Gå til innhold

Hva har du til middag?


Gjest fullfres

Anbefalte innlegg

Gjest fullfres

Jeg går ut fra at de fleste her inne spiser sunn og fornuftig middag. Selv synes jeg det er vanskelig å finne på hva vi skal ha, så jeg har en utfordring til dere alle:

 

Skriv hva du hadde til middag i går, og hva du skal i dag og i morgen.

Så får vi kanskje noen nye idéer, alle sammen.

 

I går laget jeg Avocadosalat med strimlet svinekjøtt,

oppskrift finner du her:

https://www.vektklubben.no/cgi-bin/viewRecipe.cgi?id=62

Den var NYDELIG!

 

I dag blir det hjemmelagde fiskekaker, raspet gulrot, potet og makaroni

 

I morgen er vi invitert bort på grilling, så da vet jeg ikke helt hva det blir,

men søndag blir det reinsdyrsteik med ovnsstekt potet og rosenkål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette

hei! igår spiste jeg Fedonburger m. kylling på BurgerKing, idag hjemmelaget moussaka med karbonadedeig og auberginer pluss gresk salat og imorgen blir det kyllinglår som jeg skal marinere og steke i ovn.

morsomt å se hva andre spiser!

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår altfor stor middag med jobben - holdt meg unna brød, noe av sausen og desserten - og ikke minst alkoholen :(

 

I dag hjemmelaget hamburger av karbonadedeig, finhakket løk, hvitløk, salt, pepper og grovt hamburgerbrød. Masse salat ved siden av og 5% dressing.

 

I morgen tror jeg det blir go' og mager wienerpølse - av den enkle grunn at jeg "mister" fryseren min neste uke og må prøve å spise av det som er i den. Vet ikke helt hva slags tilbehør enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går var det salat med tunfisk i currysaus(ica), agurk, tomat, mais, oliven og rødløk:) i dag ble det wok med go`og mager falukorv og soyasaus og hjemmelagde rundstykker, og i morgen tror jeg jeg skal prøve den hawai fullkornspizzaen fra orginale:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Har hatt god tid i helga, og planlagt meny for hele uka.

Ukas middager hos oss:

 

Mandag: Hjemmelaget fiskegrateng med råkost og potet

Tirsdag: Wok med kylling og ris

Onsdag: Kjøttsuppe

Torsdag: Stekt laks med agurksalat, rømmekolleog potet

Fredag: Tomatsuppe og pannekaker tilberedt på bål - vi skal på tur!

 

Lørdag og søndag vet jeg ikke helt hvordan vi gjør det med middag, siden vi er travle med fotballturnering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Sans1 nevnte hjemmelaget hamburger av karbonadedeig. Kjempelenge siden sist jeg lagde det, men det var knallgodt. Kanskje vi tar det på lørdagskveld - takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det Spansk Kyllinggryte fra Toro - fiks ferdig

 

I dag blir det magre pølser med masse grønnsaker, squash, sukkererter, minimais og broccoli, og kokte poteter

 

I morgen blir det sprengt torsk i en eller annen form, kanskje med tomatsaus og fullkornspasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker denne tråden, håper dere fortsetter å skrive og at flere kommer til... :P

 

Jeg skal planlegge middagene mine i morgen, skulle egentlig i dag, men tiden forsvant fra meg...

 

I dag bakte vi skinkesnurrer, oppskrift i bok 1 og ganske sikkert også på nett her.. :) Jeg har satt min egen vri på dem, bytter ut hvetemel med fibra (der sparer jeg utrolig mange kalorier dere) og tilsetter litt ferske urter i deigen, alt etter hva jeg har. I dag ble det oregano og basilikum for den var så fin ute. Som saus bruker jeg Coop sin pizzasaus.. Skikkelig god... Og den hjertegod osten er god på, selv om den ikke er god å spise vanlig. Kjøper også ferdig smårettskinke så alt i alt blir dette veldig enkelt.. :) Og så godt a dere, helt herlig.. Og når man bruker fibra så metter de liksom så mye mer.

 

Disse passer perfekt til å ta med på jobb, skole eller annet som lusj, og jeg skal love at de andre blir litt misunnelige. Bare pass på å pakk noen knaskerøtter ved siden av.. :)

 

Skal komme tilbake i morgen når middagsplanen er satt opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer ukens middagsplan fra meg. :)

 

Mandag: Karbonadedeig med dolmio-saus + fullkornspasta og salat

Tirsdag: Kylling-og avocadosalat med pinjekjerner

Onsdag: Fiskeboller i hvit saus + poteter, gulrøtter, blomkål

Torsdag: Laksefilet med fullkornspasta og brokkoli

Fredag: Tortillas (de med smak av chili, kjempegode og sterke, 126 kalorier pr stk!) med stekt kyllingfilet i biter med taco-kryddermix, masse salat, guacamole, tacosaus, mager kesam, revet lett-ost

Lørdag: Skinkebiff med bakt potet og wokgrønnsaker

Søndag: Scampi med sweet chilisaus, wok-grønnsaker og ris

 

Mmm..masse god mat å glede seg til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min plan:

 

Onsdag: Torsk med hvit saus

Torsdag: Wok

Fredag: Gryte med sopp og squash, bok 1 s 145. Denne er kjempegod og enkel

Lørdag: Torsk i form, bok 3 s 76. Ikke prøvd enda, skal bli spennende

Søndag: Bort på middag

Mandag: Enkel fiskesuppe, bok 1 s 174. Enkel og god mat

 

Så det var min plan fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

vivax - høres ut til at du er kjempeflink til å bruke oppskrifter fra kursbøkene. Der har jeg vært litt slapp. Tror det er kjempesmart å variere maten. Måltider som er komponert for å være sunne og lette smaker som regel bedre enn når man skal lage "magerversjon" av sine faste travere.

 

Jeg tror jeg har alle GR-kokebøkene og har prøvd flere retter derfra - det er sikkert mange av oppskriftene som går igjen i kursbøkene - men nå ble jeg inspirert til å bruke dem litt oftere.

 

Syns GR er flink til å lage spennende og god mat.

Jeg tror min absolutte GR-favoritt så langt er noen marinerte kylling-grillspyd i lomper med pesto og yoghurt. Husker ikke helt hva oppskriften heter, men: Fantastisk god mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går hadde jeg:

 

stekt kyllingfilet fylt med ost, bakt potet, pannestekte cherrytomater og gulrot toppet med rømmekolle; tilsatt estragon og hvitløk.

 

Det var kjempegodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

harmer - det hørtes kjempegodt ut. Det vil jeg prøve!

 

Kan du beskrive litt mer hvordan du gjør det med kyllingen? Steker du både tomat og gulrot? Smaker du til rømmekollen med hvitløk og estragon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det tomatsuppe med makaroni og kokt egg.

I dag skal jeg treffe ei venninne som bor 70 mil unna, og jeg tror vi skal på thai-restaurant.

I morgen vet jeg ikke - samboeren min og jeg bestemmer oss gjerne samme dag for hva vi skal ha. Jeg kunne tenke meg en slik ukeplan, men det er litt vanskelig. Dels fordi samboeren er litt kresen, og ikke klarer å bestemme seg på mandag hva han vil spise på lørdag, og dels fordi han på jobben får mye varme lunsjer. Da jeg i går foreslo pannekaker til middag, hadde han allerede spist det den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

harmer - det hørtes kjempegodt ut. Det vil jeg prøve!

 

Kan du beskrive litt mer hvordan du gjør det med kyllingen? Steker du både tomat og gulrot? Smaker du til rømmekollen med hvitløk og estragon?

 

 

Hei.

Jeg la en pålegsrasjon med norvegia inni kyllingfileten. Den smeltet litt ut av kyllingen da jeg stekte den, men det gjorde ikke noe.

Når kyllingen nesten var ferdig la jeg en skivet gulrot i pannen. Når kylllingen var helt ferdig la jeg i tillegg oppi delte cherrytomater.

Dette stekte jeg raskt slik at det ble varmt.

Deretter tok jeg 5o gram rømmekolle som jeg tilsatte krydder.

Dette brukte jeg over poteten (som var bakt) i stedet for kryddersmør.

Men rømmekollen smakte veldig godt sammen de stekte cherrytomatene også.

 

En enkel og rask middag. (jeg bakte 2 små poteter i mikroovnen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ser slik ut hos oss:

 

Mandag: Seibiff med løk, kokte poteter, brokkoli

Tirsdag: Spaghetti med kjøttsaus (fullkornpasta og pastasausen fra kursbok 1)

Onsdag: Stekt torsk, kokte poteter, revet gulrot

Torsdag: Noe med pølser, litt usikkert ennå...

Fredag og lørdag: Aner ikke, skal på seminar. Normalt ville det ha vært fisk på fredag.

Søndag: Mulig det blir laks hvis det ikke er fisk til middag en av dagene jeg skal på seminar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flettemette

Idag:kyllinglår stekt i ovn, salat og poteter.

Imorgen: lasagne og salat.

Fredag: salt sild m. poteter, løk og rødbeter.

Lørdag: pizza (ikke hjemmelaget... :-/)

Søndag og mandag i København, skal spise vegetarisk og sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag bakte vi skinkesnurrer' date=' oppskrift i bok 1 og ganske sikkert også på nett her.. :) Jeg har satt min egen vri på dem, bytter ut hvetemel med fibra (der sparer jeg utrolig mange kalorier dere)

[/quote']

 

 

Jeg brukler også Fibra når jeg baker, Men det jeg lurer på er om jeg skal bruke like mye fibra som vanlig hvetemel?

Ikke sånn kjempe bra resultat på brødbakinga av fibra melet når jeg bruker like mye av dette som jeg skulle hatt av vanelig hvetemel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...