Gå til innhold

Kaloritelling og amming


Gjest hovdingen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lett litt etter informasjon om kalorier og fant lenger nede en tråd der man kunne regne seg frem til hvor mange kalorier man trenger i løpet av en dag. Jeg kom etter den formelen frem til at jeg skal ha 2200. Men er dette inklusive de 500-1000 ekstra kaloriene man trenger når man ammer??

 

Håper dette fungerer for jeg er lei av mine gode venner kiloene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har lett litt etter informasjon om kalorier og fant lenger nede en tråd der man kunne regne seg frem til hvor mange kalorier man trenger i løpet av en dag. Jeg kom etter den formelen frem til at jeg skal ha 2200. Men er dette inklusive de 500-1000 ekstra kaloriene man trenger når man ammer??

 

Håper dette fungerer for jeg er lei av mine gode venner kiloene...

 

Hei! Man trenger ikke 500-1000 ekstra kcal når man ammer, man forbrenner ca 750 kcal ekstra på fullamming, men dette skal ikke erstattes fullstendig. Det er nok å gå opp en meny.

 

Har du kommet fram til 2200 ved å regne på en av formlene her, er ikke det ekstra som du trenger ved amming tatt med, for tallene er beregnet på mennesker som ikke ammer. Vi ammende må legge til selv:-)

Etter hva jeg skjønner skal du da ligge på rundt 2500, dette er mye mat og du må bare prøve det et par uker og se om du går noe ned. Ellers får du eks legge deg på 100kcal mindre. Prøv deg fram:D

Når du ikke fullammer skal du justerer kcal inntaket igjen, igjen prøv deg fram!

 

Eks. Når jeg fullammet lå jeg på 2200 kcal, jeg fullammer ikke lenger så da har jeg lagt meg på 2000 kcal for noe forbrenner jeg på amming fortsatt, når jeg ikke ammer skal jeg ligge på meny 3, 1900kcal.

 

Klem fra mor til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...