Gå til innhold

Hjelp!!!


Gjest litjpia

Anbefalte innlegg

Gjest litjpia

Hei hei

 

Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide i 3,5år no, og det begynner å tære litt på forholdet også, pga at vi ønsker dette så sterkt selv. Vi vet ikke hva vi skal gjøre lengre. Vi er temmelig fortvilt over dette. For ble gravid etter at vi hadde vært sammen i tre mnd, Men mista desverre den gangen. Så hvorfor vil det ikke klaffe en gang til.

 

Er det noen som har noen tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Hei hei

 

Jeg og samboeren min har prøvd å bli gravide i 3' date='5år no, og det begynner å tære litt på forholdet også, pga at vi ønsker dette så sterkt selv. Vi vet ikke hva vi skal gjøre lengre. Vi er temmelig fortvilt over dette. For ble gravid etter at vi hadde vært sammen i tre mnd, Men mista desverre den gangen. Så hvorfor vil det ikke klaffe en gang til.

 

Er det noen som har noen tips til meg?[/quote']

 

 

Hei! Har du tatt utskrapning etter aborten? Det kan være et hinder om du ikke har gjort det! Et annet vel brukt metode er å ikke tenke på det i det hele tatt i et par mnd, bestevenninna mi og sambo hennes prøvde i 2 1/2 år og ingen ting skjedde, de ble sjekket ut hos lege, og ho skulle muligens begynne på hormonspray, men rakk det aldri for 2 uker etter legetimen var jenta gravid på vanlig måte uten hormoner. De slappet rett og slett av og da klaffet det.

Ungen er 7 mnd.

 

Ellers er det jo å få hormonspray, men få lav dose slik at det ikke løsner mange egg...

 

Ønsker dere lykke til!!!

 

Klem fra Gry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

hei. Nei fikk ikke utskrapning, for at alt kom av seg selv. Var på sjukehuset å fikk etterkontroll, å der fant de ut atdet ikke var noe galt.

 

Har prøvd det meste, men har ikke tatt opp det med noen lege enda da. Men har vurdert det, for å finne ut om det er noe galt med oss eller noe sånt. tenkte jo da på å få en hormonkur da om det hadde vært mulig. For vi sliter, men har prøvd å slappe av og alt sånt. Det hjalp ikke å få tankene over på skole engang. Så er litt deppa pga det da.

 

Håper jo på det beste da. For legene sa at jeg kunne få barn igjen, men vet ikke jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest femalia

Jeg er laaangt fra noen ekspert på området, men mener å ha hørt at grensen er omtrent slik:

Under 25 år - oppsøk lege dersom man ikke blir gravid i løpet av to år

25-30 år, oppsøk lege etter halvannet år med prøving

30-35 år - oppsøk lege etter ett år med prøving

over 35 år - oppsøk lege etter 6 mnd med prøving

 

Jeg har et par venninner som har fått hormonbehandling, og har derfor fått all mulig informasjon om kunstig befuktning inn med t-skje, men tør ikke garantere at det er helt korrekt det som står her. Men, det gir jo en pekepinn og selv om du er veldig ung (jeg tror av en eller annen grunn at du er ganske ung?) - så bør dere oppsøke lege nå som dere har forsøkt i over 3 år.

Og kanskje er det noe etter forrige graviditet som nå hindrer deg i å bli gravid? Da er det jo veldig greit å få sjekket det ut.

 

Men, jeg tror ikke jeg hadde brydd meg om å slanke meg midt oppi det her, da hadde jeg evt skrudd av "graviditets-bryteren" og konsentert meg om KUN slankingen. Kanskje er det nettopp det som skal til...? Hvem vet?

 

Ønsker deg imidlertid lykke til med begge deler, håper du oppnår suksess på begge plan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litjpia

tusen takk for tips.

 

Jeg skal finne ut av dette etterhvert, men vi få rse om jeg kommer meg ned i vekt til å begynne tror jeg.

 

Som du sa at jeg er ung, så er jeg jo 23 år, så er jo egentli ganske ung.

Men vi får se no hva jeg kommer fram til, det er iallfallgreit å få noen tips om dette. Men det kan jo også kansje være at jeg og sambo ikke matcher sammen også, å da kan det jo kansje være det også, vet ikke jeg.

 

men er ikke enkelt å slå av den bryteren inni mellom heller. må vel bare prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...