Gå til innhold

Mikitussa sin slankedagbok


Gjest Mikitussa

Anbefalte innlegg

Nok er nok! Jeg har nå etter flere dager i startgropen bestemt meg for at mitt nye liv begynner idag!! Skulle egentlig utsette "starten" til mandag, men hvorfor i huleste skal jeg vente?? Vekta har allerede nådd uante høyder og jeg gruer meg til innveiing i morgen, men fakta må på bordet hvis dette forsøket skal bli noe bedre enn mine forrige!!

 

Historien min er vel lik mange andre tenker jeg. Jeg har alltid vært stor, men jeg var veldig aktiv fram til jeg begynte å studere. Da først eksploderte vekta mi og jeg gikk fra en stor jente på ca 90 kilo (178 cm) til ei diger jente på ca 125 kilo på kun kort tid. Men det stoppet ikke der... Etter at jeg var ferdig med studier og møtte mannen min, så har vekta bare gått mer og mer opp. Jeg har hatt perioder der jeg har vært "flink" og slanket meg ca. 10 kilo (aldri mer), men jeg har stort sett ligget rundt 135-137 kilo de siste årene. I januar 2006 veide jeg i underkant av 130 kilo etter svangerskap og fødsel av vår datter (født 21.oktober). Men etter det har det gått både oppover og nedover med vekta helt til jeg idag står der jeg står.... ca 148 kilo tenker jeg (innveiing i morgen). Det er helt grusomt og jeg skjønner ikke helt hvordan det kunne skje igjen, men sånn er det vel for de fleste....Det er veldig lett å legge på seg, men ikke fullt så lett den andre veien :-)

 

Jeg liker å trene når jeg bare kommer igang, så fra nå av blir det trening minst 2 ganger i uka, og det er herved slutt på mitt støttemedlemskap på Sports-club! Treningen på senteret er i tillegg til gåturer!!! Jeg gleder meg allerede til å komme igang selv om jeg vet det blir tungt de første gangene :-)

 

Nå er det nok for idag. Jeg vender tilbake i morgen ferdig innveid :-)

 

Ha en fin dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare å brette opp ermene,for du er kommet på rett sted.

Gi deg ikke,sett delmål,og kom ofte innom her på sidene...motivasjonsfaktoren er høy.

klem fra ei dundre på over hundre :) og vel så d,...men...ikke vil,eller skal være så stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et supert sted å "treffe" andre som er i samme situasjon og ikke minst er det veldig motiverende å prate med andre som sliter med det som du sliter med. Personlig har jeg funnet den beste hjelpen til å gå ned i vekt og endre hele livsstilen min. Jeg kan anbefale å gå innom disse sidene på det sterkeste.

 

Lykke til med livsstilsendringen din og velkommen i "klubben".

 

Hilsen tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har oppmuntret meg nå i startfasen!!! Jeg setter virkelig pris på tilbakemeldinger!!!

 

I kveld kommer forøvrig min største utfordring så langt: Jeg skal på kick-off med den nye jobben min. Skal ikke begynne før 1.oktober, men har blitt invitert med. Det blir spennende å treffe alle sammen, så jeg gleder meg!!! Det blir servert mat og drikke, så første planlagte "utskeielse" kommer allerede idag. Maten skal jeg holde på et minimum, men jeg kommer nok til å ta noen glass med vin. Det blir mange kalorier ekstra, men det er lov idag :-) Det er så sjelden jeg tar noen glass vin at det neppe er det som gjør meg feit...hehe...

 

Dagen igår gikk ganske bra selv om jeg ikke fikk trimmet noe særlig. Fikk imidlertid handlet inn masse frukt og grønt til helga, så nå er jeg klar!!!

 

Skulle egentlig hatt innveiing i morges, men det glemte jeg.... Vi havnet alle tre på badet samtidig i morges, så alt ble kaos :-) Jeg glemte til og med å ta på maskara, og det skjer ALDRI!! Jeg føler meg helt "naken" uten og ser så trøtt ut at det halve kunne vært nok...Men, men...Jobber sammen med bare mannfolk, så det er vel ingen av dem som legger merke til det uansett :-)

 

Min andre dag av mitt nye liv er godt igang og jeg koser meg!!!

 

Ha en fin dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kos det MÅ vi ha. Vi skal tross alt leve selv om vi legger om på kostholdet. Det som er superviktig er å spise 4-5 måltider om dagen. og ikke spise seg stappende mett. Da er man på god vei.

Ønsker deg masse lykke til

Lena:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du det bra? Går det bra med deg? Håper du holder motivasjonen oppe, du får nemlig ikke lov til å gi opp, bare så du vet det. :) Heia, heia, stå på, GI ALDRI OPP! I morgen er det veiedag for mange, deg og? Jeg har vært flink hele uken, men tror faktisk at vekten står litt stille, men jeg fortsetter for det! Blir i hvert fall ikke slank igjen hvis jeg gir opp.

 

Ønsker deg en fin søndag.

 

Klem fra tsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare innom for å ønske deg en fin dag, og så håper jeg det går bra med deg.

 

Sender deg noen Heia rop, heia, heia, heia, stå på nå dette klarer du.

 

ha en flott søndag.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har ikke gitt opp jakten på et sunnere og lettere liv....MEN...Det er et stort men her :-) Jeg er GRAVID!!! Det var planlagt, men trodde på en måte ikke det skulle skje så fort...Hadde håpet å veie litt mindre den dagen testen ble positiv, men sånn ble det altså ikke :-) Derfor er fokus litt endret, men mine grunner til å bli sunnere og lettere er nå enda mer overbevisende for meg selv! Jeg MÅ leve sunt for at den lille i magen min skal ha det bra. Forrige svangerskap var jeg veldig flink til å spise ofte og sunt. Gikk opp totalt 12 kilo, men hadde masse vann i kroppen. 2 uker etter fødsel veide jeg 8 kilo mindre enn før jeg ble gravid... Det er altså mulig og jeg har tenkt til å klare det en gang til!!! Målet denne gang er samme som forrige gang: Max opp 7 kilo (anbefaling fra legen)!! Alt vannet på slutten er litt vanskelig å kontrollere, men det er heller ikke noen kilo som sitter "fast" etterpå :-)

 

Ha en fin dag alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har ikke fått det med meg jeg før nå at du er blitt gravid. Gratulerer så veldig masse. Kjempekoselig. Og du har så avgjort en kjempegod grunn til å leve skikkelig sunt nå, med tanke på en liten inne i magen din. Ønsker deg lykke til.

 

Klem fra Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine1982

Gratulerer dette blir supert. Noen advarte mot å spise for to, hva med å trene for to istede? :D Lykke til dette kommer til å gå bra og bli kjempekoselig. Håper du fortsetter å oppdatere her :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...