Gå til innhold

Gravid og vekten går opp... jeg blir så redd. Noen i samme situasjon??


snurpa

Anbefalte innlegg

Hei...

JEg er nå i 12 uke og har alledere klart å legge på meg 5 kilo siden i sommer.. JEg har i ett og ett halvt år klart å gå ned ca 30 kilo... Og nå vil jeg ikke gå opp igjen alle de selv om jeg har blitt gravid..

Problemet er det at jeg har blitt hektet på mat.. Er sulten hele tiden og har ikke orket å trene på veldig lenge. Friver nå å kommer igang igjen med step og svømming.. Men å gå tur hver dag klarer jeg ikke... Men litt er bedre enn ikke noe.. Og sånn etterhvert vil man jo øke kcal forbruket fordi man bruker mere ettersom babyen vokser...

 

Er det noen andre i samme situasjon som vil dele sine gleder og frustrasjoner med meg. Eller kanksje som har noen gode råd for hvordan å holde motet oppe og klare å spise riktig.. Det er jo selvfølgelig en motivasjon å tenke på babyen som skal være sunn og frisk da men...

 

Er så redd for å bli seende ut som jeg gjorde.. Det lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle.. En slankers største mareritt er jo det..

 

God helg folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde nettopp startet på GR-kurs da jeg oppdaget at jeg var gravid. Har fått permisjon noen uker fordi formen ble så dårlig at det ble vanskelig å holde måltidsrytmen. Prøver å holde igjen vekten så godt som mulig disse ukene. Tror ikke jeg har gått opp mer enn 1 kg i alle fall. Er nå gravid i uke 10. Målet mitt er å ikke gå opp mer enn 7 - 8 kg. Da er det håp om at alt er borte igjen når fødselen er unnagjort. Hvis jeg greier meg til uke 20 uten å gå opp kan det kanskje gå.

 

Kjenner at jeg innimellom får litt panikk når jeg tenker på hvor tung jeg er nå og hvor stort behov jeg har for å gå ned. Kan allikevel ikke ødelegge hele graviditeten med å tenke vekt hele tiden. Tror GR-kurset vil hjelpe meg til å holde fokus på sunn næringsrik mat. Trimmen har ikke vært noe problem hittil, er ute og går mange turer i løpet av uka. Blir spennende å se om det fortsatt går bra når vinteren kommer.

 

Du har jo vært kjempeflink som har gått ned så mye. Bare det må jo være motivasjon nok til å prøve å hold igjen vekten. Utfordringen i forhold til å være sulten hele tiden er vel å velge mat som metter lenge. Og spise ofte nok.

 

Lykke til videre, først og fremst med graviditeten :) men også med å holde igjen vektoppgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gjest Hanne1969

[JEg er nå i 12 uke og har alledere klart å legge på meg 5 kilo siden i sommer..

 

 

hehe.. Endelig noen som meg!!!! forstå meg rett, jeg unner deg ikke å gå opp mer enn nødvendig!!! Men det er så godt å se at det ikke bare mer meg!!! hihi

Jeg er 15 uker+3d på vei, og har lagt på meg 6!!! forbanna kilo...

Har blitt helt deprimert v å lese om alle som har lagt på seg 1-2-3 kg og synes det er forferdelig...

Jeg vet jo hvorfor jeg har lagt på meg!! Jeg har vert forferdelig trøtt, ikke orket noen ting, og ligget på sofaen etter jobb og spist og spist....

Jeg har ikke vert kvalm i 5 min. Men en uhorvelig matlyst!! Og blir veldig kvalm når jeg blir sulten..

Men jeg har tenkt å gjøre noemed det nå. Snakket med min lege og hun sier at det ikke er skadelig om jeg går litt ned "i meg selv" selv om jeg har en leieboer i magen.

Så nå har jeg begynnt på GR meny for å holde litt kontroll på hvor mye jeg får i meg, og at jeg spiser sunt og næringsrikt, slik at Knerten her inne får masse vitaminer og næring. Selv om jeg da ikke dytter i meg masse fett.

Jeg trener spinning, step og styrke, og har nå et håp om at jeg skal få holde meg frisk (forhåpentligvis ingen bekkenløsning osv) slik at jeg er i stand til å holde meg fysisk aktiv.

Du er 12 uker på vei sier du.. Da er du jo så vidt ferdig med 1. trimester, og da er det helt vanlig å være trøtt og tappet for energi. For min del gikk det over omtrent på den tiden du er nå. Dette varierer fra pers til pers. Men Det kan jo hende dette gjelder deg også. Jeg tror og håper for din del at trøttheten gir seg i.l.a relativt kort tid. Og da er tiden inne for å komme seg i bevegelse igjen.

 

Ikke fortvil.. Er det håp for meg, så er det jammen det for deg også..

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...