Gå til innhold

noen som vil være med meg ned i vekt??


Gjest glupiii

Anbefalte innlegg

Gjest glupiii

trengernoen som har samme mål som meg... jeg er 71 kilo men vil ned til vekta stopper på ca 55 kg.. trrenger noen som kan holde motivasjonen min oppe. noen som vil d samme som meg?går nå på minikurs på grete roede.. ta kontakt da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tunfisk

hei. jeg holder også på å går ned i vekt. har akkurat innhentet meg fra en "litt slapp" perode, men nå er det full fres, mye motivasjon, og ingen "gi-opp-perioder"!!

 

jeg veier litt mer enn deg, veier 77 kg. jeg er 166 cm høy og målet mitt er ned til 58 kg omtrent... hvertfall mellom 58 til 62 kg. jeg har fordelt kiloene slik at jeg planlegger å gå ned 3 kg i månden. og det første delmålet mitt er å veie 74 kg til jeg begynner førsteåret på universitetet 15. august. kan ikke du også sett deg et mål til rundt den datoen da? så kan vi prøve å hjelpe hverandre til å greie det målet først. har veiedag på mandager, slik at det ikke blir noen unnasluntrere i helgene!!

 

ååh, kan ikke vente til vekten en dag viser under 60 kg, men aller først til den viser 75! det er så motiverende å se nedgang!!

 

har du noen fast veiedag i uken du da? synes du mandager høres helt forskrudd ut, eller blir du med på det du også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest slimsoon

Heissan. Kom hjem fra ferie i går ned masse kos og moro. Hadde likevel slankespøkelset bak i hodet hele tiden og det gikk ikke så verst. Satt i ferjekø på vei hjem og så på alle som burde blitt med i vektklubben. Tenkte at sååå langt skal det aldri gå.Så nå er jeg her. Fikk jente nr. to i oktober og begynte etter det å trene ganske heftig. Spinning er helt konge. Har bestemt meg for å fjerne slapp mage etter svangerskap og er derfor nødt til å gå aktivt inn for å bli kvitt åtte kilo i første omg. Skal til Tailand i desember og målet er BIKINI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste innleggene deres og fikk så lyst til å være med..

 

Jeg veier 72 kg og er 163 høy. Målet mitt er i første omgang å komme ned til 60kg til jul. Så får jeg fin justere det der etter.

 

Jeg har en jente på 5 og et halvt år, som jeg la på meg 38kg da jeg gikk gravid med henne. Dessverre slet jeg med vektnedgang de to første årene etterpå, og da jeg begynte å gå ned i vekt gikk det sakte.. så jeg har brukt 3 år på å gå ned 23kg. Veide 71 før sommeren, så det er komt 1 kg på i sommer.

 

De siste 15kg gikk jeg ned fra 4.juni 2006 til juni 2007.

 

Begynte treningen seriøst igjen i går, og har alltid trent mye, bortsett fra da jeg var gravid og var dårlig, og turte ikke trene før jentungen var to år fordi jeg skammet meg over meg selv og for hvor stor jeg var blitt. . det er vel den eneste perioden i livet mitt fra jeg var 11 og frem til nå at jeg IKKE har trent. (gikk bare turer)

 

Jeg er med på å sette meg et mål på 1kg ned til 15.august.:-) Er dere andre med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg kan det.. er 158 cm høy, og veier 72 kilo(utfra min nye vekt). den gamle veide jeg 70 på..Har to tette svangerskap bak meg, jente født i februar i fjor, og jente som ble født i mai i år. Har egentlig hatt en trivselsvekt på 62, og jeg håper å komme dit igjen. Strengt tatt skulle jeg vært under 60 kilo, men det skal nok holde hardt. Spiser mye mindre enn jeg har regnet ut jeg skal spise, men føler jeg spiser nok. Begynt på treningsstudio nå, trent 3 dager denne uken. Sliter med å finne ut hva jeg skal spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil gjerne være med. er en 18 år gammel jente som er 175 høy og veier 73 kg. vil ned til 55 kg. mitt første mål er 70 kg og tror dere det er for raskt å gå ned til 28 august? fyller 19 da.... har lyst å sette meg mål men er ikke sikker på hva som er realistiske mål... var inne i en dårlig periode i mars veide da 77 kg og gikk ned til 72 på to uker men det var ekstrem slanking.. det positive er at jeg nå spiser normalt igjen og har bare gått opp ett kilo siden ekstremslankingen... har dere noen slags plan eller? jeg følger først og fremst kcal innholdet men er usikker på dette med fett og karbohydrater... noen som vet litt mere der? hilsen bergensjenta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du er 175 høy og veier 72kg. og vil ned til 55kg. Er ikke det litt voldsomt?

 

Hvis du skal sette deg mål for hva som vil være fornuftig å gå ned på 1mnd så er det å gå ned mellom 200-500 gram i uka som gir deg en stabil vektnedgang og som gjør det lettest med at den vekten du tar av forblir borte:-)

 

Husk at først og fremst for å gå ned i vekt så er dette en livsstilsendring og man bruker gjerne litt tid på å få den arbeidet inn. hvis man ser på dette som ren slanking så kan det bli vanskelig å ikke sprekke. Det er også love til å kose seg innimellom. Selv har jeg lagt kosen min til fredagskveldene. Og jeg tar meg et glass vin eller en øl innimellom. Vedsiden av det trener/mosjonerer jeg 3-5 ganger uka.

 

Hvis du setter sammen riktig kosthold med trening/mosjon så tror jeg at det vil gå veldig fint med deg, og hold deg unna ekstremslanking!! For det har ikke kroppen godt av. da forsvinner ikke fettet, men vann fra kroppen.

 

Hvis du vil forbrenne fett vil jeg anbefale trening med lav puls.. dvs. at pulsen ligger på 130-150 kanskje... det kommer an på hvilken trening du driver med. ta å spør en som er kyndig til å svare deg på slike spørsmål, send inn spørsmål til spesialistene her inne:-) De er flinke og gir fornuftige råd.

 

Er det noen av dere andre som har noe å tilføye??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...