Gå til innhold

Onsdagslink(16.11) for ned 20-30kg


Gjest trinny
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, jeg starter ballet i dag..

Nå i går spiste jeg endelig som etter planen igjen, sunt og med masse vann. Har i tillegg fått skritteller- går mer nå.. og bruker trimsykkelen i 10min av gangen. Jeg har hatt skikkelig "peptalk" med meg selv, og skjønner at jeg må jobbe hardt hver dag for å forandre spise/livsstil. Jeg tenkte på denne tiden i fjor at jeg vil blir slankere til sommeren; men ble ikke akkurat det da. Fikk litt panikk når jeg tenkte hvor fort tiden går, jeg vil ikke sitte slik til neste år å tenke samme tanker igjen- enda rundere:( For nå vil jeg virkelig gjøre noe med mine vektproblemer!

 

Ha en fin dag alle sammen:)

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også akkurat det samme som deg trinny sist år på denne tida. Tok ikke av noen ting da, men til denne sommeren som kommer da skal nok meste parten være borte. Har 20kilo jeg vil ha vekk, kan godt være at jeg ikke klarer å ta av alle 20 til sommeren men vekk skal de, selv om jeg må slanke meg helt til neste vinter.

Gleder meg noe så kolosalt mye til de er vekk, jeg er nødt å greie det denne gang ellers gir jeg meg helt opp. Orker ikke å gå rundt å være feit resten av livet.

Om et halvt kilo til så er bmièn min på overvekt og ikke fedme lenger, det er godt det.

Hadde aldri klart meg uten denne klubben, utroli hvor mye det hjelper å ha noen du kan sammenligne deg med, å ha noe å lese på når ting er som verst.

Takk alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke sånn det er for mange? Har tenkt det samme selv mange ganger, Trinny, men har ikke klart å gå ned i vekt, til dit jeg vil. Nå begynner det å bli 5,5 år siden jeg var fornøyd med vekta, skal jeg holde på sånn lenge, eller???

 

Selvtillitten er bånn i bøtta, hjelper ikke å høre at jeg er pen, når jeg også vet at jeg er litt rund (er klar over at jeg ikke er smellfeit, bruker str 42-44), og vet (tror) at det er det som holder guttene borte... og det med å si ja til en sosial festlighet og gleder meg til det, inntil ett par dager før, hvor jeg takker nei fordi jeg ikke vet hva jeg skal ha på meg, som kan skjule meg og kroppen min? (Har spesielt store lår og stor rumpe) Man trenger ikke å ha 50 kg for mye for å slite med de tankene, men nå vil jeg ikke mer!! og jeg er ved godt mot. Disse sidene har gitt meg så mye inspirasjon, og jeg begynner å tro at jeg kanskje kan klare det. (Ikke helt sikker, siden jeg har slitt disse 5,5 siste årene, og før det også var opp og ned i vekt, men aldri så tung som jeg er nå.) Trenger ikke å ha en haug med folk som sier hvor flott jeg er, men tenger å kunne si det til meg selv, mitt eget speilbilde, og virkelig mene det! Men jeg er på vei, og sammen med dere kan jeg klare det! Dette forumet er utrolig viktig for meg, og jeg er kjempeglad for at det dukket opp!!

 

Nok filosofering.

 

Hadde i går en 30 minutters økt på elipsemaskinen, som var i ferd med å ta helt "slut" på meg, etterfulgt av 20 minutter pilates! 425 kcal forbrent på under en time syns jeg er noe å være stolt av!! Billy har tatt knekken på magemusklene mine, så venter med hans selskap til lørdag - tar "fri" i dag, og i morgen er jeg opptatt fra morgen til kveld, og muligens fredag også. Hvis ikke, blir det elipse fredag kveld med Almås og Skavlan! Har allerede 4,5 trimpoeng, kanskje jeg også kan klare over 7 på en uke?? DA skal jeg være stolt!

 

Spiste litt usunt i går, men når jeg regnet på kcal inntak, var jeg likevel ikke over 1600, og når jeg tom hadde forbrent over 400 kcal, så syns jeg det var OK.

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, Tornerose, ditt innlegg er kortere enn mitt og kom derfor inn før jeg ble ferdig å skrive, men du sier og mener det samme som meg!! Sammen er vi en sterk gjeng, og så mange kilo vi kommer til å slanke bort tilsammen!! Sikkert flere skoleklasser :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tornerose: om et halvt kg er BMI`en din på kun overvekt; ikke fedme.

GRATULERER!! Det må være en deilig følelse:)

 

x-ray: Jeg tar av meg hatten for deg og treningen din. En halvtime på elipsemaskinen er helt rått! Jeg har som sagt før forsøkt og holdt ikke lenge.. Du er veldig flink med treningen. Hvor mye skal du ned?

 

Trinny;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kikker innom, og her ligger det gode innlegg linet opp! -I kveld er det veing for meg, også!

 

Skikkelig bra terning xray, og Tornerose, da er du vel snart inne i kjolen igjen :( -Sorry, klarte ikke la være :)

 

Jeg blir i godt humør av dere, og blir motivert til å fortsette med det jeg faktisk har kommet godt i gang med! -Eneste som eventuelt kan stoppe meg nå, er at vi diskuterer familie forøkelse.. Har lyst på en liten til, før vesle-gutt blir for stor, og jeg blir for gammel :( Men foreløpig skal vi vente litt til, og jeg vil iallefall ned under 90 før vi virkelig prøver. -Og neste gang jeg blir gravid skal jeg sannelig gå på kurs underveis også! -Orker ikke mer av disse opp- og ned-turene.

 

Det morsomme er at jeg som dere tenkte å gå ned i fjor på denne tiden, og gjorde det! -Jeg gikk ned 13 kilo, og men så flyttet vi igjen, og jeg måtte slutte på GR, og gikk opp igjen de samme kiloene. -Så jeg har faktisk slanket bort de samme 13 kiloene2 ganger på ett år.. Jeg er flink til å slanke meg, men har hittil vært håpløs på å holde vekten! Derfor trenger jeg dere her inne, og etterhvert blir det hold-vekten kurs i tillegg!

 

Legger inn ett innlegg etter kurset og veingen i kveld! -Veldig spent på dette selv!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er elipsemaskin?

 

Jeg ser en del her skal spise rundt 1600 kalorier per dag. Jeg fant en utregning på forumet her, og prøvde å følge den. Jeg kom til 2200. Har jeg regnet helt feil, eller skal jeg spise så mye mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er elipsemaskin?

 

Jeg ser en del her skal spise rundt 1600 kalorier per dag. Jeg fant en utregning på forumet her' date=' og prøvde å følge den. Jeg kom til 2200. Har jeg regnet helt feil, eller skal jeg spise så mye mer?[/quote']

 

Det suverende med GR er jo at jo mer man skal ned, jo mer må man spise :(

Genialt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er elipsemaskin?

 

Jeg ser en del her skal spise rundt 1600 kalorier per dag. Jeg fant en utregning på forumet her' date=' og prøvde å følge den. Jeg kom til 2200. Har jeg regnet helt feil, eller skal jeg spise så mye mer?[/quote']

 

Du må huske at det tallet du får ved utregning (kgx10)+(høydex6,25)-(alderx5)-161 osv er ditt omtrentlige daglige energibehov, og at den menyen du skal ligge på er 500-800kcal lavere. Altså, om ditt daglige behov er 2200, skal du følge meny 2, 1600kcal, mens du følger meny 4 (2200kcal) om dagsbehovet ditt er 2700-3200kcal. Målet er som sagt å ligge ca 500kcal under dagsbehov, og dermed få en manko på 3500kcal i uken, som gir en fin og sikker vektnedgang.

 

Og så! Har nettopp kommet hjem fra kurs, hvor jeg veide inn til 77,9kg. Jeg har dermed gått ned 1,4kg fra forrige gang. (Egentlig på 2 uker, for jeg sto stille forrige uke. Bare 17,9kg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes folkens, da er ukas resultat for min del klart!

 

Alder: 31 (trodde en stund jeg var 31, men har regnet ut at jeg faktisk er 31! Litt tøft, for jeg tenkte å nå målet FØR jeg fyller 31! Tidlig demens her.. :()

Start vekt: 116,3

Vekt i dag: 100, 3

BMI start: 35, 89

BMI i dag: 30,95

Midje start: 112,5

Midje i dag: 101,5

Nedgang denne uka: 2,0 kilo

Nedgang i cm midje denne uka: 1 cm

Total nedgang i cm; (alle GR mål): 47,3cm (snart en halv meter!)

 

Er ganske fornøyd, selv om jeg lenge lå an til å få ett 2-sifret resultat.. 2 kilo etter over 3 måneder med reduksjon hver uke er egentlig eventyrlig (har lest nye Nemi i dag, til eventuelle med-lesere)

 

Til enitS; Det er neppe feil at du skal ligge på meny 3, ca 2200kalorier. Jeg lå på meny 3 det første kurset mitt, da jeg gikk ned fra 116 til 105. Først nå har jeg gått ned på 1600kalorier, og de dagene jeg har harde treningsøkter spiser jeg gjerne litt ekstra til mellommåltider eller frokost.

 

Da skal jeg ned til svigers for å spise ananas og se forballkamp!

 

Ha en fin kveld!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært her siden fredag, jeg jobber alt for mye overtid. Men igår var jo den store dagen da jeg skulle trene aerobic for første gang på 8 år. Det var faktisk et øyeblikk der jeg trodde jeg skulle dø (ihvertfall besvime). Jeg var fullstendig gummi i bena etterpå, det var godt jeg hadde med meg gåstavene mine, så jeg hadde noe å støtte meg til :) Det føltes jo veldig deilig igår, når jeg hadde fått kreket meg inn i dusjen og etterpå satt i sofaen med god samvittighet. Men å våkne i morres var ingen dans på roser :( Mannen min holdt på å le seg ihjel, da jeg sto på badet og virkelig måtte slite for å få pusset tennene. Og ta på meg mascara og gre håret, det var bare å glemme. Jeg fikk være fornøyd med at jeg til slutt klarte å få pusset tenner. Det var heller ikke lett å få spist idag (og det er jo en fordel). Vanskelig å få spist når man ikke får hendene opp til ansiktet. Jeg kjenner det absolutt i hele kroppen. Spesielt i armene (som jeg har fortalt om) og leggene når jeg går i nedoverbakke. Men mage, rompe, hofter og lår har visst fått sitt igår de også.

Men, men jeg får "glede" meg til imorgen............er jo alltid verst andre dagen......men SÅ BLIR DET BEDRE :(

 

Og da er det bare å gjøre det OM IGJEN. Men det kan jo bare bli bedre etterhvert, ikke sant jenter :)

 

Hilsen en Gosmal som endelig er igang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes folkens' date=' da er ukas resultat for min del klart!

 

Alder: 31 (trodde en stund jeg var 31, men har regnet ut at jeg faktisk er 31! Litt tøft, for jeg tenkte å nå målet FØR jeg fyller 31! Tidlig demens her.. :()

Start vekt: 116,3

Vekt i dag: 100, 3

BMI start: 35, 89

BMI i dag: 30,95

Midje start: 112,5

Midje i dag: 101,5

Nedgang denne uka: 2,0 kilo

Nedgang i cm midje denne uka: 1 cm

Total nedgang i cm; (alle GR mål): 47,3cm (snart en halv meter!)

 

Er ganske fornøyd, selv om jeg lenge lå an til å få ett 2-sifret resultat.. 2 kilo etter over 3 måneder med reduksjon hver uke er egentlig eventyrlig (har lest nye Nemi i dag, til eventuelle med-lesere)

 

Til enitS; Det er neppe feil at du skal ligge på meny 3, ca 2200kalorier. Jeg lå på meny 3 det første kurset mitt, da jeg gikk ned fra 116 til 105. Først nå har jeg gått ned på 1600kalorier, og de dagene jeg har harde treningsøkter spiser jeg gjerne litt ekstra til mellommåltider eller frokost.

 

Da skal jeg ned til svigers for å spise ananas og se forballkamp!

 

Ha en fin kveld!

CamCam[/quote']

 

Hei CamCam

Dette var jo virkelig supre resultatet. Dette må du være fornøyd med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KitSileya og CamCam - takk for svar om kalorier. Jeg regnet ut at jeg trenger 2.800, og har deretter trukket fra 600 til 2.200. Jeg synes faktisk det er vanskelig å spise så mye! I dag sov jeg også så lenge at jeg mistet et måltid. Jeg kan vel ikke akkurat spise usunne ting bare for å få nok kalorier. Det er vel en omstilling jeg ikke får til over natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KitSileya og CamCam - takk for svar om kalorier. Jeg regnet ut at jeg trenger 2.800' date=' og har deretter trukket fra 600 til 2.200. Jeg synes faktisk det er vanskelig å spise så mye! I dag sov jeg også så lenge at jeg mistet et måltid. Jeg kan vel ikke akkurat spise usunne ting bare for å få nok kalorier. Det er vel en omstilling jeg ikke får til over natta...[/quote']

 

Det du kan gjøre, når du skal ha så mange kalorier, er å ikke bruke magre produkter hele tiden. Du kan ta tykkere brødskiver, bruke smør på brødskiven, osv. Du kan og spise noen nøtter for eksempel, eller tørket frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært her siden fredag' date=' jeg jobber alt for mye overtid. Men igår var jo den store dagen da jeg skulle trene aerobic for første gang på 8 år. Det var faktisk et øyeblikk der jeg trodde jeg skulle dø (ihvertfall besvime). Jeg var fullstendig gummi i bena etterpå, det var godt jeg hadde med meg gåstavene mine, så jeg hadde noe å støtte meg til :) Det føltes jo veldig deilig igår, når jeg hadde fått kreket meg inn i dusjen og etterpå satt i sofaen med god samvittighet. Men å våkne i morres var ingen dans på roser :( Mannen min holdt på å le seg ihjel, da jeg sto på badet og virkelig måtte slite for å få pusset tennene. Og ta på meg mascara og gre håret, det var bare å glemme. Jeg fikk være fornøyd med at jeg til slutt klarte å få pusset tenner. Det var heller ikke lett å få spist idag (og det er jo en fordel). Vanskelig å få spist når man ikke får hendene opp til ansiktet. Jeg kjenner det absolutt i hele kroppen. Spesielt i armene (som jeg har fortalt om) og leggene når jeg går i nedoverbakke. Men mage, rompe, hofter og lår har visst fått sitt igår de også.

Men, men jeg får "glede" meg til imorgen............er jo alltid verst andre dagen......men SÅ BLIR DET BEDRE :(

 

Og da er det bare å gjøre det OM IGJEN. Men det kan jo bare bli bedre etterhvert, ikke sant jenter :)

 

Hilsen en Gosmal som endelig er igang[/quote']

 

 

Håper du får en bedre dag i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre' date=' når du skal ha så mange kalorier, er å ikke bruke magre produkter hele tiden. Du kan ta tykkere brødskiver, bruke smør på brødskiven, osv. Du kan og spise noen nøtter for eksempel, eller tørket frukt.[/quote']

 

Det er fascinerende at jeg må spise så mye! Det virker jo ulogisk! Men så forstår jeg jo også logikken. Det er bare å få det til.

Jaja, i morgen er det en ny sjanse for å nå målet. Hadde jeg stått opp tidligere i dag, hadde jeg fått i meg et måltid til - da hadde jeg vært enda nærmere mine 2.200. Men i dag fikk jeg treningspoeng, det får jeg ikke i morgen. Skal fly til Oslo til kjæresten, jippi! Da blir jeg uten internett fram til onsdag. Håper jeg klarer meg uten dere denne langhelgen. Jeg har også veiedag på ondag, så da får dere sette meg på plass om det har gått dritt!

 

Stå på så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...