Gå til innhold

Fit For Fight


Gjest Mimi

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dere har noen fast veiedag- eller om dere skriver det inn her i det hele tatt, men jeg har iallefall gått ned 800 gram siden forrige mandag:-)

Ble littegranne skuffa over at det ikke var mere, var oppe i 14 trimpoeng denne uken...Har ligget på mellom 13 og 1500 kalorier..har ikke målt midjen da- det kan jeg kansje gjøre..

Uansett- det går iallefall nedover!

...... Så nettopp at dere skriver det inn- bra resultater da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

800 gram er kjempebra, Imi. Det er ingen grunn til å være skuffet. Det er jo nesten et kilo! :-) Mange trimpoeng fører til mer muskler, og det vil vi jo ha.

 

De fleste av oss (alle kanskje nå etter at Merwell og Arti skifter dag) veier oss på torsdager nå. Vekta etter helga kan variere litt, men torsdagsvekta er ofte mer stabil. Du er velkommen til å være med på torsdagsveiedagen.

 

Merwell. Skjønner at det ikke var noe lett å la dattera di klippe seg.

 

Takk, Sans1, nå ble jeg glad. :-) Du bør jo forsøke å få i deg mer av de sunne fettsyrene i tillegg. Det er vel det som er viktigst om vinteren, tror jeg. Jeg vet forferdelig godt hvordan du har det. Jeg venter liksom bare på at jeg skal bli like trøtt igjen. Tidligere var det et ork å vite at jeg skulle ut et sted på kvelden (da måtte jeg iallfall sove litt først) og det var også stress å rydde på kjøkkenet. Å ha energi som jeg har nå er veldig uvant egentlig. Lurer liksom på om kvelden hva jeg skal finne på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Takk for hyggelig oppmuntring! Humøret er bedre nå, foten er bedre og lesinga går framover.

Jeg måtte kutte drastisk på kaloriinntaket nå, jeg er jo vant til å ligge like under 2000 kcal. Nå er jeg nede i 1500 kcal. Det har faktisk gått ganske greit, foreløpig da;)

 

Gratulerer med flott nedgang, Imi! Syns du må være fornøyd med 800 gram ja!!

 

Sans 1 og Merwel: man skal ikke undervurdere effekten ei god fyllekule har på humøret! Og det er viktig i disse høsttider;) Selv om kaloriene går litt i taket!

 

Tenkte jeg skulle prøve å hinke meg en tur ut i lyset i løpet av dagen.. Det er kanskje noe i det de sier om at det er viktig å få med seg litt dagslys!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i dag jeg- da jeg og samboeren min prøver å få barn( mest jeg har jeg inntrykk av da, men men...) Og han sa jeg ikke burde slanke meg når vi prøver. Er jo innenfor BMIèn, ligger i øvre sjiktet rett under 25, men uansett...Er jo ikke fornøyd og ble litt demotivert. Prøvde å fortelle ham at jeg ikke slanker meg i så måte- for jeg føler jo ikke at jeg gjør det! Spiser jo bare regelmessig, sundt og trener mye og holder meg vekk fra for mye usunt fett og søtt...

 

Kansje det er stresset han tenker på. Kommer iallefall til å fortsette å spise som jeg gjør jeg! Og heller prøve å "glemme" alt som heter forbrenning, kalorier, eggløsning og det som værre er:-)

 

I tillegg er ALLE venninnene mine gravide nå, er det ikke rart! Fikk siste nyhet i dag, den siste personen jeg trodde skulle bli gravid ble det- mot alle odds..Men ikke meg altså...

 

Måtte få ut litt frustrasjon- over både vekt og manglende fruktbarhet:-) Hjelper ikke å missunne andre- for verken vekt eller barn, det vet jeg, men følerdet snart må være min tur til å være DER! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imi, gratulerer med -800 gram, det er masse:)

Og, skjønner at det må være tøft å ikke få barn akkurat når man ønsker seg, og særlig da ser man alle gravide rundt en.... og, jeg er sikker på at din tur kommer:)

Tror nok legen tenkte på tanker og press på deg selv når han mente at du ikke burde slanke deg, men fortsett å spise sunt uten å være for opptatt av det.

 

Else, så delig det må være å føle at man har så mye energi!! Du kan bare komme hit og ta i et tak, hehe....

Men, har forresten begynt å ta rosenrot, og syns det hjelper. Er litt mere opplagt og ikke fullt så sliten lengre....

 

Arti, så bra at det går bedre med deg:) Og, ja, en fyllekule skader nok ingen tror jeg, ikke av oss her ihvertfall, hehe;)

Prøv å få litt dagslys, det er alltid godt, og hjelper på både humør og tanker....

 

Ha en super kveld alle sammen

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imi, jeg ville også tro at legen mener du ikke skal stresse. Det skal vel være lettere å bli gravid hvis man ikke stresser så mye. Spis sunt og tren du, men ikke la det bli pes. Du er jo ikke overvektig egentlig. Jeg forstår veldig godt at det kan være litt kjipt akkurat nå, men din tur kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen:)

 

Ikveld skal jeg ut å spise med noen venninner som også er fostermødre, og gleder meg selv om det blir ille for vekta imorra siden det blir sent....

Men, får ta det som det kommer....

 

Ellers går dagene greit her, men føler meg egentlig sulten om kveldene igjen, selv om jeg spiser mye frukt og igår ble det vafler også :)

 

Jaja, ha en fin kveld alle sammen:)

 

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er veiedagen like rundt hjørnet igjen gitt.. Jeg er spent. Jeg har aldri i hele mitt liv spist så lite. Det er utrolig vanskelig når det blir så mye hjemmetid altså.. Merker at jeg har vært litt bortskjemt, når jeg ikke er hjemme så spiser jeg jo ikke.. og til vanlig er jeg bare hjemme for å sove og en rask matbit. Nå, når jeg er lenket til sofaen dagen lang, klarer jeg bare å tenke på MAT MAT MAT HELE TIDEN... hehe. Helt forferdelig. Jeg spiser så magert jeg bare klarer, slik at det skal være nok mengde til å mette, men likevel er jeg sulten.

 

Det BØR vises på vekta, for å si det sånn.. for dette er på grensa til tortur for meg;)

 

 

Lykke til alle sammen! Vi tastes i morgen:)

 

Og Imi: jeg krysser fingrene for deg! Det ordner seg før eller siden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode ord!

I morgen drar jeg på jobb frem til søndag kveld og da er fristelsene over alt!!

Er flyvertinne og skal fly langtur på fredag- da må man jo spise det man blir servert. Pleier ikke være så helt galt, men problemet er å holde seg vekk fra småspisingen. Så er det jo det å finne rask sunn mat ute...og på restaurant med de andre.... Skal klare det! skal klare det!

 

Har fått mandarin kick for tiden- så jeg skal sørge for å ha en del i bagen min- mandariner og pepsi max og kvelden min er reddet:-)

 

Lykke til med veiedag i morgen dere andre- jeg skal ikke veie meg før neste torsdag slik at jeg kan henge med!

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen, og jeg har sannelig fått igjen for alt strevet mitt -ned 1 kg! (Fra 75,5 til 74,5kg). Det er jo helt utrolig. Noe er nok muskelsvinn pga ingen aktivitet, men vi sier at det aller meste er fett;)

 

Da skal jeg bare slutte å klage, og fortsette å spise like lite som jeg har gjort siste uka. Det er jo helt tydelig at det hjelper!

 

Hvordan har det gått med resten?

 

Imi: god tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankeklar

Hei igjen, alle sammen.

Gratulerer med nedgang, Arti! Det var jammen vel fortjent.

Og god tur Imi. Jeg slutter meg til alle andres "lykke til" med hensyn til graviditet. Det ordner seg. Har selv en venninne som sleit lenge, men det gikk til slutt og nå har hun to. (Og gratulerer med ned 0,8 - det er utrolig bra).

 

Når det gjelder mine resultater i dag, må jeg bare ha i bakhodet at NED ER NED, selv om jeg hadde ønsket meg litte granne mer. Utrolig dårlig gjort at det skal være så enkelt å gå opp og så langtekkelig å gå ned.

 

Men på den annen side - jeg var i byen og kjøpte julebordkjolen i går. OG DET VAR GØY!!! Jeg har tidligere ikke helt skjønt venninner som syntes det var så fantastisk gøy å handle klær. Først hadde jeg ikke interessen, og senere hadde jeg ikke kroppen (og dermed ikke interessen -for hvor morsomt er det å stå i et prøverom og få bekreftet gang på gang at du er for tjukk)

Men nå! Jeg sklir jo inn i nesten hva som helst! Kjolen ble kjøpt i str. small.

Så nå er det bare økonomien som er problemet.

 

Spent på flere resultater her i dag. Merwell? Mimi? Sans1? feliz? Anne?

Ha en finfin dag!

 

22/11-2007 64,3 kg = - 0,2 kg

15/11-2007 64,5 kg = +0,4 kg

08/11-2007 64,1 kg = - 0,6 kg

01/11-2007 64,7 kg = - 0,3 kg

25/10-2007 65,0 kg = +0,2 kg

18/10-2007 64,8 kg = - 0,1 kg

11/10-2007 64,9 kg = - 0,4 kg

04/10-2007 65,3 kg = +0,3 kg

29/09-2007 65,0 kg = - 0,0 kg

20/09-2007 65,0 kg = - 0,3 kg

13/09-2007 65,3 kg = - 0,4 kg

06/09-2007 65,7 kg = - 0,4 kg

30/08-2007 66,1 kg = - 0,7 kg

23/08-2007 66,8 kg = +0,5 kg

02/08-2007 66,3 kg

Startvekt: 14. august 2006: 72,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26/2: 64 kg (første veiedag i vektklubben)

 

18/6: 56,3 kg (før ferien)

 

20/8: 61,4 kg (oppstart etter ferien)

28/8: 60,4 kg

3/9: 59,7 kg

10/9: 58,5 kg

17/9: 59,0 kg

24/9: 58,8 kg

8/10: 59,0 kg

15/10: 59,9 kg

22/10: 58,9 kg

29/10: 58,6 kg

5/11: 58,5 kg

12/11: 60,4 kg?

22/11: 59,1kg

 

Målet mitt er å ligge mellom 56 og 58 kg

 

Jaja, da var det ned, men føler ikke at det er bra,siden totalen er opp.....

Burde vært lavere, men det er vel fordi jeg var ute og spiste sent igår...

 

Arti, gratulerer!!! Så bra, og så fortjent:)

 

Imi, så spennende, er du flyvertinne, drømmejobb, hehe :) Hvor reiser du da? Kos deg, og spis så mye mandariner du orker, hehe :)

 

Slankeklar, er enig med deg at det er lett å gå opp, men ned er vanskelig!! Men gratulerer, NED er NED :) Selv om man gjerne vil at det skal skje raskt og greit.

Moro å kjøpe klær når man føler at man ikke trenger å kjøpe de største, hehe...

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dette fungerer ikke for meg. Veide 62,7 kilo i dag tidlig, og har både trent og spist normalt, om ikke veldig lite. Kanskje 16-1700 om dagen. Dvs jeg er tyngre enn jeg har vært på årevis, og føler meg helt pyton. Skjønner ikke hvordan vekta kan svinge så mye som den gjør, når jeg trener og spiser sunt 6 av 7 dager i uka. Vet ikke hva jeg skal ta meg til nå, men må i hvertfall gjøre noe annet...

Det er tåpelig, men jeg er ikke lykkelig så lenge jeg ikke er så slank som jeg vil.

 

Takk for følget og oppmuntring, ønsker dere alle en bedre fremgang enn jeg har fått til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, skjønner godt hvordan du har det, og føler meg også litt sånn...

Men, ikke gi opp!!

Vet heller ikke helt hva som skjer, men virker som om kroppen bare får nok, og ikke tar av. Var mye lettere i våres og frem til sommeren enn nå.

Men, vet jo at man må fortsette, for det må jo snu og gå nedover.

Tror det kan være nyttig med et kurs, hvis du vil bruke penger på det. Jeg vil ikke det, vil heller bruke det på klær, og er jo nesten i mål, men mangler bare de siste 2-4 kg som IKKE vil av!!

 

Nå får vi sikkert mange gode råd, hehe:)

 

Klemmer fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurs er en kjempebra investering når man faktisk ikke får de resultatene man ønsker. Samtidig trenger du jo ikke å forlate oss Feliz. Snufs, snufs. Men jeg skjønner jo at når man er flink og vekta fortsatt ikke viser nedgang, så blir man rimelig deprimert. Hvis du ikke spiser nok, går jo ikke vekta ned. Tvert imot legger man på deg pga lav forbrenning. Når man skeier ut, legger det seg rett på fettet istedet for å bli forbrent. Jeg har gjort det i mange år, og lagt på meg jevnt og trutt. Var sikker på at jeg hadde veldig lav forbrenning (og det hadde jeg jo, men av andre grunner enn jeg trodde), og trodde ikke det var håp for meg uten å nesten sulte meg i hjel. Der tok jeg jo kraftig feil. Kurs er vel verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra svar Else, og det er nok problemet mitt... spiser fot lite, og for ujevnt kanskje...

 

Feliz, prøv et kurs, og jeg er sikker på at du klarer å snu problemet, og vips så er du i full fart ned dit du ønsker å være:)

 

Else, du er bare flink, og har mange gode råd;)

 

Hvor ble det av vekt-resultatene til resten av hjengen? ;)

 

Ha en fin helg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% sikker metode for å komme i form. Glem LK-metoden, nå gjelder SB-metoden (Småbarnsmetoden)

 

Har du prøvd alle metoder uten resultat, prøv dette:

Det er kjent at toåringer i de aller fleste tilfeller er slanke.

I samarbeid med barneleger, radiologer, ernæringeksperter og utslitte foreldre er denne ufeilbarlige dietten forsket frem:

 

Frokost: Ett kokt egg, en skive brød med syltetøy. Spis to små biter av egget og smør resten ut på golvet. Ta en bit av brødskiven og klin deretter syltetøyet godt inn i ansikt og klær.

 

Lunch: Fire fargestifter (valgfri farge), en neve knust potetgull og tre munfuller av et glass melk (hell resten på gulvet).

 

Middag: En kjeks, to mynter. Noe søppel du finner under sofaen.

 

Kveldsmat: Lag en skive ostesmørbrød som du hiver på gulvet.

Drikk 4 munnfuller fra badevannet ditt.

 

Dietten gjøres mere effektiv med bra tilrettelagt mosjon.

For eksempel:

* Legg deg på gulvet i et kjøpesenter og vri kroppen i slynger rundt samtidig som du skriker av all kraft for å øke lungekapasiteten.

Når mannen fra Securitas kaster deg ut av butikken gjør du sterk motstand.

 

* Spring over alt, hopp innimellom. Fall ofte og regelmessig; å reise seg opp igjen styrker musklene. Husk lungene. Skrik samtidig med disse øvelsene.

 

* Be om en sparringpartner ved påkledning. Gjør med alle krefter motstand mot å bli påkledd. Nøy deg ikke med et skift, krev også å få bytte til andre klær minst tre ganger.

 

 

Lykke til! ;)

__________________

Snille jenter kommer til himmelen, vi andre kan komme så langt vi vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..jeg vurderer å komme krypende tilbake, he,he..

Men, Else - du sier at du hadde veldig lav forbrenning før - hvordan har du fått sparket den igang igjen?? Trener du mye?

Alle snakker om å spise nok, men hvis jeg spiser mer enn ca 1400 kcal legger jeg på meg! Helt sant!

Har tenkt å øke treningen, men det burde ikke være nødvendig å trene minst 1 time hver dag for å gå ned...??

 

Har ikke råd til kurs (er forresten helt enig med Merwell - vil bruke pengene på klær!), og dessuten er jeg helt normalvektig. Har bare jålekilo som skal vekk, "love handles" og bittelitt mageflesk. Føler det ville blitt teit å gå på kurs da.

 

Vil bli fresh og fin til jul!! Skal! Må!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da jeg begynte på GR-kurs jeg forstod hvorfor. Jeg pleide ikke å spise mer enn ca 1000 kcal og trene, og gikk aldri ned. Tvert i mot snek kiloene seg på hver gang jeg hadde en periode hvor jeg skeiet ut. Da jeg begynte å spise 1400 kcal på GR-kurs gikk vekta riktig vei. Jeg tror ikke du trenger å trene mer. Forsøk å øke 100 kcal. Vekta kan jo ikke øke med flere kilo på det.....! Samtidig må du jo få opp forbrenningen din også. Du kommer jo til å slite med å holde vekta dersom du har så lav forbrenning. Hvis du over lang tid har hatt veldig lav forbrenning, kan det ta litt tid for kroppen å få opp forbrenningen. Går man litt opp, må en bare fortsette, og så vil det gå ned igjen.

 

Jeg trente ingenting da jeg begynte på GR-kurs. Hadde en formening at vekta vanligvis pleide å stoppe opp når jeg trener. Tok derfor ikke sjansen. hehehe. Ikke så flink allikevel. Jeg begynte først å trene da jeg ble med på denne tråden, og hadde bare litt igjen til å nå vekta. Da var jeg ikke redd lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei s¨morro det var å lese alle innleggene siden sist!

Gratulerer dere som har gått ned- dere har jo virkelig gode resultater siden dere begynte da! det er inspirerende!

 

Har vært på jobb i 4 dager nå; ikke så eksotisk- flyr i sas norge og har som oftest overnattinger rundt om i landet, men på fredag var det lanzarote tur retur og det er 12 timer på jobb!

Tror og håper forbrenninga er stor når man er på jobb så lenge, holdt meg iallefall borte fra fristelsene og fikk trent litt på lørdag.

I dag kom jeg hjem sent og samboeren hadde kjøpt pizza...Jeg var så sulten at jeg rett og slett måtte spise til jeg var mett. Selv om jeg hadde fora meg med mandariner, knekkebrød og nøtter som mellommåltider.

Så veiingen denne uken får gå som det går, har vært eksemplarisk flink ellers:-)

 

Og hva flyvertinne som drømmejobb angår- tror ikke laaaaaaaaaaange dager ofte med innsjekk kl 0500 på en søndag kvalifiserer som drømmejobb, men det er gode penger da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feliz, kom krypende tilbake, please, hehe:)

Vi får oppmuntre hverandre og gi støtte!

 

Else, du har virkelig lært noe, og det er utrolig hvordan du virkelig har klart det nå!! Håper jeg også kommer dit snart, at det stabiliserer seg, men det virker ikke helt sånn enda ;)

 

Imi, skjønner at det er mye stress og sli i jobben din, og til alle verdens tider. Og, i tillegg må være like blid og opplagt....

Tror nok du kan ta det med ro ang vekta, når du er så flink, skader nok ikke en dag med pizza:)

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..krype, krype... bare tomme trusler som følge av at jeg skuffer meg selv gang på gang. Jeg er tilbake men har aldri vært helt borte, he,he.

 

Jeg skal prøve å følge ditt råd, Else. Øke litt på inntaket. Jeg har det akkurat slik du beskrev, jeg må spise mindre og mindre bare for å holde vekta, og nedgang virker helt umulig. Da må jeg sulte meg noe helt vanvittig, og det klarer jeg jo ikke - skal ha overskudd til å fungere også. Hver gang jeg har en utskeielse går jeg opp en kilo, og må blodslite den av igjen.

Men jeg vet av erfaring at jeg går opp når jeg spiser mer, så det skal kreve mye å holde ut selv om vekten går gale veien en stund. Blir så fryktelig deppa når det går feil vei og buksene strammer..og det gjør de nå!

 

Fire uker til jul - hvis jeg ikke har resultater innen det kan jeg slaktes og brukes til sylte, medisterpølser og andre ekle, fete ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feliz, du er artig når du skriver, men skjønner at du sliter litt, og vil få bort 'jålekiloene'...

Men, tross alt så er det ikke mange kiloene, så vi får håpe det ordner seg og snur før jul:)

 

Er forresten glad for at du er her:)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk feliz:)

Tenk at det finnes noen som man kan få hjelp og støtte fra som egentlig ikke kjenner hverandre i utgangspunktet. Det er helt fantastisk:)

 

Nå skal jeg snart spise middag, fiskegrateng :D

 

Klemzer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...