Gå til innhold

Felles mål mot jul? Fra 14 november..


Gjest vaaren
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg gikk et Grete Roede-kurs i januar iår, og har nå tenkt å gå ned de siste 10-12 kiloene ved hjelp av arbeidsboken og nettet.

Jeg startet på 97 kilo, og veide idag morges 80,7. Var ned i 76,8, og har som dere skjønner da lagt på meg noen kilo de siste månedene. Men jeg er ganske overbevist om at jeg skal klare å nå målet mitt som er 68-70 kg.

Tenkte legge ut data her, hvis flere kunne være interessert i det samme. Ser noen som gjorde det tidligere i høst, og det ser ut til å være en bra motivasjonsfaktor.

Målet mitt er å gå ned 8 kg fram til jul, og de resterende i begynnelsen av 2006.

 

Mine data:

Alder: 35

Vekt: 80,7

Målsetning: 68-70 kg

kcal: Prøver ligge på mellom 12-1400 kcal per dag fordi det blir liten tid til trening.

 

Fint om noen melder sin interesse så kan vi utveksle erfaringer og gi hverandre tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir med...

 

Jeg skal ned 5-6 kg til,men prøver å gå ned minst 3 kg før jul.

Det blir ikke lett,men jeg vil klare det.

 

Alder:34

vekt:71.3kg

Målsetning:65kg

Kcal:prøver å ligge på etsted mellom 1400-1600 kcal.

 

Minni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir med...

 

Jeg skal ned 5-6 kg til' date='men prøver å gå ned minst 3 kg før jul.

Det blir ikke lett,men jeg vil klare det.

 

Alder:34

vekt:71.3kg

Målsetning:65kg

Kcal:prøver å ligge på etsted mellom 1400-1600 kcal.

 

Minni.[/quote']

 

Så fint at flere blir med her:) Et spørsmål til deg Minni: Er erfaringen din at du går ned bra når du ligger på det antall kcal du nevner? Jeg synes det virker høyt, men det kan jo skyldes at du trener en del kanskje? Jeg forsøker nå første uken å ligge mellom 1200-1400 tror jeg, så får jeg se om det gir meg det resultatet jeg forventer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å svare uten å gå på den "sitat"knappen?? Så unødvendig å gjenta det den over sier liksom.. Er litt ukjent med sidene enda, så håper noen kan tipse meg.

 

Ellers vil jeg bare legge inn en kort tilstandsrapport:

Er bare tirsdag idag og jeg startet opp for fullt igjen på søndag. Synes det er godt å føle at jeg er på vei nedover igjen på vekten. Og det er virkelig rart hvor fort man føler seg bedre til sinns synes jeg. Man føler seg liksom lettere allerede etter et par dager - sikkert fordi psyken vet at man er flink og fordi det sunne matinntaket gjør oss i godt humør. Vet at det sikkert kommer dager hvor jeg blir ordentlig fysen, men det er liksom ikke så lenge til jul, og da skal jeg unne meg å ikke telle kcal en dag eller to. Skal ikke overspise, men prøve finne en gyllen middelvei, slik at man ikke får masse å ta igjen etter jul.

Det fine med delmål er at man ikke ser så altfor langt fram i tid synes jeg. Vet at målet mitt fram mot jul er ganske ambisiøst, men jeg skal jobbe hardt for å komme dit. Og går det ikke, så blir det noen ekstra uker ut i 2006 før jeg kommer dit jeg vil.

 

For ca. et år siden nå så veide jeg faktisk 97 kg...... Og nå rundt 80.. Ganske fornøyd med det, men irriterende at jeg faktisk aldri tenke på å prøve Grete Roede før jeg rakk å bli 34 år. Men men, ser positivt på det, og glad noen introduserte meg for konseptet hvertfall. I mine øyne, det absolutt beste alternativet når det gjelder slanking og kosthold.

 

Sånn, da var skrivekløen over for denne gang. Ønsker alle lykke til med sine dager, og så får vi glede oss til mandag da vi skal veie oss igjen.. (eller hvilken som helst dag forresten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder 23 år

Vekt 81,2

Mål 70kg i første omgang

 

Hei. Jeg syns dette hørtes ut som en fin måte å få litt motivasjon på. Jeg har jobbet med vekten siden i sommer, veide da nesten 90 kg. Men jeg merker nå at motivasjonen synker og det er lettere å ty til chips, brus og godterier. Jeg følger grete roede sitt kosthold, (har gått 2 kurs tidligere) veier ikke maten, teller heller ikke alle kcal, i en ellers hektisk hverdag. Når jeg på lørdagskveldene unner meg litt ekstra ser jeg over antall kcal i snop osv. Mitt koshold består i to grove skiver me pålegg, morgen, lunsj, kvelds og en liten porsjon middag, frukt og melkerasjon som et mellommåltid. Ellers drikker jeg så mye vann jeg klarer og trener to ganger i uken.

Drikker også en kopp med grønn te hver dag (prøver).

Håper dette kan hjelpe oss til å gå ned i vekt (ikke alt for sakte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne med på felles mål før jul... skulle gjerne gått ned 5 kilo til,har hitil klart 25.over en lengre periode. men nå har vekten stått stille veldig lenge,jeg har veiedag torsdag så da håper jeg den har rørt seg noe.(men er litt i tvil,da jeg kjenner at det måndelige er på vei...) Men har nå som mål og klare 3 kilo til jul.. så det er bare og stå på.

 

Vekt:72,5

Midjemål:70

Ønsket vekt:65-67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått kurs tidligere, ned 15 kg. Har 20 til jeg vil ned, tar meg nå en pause fra kurs til januar. Har mange gode vaner, men de har sklidd ut den siste mnd. så nå er det bare å sette i gang igjen!

 

Alder 29

Vekt 83,4

Mål 63

 

Håper å bruke dette forumet en del framover, og siden jeg er "gammel" i gamet har jeg lært en del den siste tiden. men nå trenger jeg motivasjon for å ikke gi meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...