Gå til innhold

Skjønner ingenting av pasta?!?!


Trine004

Anbefalte innlegg

Var å kjøpte fullkorn pasta fra AXA, Penne FULLKORN AXA, heter de.

Trodde dette var sunnere enn vanlig pasta, men nei. Når jeg legger inn porsjonen min får jeg rundt 380kcal på 112gram pasta.

 

Skjønner ingenting, hva er vitsen med å lage noe som liksom skal være sunnere også er det bare mye værre???

Noen andre som har vært borti denne pastaen?? Kom dere fram til det samme???

 

Takk for svar.

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker vi SUNNERE eller antall kalorier her?? For en matvare kan godt være mye sunnere enn orginalen selv om de har så å si likt kaloriinnhold! Og fullkorn metter vel mer enn vanlig pasta! Sunnhet måles IKKE i kalorier!!! Men når d er sagt, så skjønner jeg at de som ligger på en lav gr-meny, må tenke godt gjennom hva de spiser, 1600 kcal er jo ikke så mye å rutte med synes nå jeg.

Har du prøvd fedon lindberg sin pasta? Den har hvertfall endel laverekaloriinhold enn vanlig pasta. Men pasta er jo generelt en veldig kaloritett matvare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irennemi

Hei,

jeg hadde samme problem, men fant ut at det er stor forskjell på 100 g kokt pasta og 100 g tørr pasta :( PAss på at du legger det inn på kokt pasta og ikke tørr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irennemi

Hei igjen

jeg prøvde nettopp og søke på pasta (i det feltet på den siden hvor man skriver inn det man spiser). Fikk da opp både tørr og kokt fullkorn pasta. Prøv det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 gram tørr pasta synes jeg er nok til en person når det er fullkornpasta. Det har da 170 kcal, og hvis middagen skal være på ca 400-500 kalorier er det nok igjen til kjøtt/fisk/grønnsaker osv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...