Gå til innhold

På an igjen.. Høstmål!


Gjest umulius

Anbefalte innlegg

Da er en ny tråd i samme spor som de tidliger "på an igjen.."-trådene startet.. Og jeg håper både nye og gamle henger seg med!!

 

Vi er jo en flott gjeng fra tidligere, hvor noen omtrent er i mål eller har et stykke igjen. uansett så er vi her for hverandre. Og deler opp- og nedturene i ukene som går.. :) Så håper dere henger dere med utover høsten..

 

Tenkte å opprette egen reultat tråd som tidligere også.. Så¨kan man jo legge inn og redigere for hver uke.. Og ha med mål osv..

 

Da er det bare igjen å si: Håper vi får like mye liv her, om ikke mer, som på den forrige tråden;)

Ny start med nytt mot alle sammen!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 412
  • Created
  • Siste svar

Alltid godt med ny tråd! Tenk, for noen av oss er det her den tredje på-an-igjen-tråden - det er ikke verst! Og vi har blitt noen kilo lettere siden nyttår, ikke sant? Håper det kommer noen frisk puster inn også, det ville vært koselig! :)

 

Det var så deilig å sykle til og fra jobb i dag, i strålende vær. Har brukt bilen altfor mye i sommer, men det har vært en del regnbyger, og kjøpte jo min første bil i mai... Men jeg skal prøve å være flinkere utover høsten nå. Høsten er nemlig den fineste årstiden synes jeg. Det lukter godt, det føles friskt og godt, og jeg er glad når jeg da kommer inn og er litt bløt i håret og kan ta på meg en ullgenser å kose meg med et pledd i sofaen, strikkinga, og en kopp kakao... eeeh. jeg mener en kopp te ;) Har blitt veldig flink til å ikke drikke kakao og spise sjokolade, kaker og is... Mine svake punkt... Men det her handler jo om å endre livsstil, ikke å bare være på slanker'n noen uker!

 

Gleder meg over den nye tråden! Skal rusle på butikken og handle inn til fruktfatet mitt. Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

åå så gøy... skal ikke mye til for å glede hihi..

 

denne uken her blir litt amputert da min samboer har tatt mandlene i dag.

og ikke kan hjelpe til med det slag... men men.. får se det også som trim ;)

 

skal nok få komt meg ut litt etter ungene er lagt seg, tenker jeg.

 

 

Det var rett deiligt å begynne på jobb igjen

godt å få faste måltider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ny tråd !!!! Jeg er med !

 

 

Idag føler jeg meg skikkelig oppblåst. Har spist hjembakte grove rundstykker, en hel pose !! Smash på kino, og grillmat etter det !! Æsj, har ekkel følelse nå, magen står ut som ei tromme ! Men det er jo egentlig bare Smashen som er usunn, det andre bør jeg jo egentlig ikke ha dårlig samvittighet for, så håper ikke vekta er alt for gale i morgen..

 

Angående veiedag..Skal vi prøve å få samme veiedag alle sammen, nå som vi har startet ny tråd ? Tror det kan være ekstra motiverende ! Samme for meg iallefall hvilken veiedag jeg har.

 

Snakkes her i høst-tråden ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har vært medlem i vektklubben en stund - bruk den kun til å noter hva jeg har puttet i meg.... når jeg har gått på GR kurs.... Men nå har sommeren vært lang og med dårlig vær og barn med vannkopper - ooobs IKKE bra for meg - buksene strammer rimelig godt nå kan man si. Så jeg vil gjerne prøve å være med på denne tråden, kanskje finne litt motivasjon på denne måten.

 

Men jeg er helt fersk på dette området så jeg får følge med og gjøre så godt jeg kan....

 

SATSER PÅ STRÅLENDE RESULTATER...

 

Frulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupp1, ang veiedag, så tror jeg en del av oss har mandag som veiedag.. Og Juhuu har lørdag.. Jeg er enig med deg om at en "felles" veiedag kan være motiverende, men vil ikke at man føler man må bytte/veie seg mandag fordi en del av oss andre gjør det. Men vet ihvertfall uansett at noen av oss har mandag som fast dag, synes det er en fin dag jeg. for da må manvære flink i helga, om man kan si det sånn.. Så kan jo de som vil henge seg med på mandagene.

 

Velkommen Frulla! Bare å henge seg på, jo flere vi er jo bedre blir det;) Har egen resultat tråd også, som du kan finne under " Resultater På an igjen.. Høstmål", hvor vi legger inn hvordan vi ligger an hver uke..

 

Onsdag allerede.. ukene går fort, selv når man er ferdig med ferie! Skal straks sykle til jobb i solskinn:D Deilig!

 

Ha en flott dag alle sammen! Snakkes senere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss, Frulla! :)

 

Jeg er ikke vanskelig av meg, så jeg bytter om veiedag til mandag, ikke noe problem! Er enig i at det er greiere å ha samme veiedag, en fin motivasjonsfaktor. Så dnene veieuka blir 9 dager for min del... ugh!

 

Føler meg forresten veldig slank og lekker i dag - i ny 3/4 bukse, tettsittende, og rompa mi ble faktisk veldig fin ;)

 

For en herlig dag! Skrives plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

veie dag til mandag, i håp om å holde meg til det jeg skal i helga...

men glemte no det no på mandag...

kommer vell inn i det etter hvert..

 

litt gøy når alle resultatene kommer samtidig..

 

litt mer positiv til skritt telleren etter noen dager på jobb.

jeg lander på 5000 og det er vell bra ????

går jeg en rask tur på 50 min så blir det rett over 10 000

men det blir jo ikke hver dag..

 

tror virkelig jeg trengte den skritt telleren ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har ikke vært så mye borti dette her før på nett. Prøvde meg en gang, men datt av.... Men nå... vil jeg gjerne være med.

Har forstått det sånn at mandag er veiedag. Blir med på det.

 

 

Jeg hadde trengt noen tips på hvordan det er smart å gå fram når man skal komme igang med trening, noen som har gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Juhuu! Er så deilig når man føler seg flott i noe altså!! Og du har jo all grunn til å føle deg flott også, sånn som du har stått på siden jul og lenge før det;)

 

Skritt-teller er en motivasjons faktor ja.. Skal ha på min på jobb nå resten av uka. Og se om jeg går like mye som før ferien.. Har en litt annen jobb nå om dagen.. Så frykter at jeg ikke går så mye som før.

10000 er jo kjempe bra Linda!! Er det ikke no rundt der de anbefaller da?!

 

Velkommen Mammen! Håper du kommer til å trives med oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips for å komme i gang med trening...? hmm.. Jeg har ikke trent så mye selv det siste halve året, så jeg er nok ikke den rette til å gi tips... :/ Men å starte i det små med realistiske mål, er nok en grei huskeregel. Bedre å legge lista på et nivå man ikke river over med en gang. Og så er det lurt å gjøre noe som er lystbetont, gjerne gå tur med andre f.eks. En periode da jeg slet veldig med motivasjonen, satte jeg opp i ukeplanen hva jeg skulle trene når (spesielt hvilke timer på treningsstudio jeg skulle være med på). På den måten fikk jeg dårligere samvittighet hvis jeg sluntret unna enn når jeg "skal prøve å trene tre ganger i uka...". Håper du finner noe du vil trives med! Har du drevet med noe form for aktivitet/sport tidligere? Noe du kunne tenke deg å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forsøkt a delta i diskusjonsforum før,men har lest noen av kommentarene og det kan være akkurat hva en trenger for å holde inspirasjon og humøret oppe. Gikk rett opp alle kiloene som jeg tok av rett før sommeren. Er tilbake til samme matvaner som tidligere og selv om de ikke er veldig dårlige så blr vinen ekstra god om sommeren. sammen med peanøtter og chips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karkat: velkommen til oss! Håper du finner den motivasjonen du trenger her! :)

 

Linda: wow!!! ny rekord med skrittelleren???

 

Jeg skal sykle hjem fra jobb nå, deilig! :) God middag folkens! Hos oss blir det sei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og velkommen til alle nye her inne ! Fint at vi blir flere ! :)

 

Henger meg på veiedag på mandager.

 

Har dere andre bestemt dere for noe nytt høstmål ? Har ikke bestemt meg enda jeg.

Kjenner at jeg mangler motivasjon for å ta meg sammen og prøve å gå ned noe mer, selv om jeg egentlig har lyst til det. Det vil si, at egentlig er jeg ganske fornøyd med den vekta jeg har nå, og nå som det går mot vinter, og man skal pakke seg inn i klær, kjenner jeg at jeg ikke har den samme motivasjonen, som når jeg skulle slanke meg til bikinikropp..Hvordan er det med dere ? Hva er deres motivasjonsfaktor nå ?

 

Det som motiverer meg litt nå, er at jeg tenker at jeg egentlig vil ned ett uvisst antall kilo til, for å bli helt fornøyd. Og istedenfor å vente med å gjøre det til neste sommer, skal jeg gjøre det nå, rett og slett for å endelig kunne kjøpe klær i en størrelse som jeg kan ha i lang tid framover. Da tenker jeg f.eks på olabukser som går på tommer. Har akkurat kjøpt meg en ny stilig sort dongeribukse, som sitter som ett skudd, men den blir jo antakeligvis for stor om jeg går ned noen kilo til. Og det er jo både uøkonomisk og irriterende ! :) Så jeg prøver å motivere meg selv ut fra det, at jeg nå skal bygge meg opp en garderobe som kan vare en stund !

 

Oj, der kom jeg på noe jeg har glemt å fortelle dere !

Dere "gamle" her inne husker kanskje at jeg brukte å røyke av og til og hadde planer om å slutte ?

Vel, iallefall slutta jeg å røyke den siste dagen av ferieturen vår !! Det er noen uker siden nå ! Har røyka under et venninnebesøk etter det, men det var "kalkulert", og jeg ser det ikke som en sprekk. Jeg gir meg selv lov til å ta en røyk under slike "kalkulerte" anledninger, for vet av erfaring at jeg mye lettere klarer å la være å begynne på hverdagsrøykinga da.

 

Huff, dette ble langt, og handler bare om meg selv, men skal komme sterkere tilbake senere !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

no fremover:

 

*høstferie

*svigers gullbryllup i nov

*julekjole

og den største

SYDEN til neste sommer... Det blir min første tur siden jeg fikk barn i 2000....

 

så slik deler jeg opp året, og rekner 0,5 kg i uka...

 

planen er god, sant??

 

 

18 372 skritt er ny rekord for meg i allefall

og det blir sikkert lenge til jeg ser det igjen...

( hittil i dag: 2039...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med røykestopp, Tupp1 :)

 

Min motivasjon:

*først og fremst se 70,0 (gjerne 69,9, bare for å føle på hvordan det er å se 6-tallet først :)

*gå ned mest mulig til 1. september, for det er dagen for to år siden jeg startet mitt første Grete Roede kurs (en stor takk til opplegget altså, tenk om jeg hadde fortsatt i samme duren som før...? ugh ugh...)

*ikke fortelle noen i den nærmeste familien (min familie, som bor i en annen landsel enn meg, som ikke har sett meg siden 74-kilo), at jeg er flink. Blir gøy å se hva de sier når jeg kommer til en familiesammenkomst om to måneder, hehe)

*syns 68 er et fint tall

*Etter hvert komme ordentlig i gang med trim...

 

Snaaaart helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over hvor flinke der er til å oppmuntre.

 

Nå nærmer det seg helg og det blir spennede å veie seg på mandag.

Å sette opp en ukeplan for trim høres ut som en god ide. Det kan vel være lurt å ikke ta for hardt i heller men å begynne i det små. Har gått på noen sånne smeller før for å si det sånn :-)

 

Selv om jeg prøver å legge om kostholdet har jeg tenkt å unne meg et par glass vin i helgen...

 

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg!!! Har jobbet overtid i dag, men nå skal jeg pakke sammen og komme meg hjem. Godt å være sånn nogenlunde ajour med jobben før helga, da er det lettere å komme seg på jobb mandag morgen! :) I tillegg vaska og rydda jeg leilighetai går, så det blir godt å komme hjem en tur. Blir ikke hjemme så lenge, for jeg skal i bursdag i dag. Ut å spise, ugh ugh! Men jeg har kalkulert med det i dagsdosen, så det skal nok gå bra. Og så skal jeg kjøre bil, så da slipper jeg å bli fristet av vinen... sukk...

 

Ønsker dere alle en sunn og sprek helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny rekord Linda! Det kan du være stolt av!! Og du har jo virkelig noen fine motivasjons-mål, om man kan kalle det det.

 

Og Juhuu, bare stå på videre! Før du aner så ser du 6-tallet først..:) Men først må det litt jobb til, men det vet vi jo alle!

 

Gratulerer med røykeslutt Tupp1! :) *Stolt av deg*

 

Nå om dagen er jeg litt som deg Tupp1, mtp mål og sånn.. Er egentlig ganske fornøyd, men vil gjerne ned litt til.. Men kan gjerne være cm og ikke kilo det står på egentlig.. Har lyst til å se 80cm rundt navelen.. Og det er jo noen cm til.. Mest lyst til det mtp at det er på mage/lår det legegr seg. Og det er vel et felles velkjent "problem" vi kvinner har?!?

Så skal tenke litt mer på motivasjonsfaktorene mine denne helga.. Så kommer jeg tilbake til det!

 

Koselig med nye tilskudd, velkommen karkat!

 

Håper du koser deg litt i helga Juhuu, og det å kjøre en sånn kveld er jo veldig lurt da! Mange kalorier spart! :)

 

Ha en fortsatt fin helg! Snakkes senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

helg og veiedag på mandag!!!!!

Her er det bare å holde seg i "skinnet"

tror det var lurt å bytte dag.... :)

 

Gratulerer med røykestopp, Tupp1..

krysser fingrer og tær for deg,

har selv vært røykfri i 2 1/2 år no... :)

 

 

God helg alle sammen,

skal bake noe gjærbakst no....uten å smake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom å sier at jeg har funnet dere :-)

 

Har fortstatt ferie, hele 1 1/2 dag, og 3 tilvenningsdager i barnehagen til uka. Dermed kun jobb torsdag og fredag.

 

Men en utrolig flott start for en normal hverdag igjen.

Jeg har ikke vært på vekta siden sist, men må innrømme at jeg har kost meg, vært veldig flink med stepperen, gått 1 2 timers tur og noen små turere :).

 

Mandag er helt greit tror jeg å bytte til i veiedag, har hatt onsdag i over 1 1/2 år, har prøvd å forandre men havner på onsdag igjen... men må prøve.

Var veldig flink med skrittteller før, men fikk nok av den.

 

Ellers Hallo til alle nye.

 

Hodet er i ferie, grunnen er nok at vi hadde nydelig vær hele denne uken, med en brå slutt i går kveld, nå er det regn igjen.

Skal kose meg denne siste helgen før det er harde bud igjen :), blir egentlig veldig godt.

 

Mine mål denne høsten er at jeg skal klare å gå flere turer i uken alene, for hun jeg går med er fortsatt syk :-(.

Å prøve å gå ned de siste kg... som jeg vil tro ligger på nå 4-5 kg etter 4 uker ferie:-).

 

Deretter er det å holde vekta.

Men en liten ting, syns ikke klærne er blitt strammere, så denne steppemaskinen må jo gjøre underverker. Må skaffe en sånn selv, låner bare den jeg har nå..

 

Ha en herlig helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har gått fort, og imorgen tidlig er det tid for å gå på vekta igjen.. Gleder meg litt, og håper den første uka gir noen resultater.. Har vært ganske flink med maten, men var i bursdag i går, og da ble det litt kake og snop.. :)

Noen tp har det også blitt denne uka!

 

Koselig å høre fra deg igjen Ainae, håper du henger deg på videre også!

 

Har tenkt litt på hva som motiverer meg til å ta av litt til..

Og noe av det er å kunne kjøpe klær som jeg synes sitter fint, finner jo noe nå også.. Men er ofte trangt i livet, og sitter ikke sånn som jeg vil i lårene.. Bukser er det verste å kjøpe..

80cm rundt navelen, pga helsa!

Finne en fin julekjole, moro å pynte seg;) (En stund til jul ennå.. Men den kommer fortere enn vi aner dere..)

Og komme i bedre fysisk form, sånn at man kan gå en rask tur uten å bli gjennomsvett.. Og tilslutt få en sunnere livsstil med mer aktivitet enn jeg hadde før jeg begynte med livsstilendringen min i januar!!

 

Ha en flott søndag alle sammen! Snakkes imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...