Gå til innhold

Hvem er du, hva er målet ditt osv...


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

For tiden synes jeg det er veldig labert med skriverier her inne. Hvor er det blitt av alle sammen. Har vært ganske laber selv også en stund, men det skal jeg endre på nå... Ser også at det er kommet mange nye brukere og tenkte da at jeg kanskje skulle starte en liten tråd der vi kunne presentere oss, hva vårt mål er osv.. Kanskje hva som er våre største utfordringer osv..

 

Så meg:

Jeg heter Linda, er gift, 31 år (nærmer meg 32) og har en gutt på snart 3 år. Jeg har Atlanterhavet som nærmeste nabo. Jeg har også noen høner, dvs 3 verpehøner (hvorav en ligger klukk på egg akkurat nå) som heter Hillary, Monica og Barni, en hane som heter Clinton og 8 kyllinger (fire høner og fire haner). Vi har også en liten tigerpus, ikke så gammel enda, men helt nydelig. Skal også skaffe meg flere høner, lyst på noen som legger turkise egg, og skal få noen andre "vanlige" fra en hønsevenn. Neste torsdag drar jeg til Oslo for å begynne på utdanningen min til å blir Spa-terapaut :), det er min belønning for at jeg er igjennom denne prosessen som heter livsstilendring.

 

Så var det den da, grunnen til at jeg bruker dette forumet. Jeg gikk på vekten før jul i år og den viste 107,8 kilo og jeg som er 171 høy, da fikk jeg sjokk. Dermed gikk jeg inn her og bestilte meg et kurs. Hvordan jeg har klart å ødelegge kroppen min slik før jeg endelig fikk opp øynene det skjønner jeg ikke. Jeg er ikke av dem som har prøvd alle kurer, for i mine øyne har jeg aldri vært så stor, men nå måtte jeg bare åpne øynene å se fakta.. jeg var STOR... Så den 4 januar startet jeg på kurs med 106 kilo, som jeg mener er min startvekt og 122 cm rundt midjen. I dag er 88,4 kilo, har altså tatt av 17,6 kilo og jeg er 94 cm rundt midjen, så der har jeg mistet 28 cm... Det er herlig det.. :)

Mitt mål er et sted mellom 70-75 kilo, så jeg har mellom 18,4 og 13,4 kilo igjen. Så enten er jeg over halvveis eller så er jeg snart der. Jeg sier at jeg snart er der, kun 400 gram igjen. Men jeg vet ikke hvor trivselen min ligger, så vi får vel se når jeg nærmer meg målet, men vet jo aldri, det er så mange år siden jeg har vært der at jeg ikke husker... :P

 

Vel det var litt om meg, håper jeg får høre fra dere andre også, at at flere og flere blir mer aktive her på forumet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 30 år.Begynte på g.r.kurs i januar,veide ved kursstart 119kg.har gått ned 30 kg og begynner mitt 4 kurs nå.Har ikke satt meg noe bestemt mål om hvor mye jeg vil ned,men bør vel nesten ned til et sted på 70-tallet.(er ca 170cm høy).Jeg tror at det er lurt og heller sette seg små mål om gangen hvis man har mye og gå ned,hvis ikke vil det virke helt uoverkommelig.Synes det er veldig deilig og være lettere i kroppen!For ikke snakke om hvor deilig det var og komme inn i vanlige damestr.igjen...det var noen år siden sist.Jeg er mye ute og går,minst en time om dagen ,har lyst til og begynne med styrketrening utover høsten,trenger det!Har fått alvorlig grevinnesleng på armene...thihi!Men i dag er det fredag og jeg har kjøpt sjokolade,is og pizza mmm...en må jo kose seg litt, hvis ikke blir man jo gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 kilo siden januar er jo kjempeflott... Utrolig, å så så flink som du er til å gå da.. En time hver dag, det hørtes herlig ut. Skulle ønske jeg var så flink, men med en mann som jobber ute halve året er det ikke bare å få til det. Kunne selvfølgelig når han er hjemme, men så var det en viljen da... Får vel ta meg selv i nakken nå, du inspirerte meg i alle fall. Så i dag er det fint høstvær, så da tror jeg at jeg pakker på gutten og tar oss en tur ut. Videre holder min kjære far å bygge et skikklig trimrom hjemme hos seg, så da skal jeg begynne å bruke det når det er ferdig.. Det gleder jeg meg til, barnevakt har jeg jo også når jeg er der så... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge to=) skulle ønske jeg og kunne klare det der. trenger sårt og komme ned i vekt.

 

litt om meg: jeg heter lene, er 22 år, jeg har en datter på 18 mnd og samboer=) akkuratt nå er jeg hjemmeverende med veslemor, og det trives jeg men. men det blir barnehage etter vert da=)

jeg er 166 cm og 100 kg. har gått ned 6 kg da jeg gikk på grete rode internett kurs får et år siden ca. men det stoppet det da, på 100 kg. jeg vet hva jeg skal spise og jeg vet hva jeg ikke skal spise. men jeg sprekker fullstendig til kvelden. spessielt når gubben har kjøpt film og potetgull. han kommer aldrig til og slutte og spise godteri. så jeg må finne en måte jeg kan klare og holde meg unna når vi ser film. det går bra stort sett hele dagen, men kvelden ødlegger alt=( blir så sliten i hue av og vere så stor, har så utrolig lyst og klare det her. beundrer dere som har klart dere så bra og gått ned så mye. kjempe flinke har dere vert ja=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det problemet der du.. Har også hatt det, men jeg kjøpte meg popcornmaskin og popper selv. Mener det er mye mindre i det enn vanlig, ikke noe smør eller fett eller slike ting.. Kun mais :) Og så bruker jeg sånn "helsekostsalt" (jeg kaller det det), kjøpt på helsekost, det er salt med urter og greier i.... Kjempegodt.. Kan anbefales. Det er i alle fall mye bedre enn potetgull. Og da spiser jeg med veldig god samvittighet, og som regel vil gubben ha av mitt også.. Det dufter jo aldeles herlig av nypoppet popcorn da.. :)

 

Og nå har jeg også vært ute og gått tur i 1 time og 20 minutter, herlig... :P Takk for inspirasjon og motivasjoene til å gjøre det Gismonemi.. Stjal også fem kornakser fra naboens eng og gav de til hønene.. Der ble det virkelig fest kan du skjønne... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere alle sammen er. Jeg er 35 år, samboer og har tre barn på 7mnd, 8 år og 12 år. Kiloene har bare kommet på mer og mer, men nå er jeg så stor at jeg et nødt til å gjøre noe med det. Startet kurs 1 nå 27 august og regner med å bruke et års tid. Er 1,72 høy og vekta startet på 121,2 kilo!!!!! uff å uff... Den første uka har vært knall tøff. Har spist mye sukke før og kjenner at kroppen har abstinenser. Jeg er motivert og kommer til å bruke forumet til hjelp. Det er så godt å se at andre har klart å gå ned såpass mye. Det er håp for meg også bare jeg holder meg til menyene og innenfor kcal inntaket.

Målet mitt er 75 -80 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på om du kan regne ut hvor mange kcal jeg bør spise om dagen? jeg er 1' date='66 cm, 100 kg. jeg går turer 3 ganger i uka. forbrenner da 600 kcal.[/quote']

 

Det jeg finner ut er at du forbrenner 2296 kcal før trim, og med 9 trimpoeng (dvs totalt 1800 kcal) er det 2553 kcal du forbrenner. Hvis du mente totalt 600 kcal for alle turene er det 3 trimpoeng og da forbrenner du 2383 kcal pr dag. Man skal jo som sagt ligge 500-800 kcal under dagsforbruket for å gå ned riktig. Du bør derfor holde deg til et sted mellom meny 2 og 3.

 

Håper det hjalp deg på vei.. :)

 

Og så vil jeg si velkommen til forumet Monique72, du har nå tatt det viktigste steget i det å endre livsstil, nemlig avgjørelsen om å gjøre det. GRATULERER.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så lurer jeg på en ting, hvordan er det på grete rode kurset en gang i uken? må man presantere seg foran alle og hvordan sitter dere. jeg har nemlig vurdert og ta vanlig kurs, sist så tok jeg internettkurs men trur et vanlig kurs er litt mere motiverende. men problemet er der at jeg er forferdlig sjenert. derfår jeg spør deg om disse teite spørsmåla. men trenger og gå ned og vis jeg tar noen kurs da så vil det kunne hjelpe meg langt på vei trur jeg.. blir glad om du gidder og svare på disse spørsmålene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en jente på 22 år som lenge har slitt med vekten. Har gått på både vanlig Grete Roede kurs og internett, men har lagt på meg alt sammen igjen,og litt til....

Nå stopper vekten på 111,4 - og jeg som hadde sagt til meg selv at jeg ikke skulle over 110. Men plutselig en dag så gikk den over det "målet"....

Jeg håper å kan begynne på an igjen med kostholdsendringer nå, men jeg har ikke penger til å begynne på noe kurs, så jeg får holde på på egen hånd. Så kanskje dere kan motivere meg til å gå ned i vekt?

Første målet mitt er å komme meg under 100, det hadde vært helt fantastisk =) Selv om jeg fortsatt vil ha langt igjen, da jeg til slutt ønsker å havne på 65. Men det er en god begynnelse....

 

Lenem: Da jeg gikk på GR-kurs, satt vi rundt et langt bord. På første møte måtte vi presentere oss, men man velger jo selv hvor mye man vil si. Jeg selv er utrooolig sjenert, men syns ikke dette var noe skummelt.

Før selve møtet startet, gikk en og en bort til kurslederen og veide seg. Når alle satt rundt bordet, blir det sagt hva hver enkelt har gått ned/evnt. opp, også prater man litt om hvordan uka har vært. Dette gjør man slik at alle hører det... Dette gjorde meg heller egentlig ingenting, alle var jo i samme situasjon som meg, men litt rart var det jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal vi gjøre det beste for å støtte deg i denne prosessen Nefertiti... og du har jo bestemt deg for at dette skal du klare, så sammen skal vi nok bli kvitt kilo for kilo.. Ikke tenkt på den totale målet, men tenkt på de små som ligger innefor "lett" rekkevidde.. :) Det er de vil skal komme til nå først... Jeg nærmer meg mitt neste mål som er 85 kilo, bare 3,4 igjen.. Men jeg frykter at vekten kommer til å stige nå de neste ukene.. Jeg startet i går på en litt sterk medisin, og det første den gjør er å samle vann i kroppen, og så fører den til vektøkning. Sist jeg brukte den spratt jeg opp som en sprettball, men den kom aldri ned igjen.. Men det skal jeg denne gangen.. :D Så det totale målet mitt er nå å ikke gå opp, da er jeg fornøyd..

 

Gleder meg til å høre mer fra dere alle sammen, og vi skal nok fjerne disse kiloene som om de aldri skulle vært der i utgangspunktet.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...