Gå til innhold

Litt usikker..


Gjest wips

Anbefalte innlegg

Hei der alle sammen..

 

Jeg trenger litt hjelp.

Har nettop begynt på mitt første kurs med store ambisjoner.

 

Jeg har prøvd og slanke meg på alle mulige slags kurer i flere år uten og få det til men nå skal jeg virkelig klare det og er kjempemotivert!

 

Men jeg og samboeren bestemte at jeg skulle slutte med prevansjon for 4 mnd siden.

Vi har hus og hage og gode jobber så det var et enkelt valg, men nå er jeg litt bekymret...

 

Hva skjer egentlig hvis jeg driver å slanker meg under et svangerskap,?

Jeg har ikke barn fra før så jeg har ikke noen som helst erfaring, og er veldig redd for å skade barnet..

 

Noen som har noe egen erfaring med dette eller noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen

Hei! Er du gravid nå eller prøver du å bli gravid? Om du bare prøver er det ingenting i veien for å gå ned noen kilo fram til du er gravid, er du gravid er det fint om du holder vekta passe stabil fram til uke 20, da skal du øke med ca 200kcal om dagen for det er først da fosteret trenger ekstra næring utover ditt vanlige kcal inntak. På http://www.mammanett.no kan du finne ut hvor mye du bør legge på deg i løpet av svangerskapet, alt etter hvor mye du veier når du starter svangerskapet.

 

Det er nemlig ikke anbefalt å slanke seg under et svangerskap, for fettet i kroppen er lagring for miljøgifter og når man slanker seg slippes mer løs enn det vanligvis ville ha gjort, og dette går til fosteret..... ikke bra....

Det samme gjelder når man ammer, ikke for hard slanking, anbefalt å gå ned 0,5-1,0 kilo i uken, ikke mer...

 

Lykke til

 

Klem fra tobarnsmor:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er ikke gravid nå men prøver:)

 

Takk for svar, nå ble jeg litt klokere.

 

Bare en ting til..

Vet du (eller noen andre) hvordan det er med trening under et svangerskap?

Jeg vil anta det er bare sunt men det finnes kansje visse ting man bør styre unna?

 

Hilsen forvirret sjel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tistelen
Hei

 

Jeg er ikke gravid nå men prøver:)

 

Takk for svar' date=' nå ble jeg litt klokere.

 

Bare en ting til..

Vet du (eller noen andre) hvordan det er med trening under et svangerskap?

Jeg vil anta det er bare sunt men det finnes kansje visse ting man bør styre unna?

 

Hilsen forvirret sjel:)[/quote']

 

Alt ettersom hva man orker, jeg gikk veldig mye tur, det passa best for meg. Men så spørs det hva du er vant til å trene med. Leddbånd blir mykere og lettere å få skade enn vanlig, ihvertfall et stykke ut i svangerskapet... Fikk vondt i låra i uke 27 og det varte i 4 uker så stabiliseret det seg igjen! Men eks jeg var stuptrøtt begge gangene i 14 uker så det er ikke mye man orker. Alle er forskjellige, noen er trøtte eller kvalme, andre ikke. Det samme gjelder med trening, noen orker andre ikke.... Men å gå tur er trygt så sant man ikke har hard bekkenløsning, da tror jeg ikke man orker/klarer så veldig mye, hadde aldri det, men en venninne hadde det m/gangsperre....

 

Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det er trygt og lurt å trene under svangerskapet. Å fortsette med treningen man drev med før går stor sett greit, og så må man kjenne litt på kroppen. Finner du en trening nå som ddu trive med er det bare å fortsette den dersom du skulle bli gravid (med visse forbehold).

 

Har hørt at man bør unngå kampsport, ridning og alpint pga skader/slag mot magen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ttt, takk for svar!

 

Grunnen til at jeg er litt usikker på trening er at jeg driver med vibrasjonstrening.

Dette trener jeg to ganger i uken, og er kjempefornøyd!!

 

Men denne treningsformen er så ny i norge at jeg finner veldig lite informasjon om dette, og spesielt ikke i forhold til graviditet.

 

Det rister jo tross alt ganske bra.

 

Du/dere vet ikke tilfeldigvis noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ttt' date=' takk for svar!

 

Grunnen til at jeg er litt usikker på trening er at jeg driver med vibrasjonstrening.

Dette trener jeg to ganger i uken, og er kjempefornøyd!!

 

Men denne treningsformen er så ny i norge at jeg finner veldig lite informasjon om dette, og spesielt ikke i forhold til graviditet.

 

Det rister jo tross alt ganske bra.

 

Du/dere vet ikke tilfeldigvis noe om dette?[/quote']

 

 

Hei! Jeg ville ikke har trent vibrasjonstrening om jeg var gravid... som du sier, det rister, og det er nok ikke helt bra for fosteret.... men se det på den måten at når du er ferdig med svangerskapet, så kan du trene det meste 6 uker etter fødsel.

Lykke til med "prøvinga" :D

 

Klem Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...