjorde det...:) Men det var en mager middag, så totalt er jeg oppe i 1700 og et eller annet kalorier idag. Ikke katastrofe, men irriterende. Spesielt etter blåbærpai på besøk i går...

 

Ikke fikk jeg beveget meg i dag heller. Måtte passe litt på maleren som aldri ble ferdig...han brukte dobbelt så lang tid som jeg hadde sett for meg - både i tid og penger....Men med mindre jeg har grunnmur uten maling etter regnet som pågår nå, så er han i det minste ferdig. For håpentligvis for de neste 10 år. Jeg lover å ikke gnåle mer og husbeis på en stund :)

 

Det ble ikke så mye søvn i natt, så jeg tror jeg kaster inn håndkleet for idag, og håper på en magrere dag i morgen. Skal jo på jentesammenkomst med reker og hvitvin....

 

Natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...