Gå til innhold

Hvor mange kalorier....


Gjest Lenemora

Anbefalte innlegg

Gjest Lenemora

Jeg er førstegangs gravid, i uke 16, og har til nå lagt på meg nesten fire kilo. Dette skremmer meg da jeg tidligere har vært overvektig. For 4-5 år siden deltok jeg på et GR-kurs og tok av ca 30 kg. Min store skrekk er å komme dit igjen. Etter uker med kvalme og oppkast har appetitten etterhvert blitt mangedoblet og vektnåla går opp for hver uke. Godterier frister lite, men mat derimot... Noen som vet hvor mange kalorier jeg bør holde meg til så jeg ikke legger på meg mer enn det jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Først må jeg jo bare si gratulerer, og gled deg til å bli mamma :-) Du må ikke la deg skremme av å gå opp i vekt mens du går gravid, akkurat denne tiden er det viktigere at du og nurket skal ha det best mulig. Det er selvfølgelig bare positivt å prøve å ikke gå opp altfor mye unødvendig, ved å spise masse godteri osv. Men det er heller ikke bra å bli for opphengt i kilo. Personlig gikk jeg opp LITT vel mye, vel 24 kilo. Åt sunt og riktig hele veien, men de siste 2 månedene gikk jeg opp mye, på grunn av vann i kroppen og mindre jobbing. Men, når jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned 10 av dem allerede!! Så forsvant det flere av seg selv mens jeg ammet. De resterende er det min egen feil at jeg enda ikke har blitt helt kvitt, men etter å ha kosa meg hjemme med snuppa mi i 1 1/2 år så har jeg bestemt meg for å gjøre en siste innspurt fram til jul.

 

Syns du skal spise mat og unne deg det du har lyst på jeg! Bare tenk på at nurket ikke har godt av masse sukker og masse fett, spesiellt ikke på slutten av graviditeten. Kalorimessig tør jeg ikke å svare deg, men personlig ville jeg iallefall ikke krøpet undet 1900 kalorier - gjennom hele svangerskapet. På slutten er det bare bra å ta seg en ekstra brødskive og melk til kvelds. Husk at du skal bygge opp kroppen til å gjennomføre en fødsel. Dessuten gjennomgår kroppen en naturlig forandring mht til vekt for å øke fettandelen på kroppen, du trenger nemlig et reservelager av fett for å produsere melk til babyen din! Dette lageret tærer du naturlig på når du ammer.

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg la på meg ca 33 kg med nr 1, 9 mnd etter fødselen var 28 kg borte etter en liten innsats... Ble gravid igjen da eldste jenta var 9 mnd. Med nr 2 la jeg på meg 20 kg, nå tre mnd etter fødselen har jeg igjen ca 2 av de.

 

Beregn energibalansen din, og spis så mye. Normalt rundt 2000 kcal. Sis ei skive og et glass melk ekstra utover det.

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...