Gå til innhold

Merker det i hodet?


Gjest queen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, bare lurte på om noen merker det i "hodet" at de har lagt om kostholdet. Jeg er ikke svimmel, men har en litt rar følelse noen ganger.

Kostholdet inneholder jo minimalt med "sukker", så det kan kanskje ha noe å si. Kanskje det er kroppens måte å si ifra på. Noen som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært svimmel noen ganger, og andre gangr litt "lett", noe jeg har tatt som et tegn på at jeg snart blir svimmel, og som jeg begrunner med lenge siden mat, eller for lite mat den dagen. Vær litt obs at du får i deg nok. jeg har merket dette spesielt de gangene jeg har trent veldig hardt, da bruker kroppen opp alt av energi den har fått, og jeg går "tom".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' bare lurte på om noen merker det i "hodet" at de har lagt om kostholdet. Jeg er ikke svimmel, men har en litt rar følelse noen ganger.

Kostholdet inneholder jo minimalt med "sukker", så det kan kanskje ha noe å si. Kanskje det er kroppens måte å si ifra på. Noen som har noen tanker om dette?[/quote']

Du trenger kanskje mere søvn og hvile på kurset.Og husk vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir lett svimmel når jeg slanker meg, spesiellt når jeg reiser meg opp etter å ha sittet i ro en stund. Ellers kan jeg bli svimmel om jeg har fått i meg for lite mat, og det går fort over om jeg bare får i meg litt karbohydrater. Tørket frukt fungerer utmerket for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er et sitat fra en artikkel i vg ang sukkeravhengighet:

 

"Symptomene på sukkeravhengighet kan være så mange at de lett kan forveksles med andre plager, mener hun.

 

- Den aller viktigste plagen er humørsvingningene. Humøret kan svinge hyppig fra den ene ytterligheten til den andre. Det ene øyeblikket kan du være glad og fornøyd, det neste irritert og grinete. Hyppige gråteanfall og søvnproblemer er også vanlig, sier Jonsson.

 

Hun har selv vært behandlet både for alkoholisme og sukkeravhengighet. Hun beskriver plagene som svært smertefulle.

 

- Som sukkeravhengig kommer du ofte i en tilstand som er svært ubehagelig, og samtidig vanskelig å forklare. Amerikanerne kaller det «foggy brain» (tåkehjerne). Du er trett, men samtidig rastløs og veldig ukonsentrert. Du har et sug etter noe søtt som er som om du skulle hatt tannpine i hele kroppen.

 

Hun mener at noen er mer følsomme for sukker enn andre."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da er det tydelig at dette ikke er noe jeg er alene om å ha. Jeg har også sovet dårligere i det siste, følt meg rastløs og litt tiltaksløs, men har ikke tenkt at det kan ha noe med vektreduksjon å gjøre. Det var nyttig å lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...